• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Mrs  B

EA
    Skickar massor av kramar!!!!!!
    Hoppas att du har testat för tidigt!
    Kram på dig

Här är vi lite bakis efter en 40 års fest igår, men barnen är livliga som vanligt.
    Malte fick vara hos mormor och morfar för han hade lite feber och var gnällig igår (1 års sprutan plus ev förkylning IGEN), men vi andra var på kalas.
    Max var lite halvgnällig hela tiden, men det var öppet hus på festen och inte många som han kände förutom kusinerna, men sen somnade han 21 och vaknade 01 när vi skulle hem.
    jag och maken hade det kul iaf, men det känns lite idag.....

Sov hos mina föräldrar eftersom festen var en gata bort från dem och Malte vaknade 05.30 som vanligt , men det blev Vasaloppet sen med lite frukost.

Nu har Max en kompis här och snart kommer hans familj på fika. Kul!!!!

• MSW

Ea: Jäkla skit med minuset.. VÄLDIGT konstigt.. Hur har du tänkt nu? Avvaktar och tar nytt test om ett par dagar om tanten håller sig borta eller??

Tågjäntan: inte för att vara neggig.. Men jag har aldrig varit så sötsugen som nu när jag ammar.. Men det är juh väldigt olika.. Vissa går juh ner och andra inte.. Men jag står ganska still i vikten vilket jag ALDRIG hade gjort utan att amma... Allt "skit" jag plockar i mig...

Idag har vi varit ute i skogen och hjälpt till att hugga ved.. Jag och A avslutade dessutom att gå de ca fyra km hem.. Jättehärligt!! Lite blåsigt men ändå så skönt!!
    Hade världens ångest i morse när jag vaknade, eftersom jag hade drömt att jag hade gått upp 7kg på typ en vecka.. (behöver jag säga att helgen har varit full av kalas och onyttigtheter... ) Nu får vi snart gäster som ska kolla på lokalahockey laget som gått till play off.. Förhoppningsvis äter de upp resterna sen igår när vi firade A's halvårsdag!!
    Väldogt fint namn som har namnsdag i dag annars tycker jag...

Puss på er!

• Lapinette

Vilken underbar dag!!! Har varit ute och gått ett par timmar på Brunnsviken i strålande solsken. När vi kom hem tog vi tag i tråkgörat dvs städa så nu sitter vi här i en ren lägenhet och har hela söndagkvällen framför oss.

• Fru E

Tillbaka fran loppisrundan med lite fynd

Vi var bla pa ett stalle som hade en arlig Loppis med Lions men det gick ju inte att rora sig darinne och folk var so tokiga och drog, slet och knuffades sa vi akte till vara "stamstallen" istallet dar vi vet att det alltid finns grejor till bra priser.

Ni ar for sota, tack for alla kramar
    Vet inte riktigt vad planen ar nu.......mitt "varsta" scenario var ju minus och ingen tant och sa ar det nu. Inga spar idag heller sa hon haller val sig borta ett tag till.
    Men hur vanligt ar det egentligen att man testar for tidigt????? Om jag hade AL kring dag 17-18 sa borde val testet visa pa plus om det ar sa pa dag 32?????
    Jag ar allmant forvirrad och irriterad eftersom jag vill ha tant om det ar minus sa vi kan borja om igen pa nytt forsok. Som det ar nu sa vet jag ju inte var vi ar i cykeln...........

• Fru E

Lappis-*avundsjuk* har ar det gratt och trist

• Mrs  B

Har också precis avverkat besök och städning.

Nu är det dags för plugg i en timme sen mat.

Maken vill ha pizza så här dagen efter, men jag får nöja mig med en sallad.

MSW
    Håller koll på hockeyn via tv:n!!!

• tågjäntan

MSW
    Jag är orolig för något sådant . Det är fler som har sagt att de var väldigt hungriga under amningen. Speciellt en tjej berättade att hon var jämt hungrig och bakade och åt och inte gick ned i vikt - fast å andra sidan fortsatte hon att baka och äta som när hon ammade, när hon hade slutat ammat och då gick hon upp i vikt.
    Jag hoppas iaf att jag kan amma ett tag. En del säger att det kan vara svårare att gå ner i vikt annars.

• Telemarkgrrl

Lappis, åh vad roligt att ni tyckte om den!

EA, nej men vad tråkigt!

Här har det verkligen varit en dagolikt vacker dag. Vi har varit ute och promenerat på isen och försökt att bli av med all den goda maten och vinet vi fick igår. Jag är fortfarande mätt men nu åtminstone nykter igen.

• tågjäntan

Muggles
    Jag brukar inte direkt bli mer sötsugen när jag är trött. Men man vet inte med alla hormoner. Det kommer säkert ett gäng andra hormoner när barnet är fött och man ammar.

• Izzie

Muggles - Tack för tipset om Glädjebubblan! Matilda hade haft jättekul sa syrran...
    Apropå tv'n, så tycker jag nog att ni är kvalificerade för en ny om den gamla är 15 år gammal och dessutom i tjockformat

EA - Instämmer med övriga ang den j-a skittanten. Hon har visat spår på ingång ävem hos mig så kanske vände hon i din dörr? *hoppas* Kram!

BS - Vilken tur att det gick bra med Iris hand! Synd bara att de missade blodprovet. Hoppas helgen har varit bra och olycksfri!

Här håller jag just nu på att packa ihop allt till imorgon. Min härliga föräldraledighet är över för den här gången och imorgon väntar jobb på heltid igen... Känns nästan lika overkligt som det gjorde i dec 2007 då jag gick hem och väntade på att min lill bebis skulle födas. Nu är det ingen liten bebis längre och det datumet som kändes så avlägset då, är här nu. Det är med rejält kluvna känslor som jag ser fram emot morgondagen. Visst ska det bli kul att träffa alla jobbarkompisar och komma igång igen, men samtidigt har tiden med Matilda hemma verkligen varit helt fantastisk och överträffat alla mina förväntningar med råge! Jag trivs verkligen med att vara mamma och det kommer jag såklart fortfarande vara, även om det är dags att lämna över stafettpinnen till maken nu i nio veckor och sedan till förskolan...

Nä, nu ska jag inte sitta här och vara sentimental. Matilda har iaf gjort vad hon har kunnat för att underlätta för mig. Hon har varit sitt gnälligaste jag hela helgen och dessutom sovit dåligt så i eftermiddags såg jag nästan fram emot jobbstarten

Tyvärr sitter jag i kontorslandskap och vi har internetförbud på jobbet, så några inlägg i tråden på dagtid lär det inte bli på ett tag. Ska göra mitt bästa för att läsa ikapp på kvällar o helger.

Kram o gonatt!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare