• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • FruCicci

hejsan hej,

Liten, de ringde från dagis i fredags, så det var bara att hämta en febrig Victor, sen hade han feber i lördags med, men i går och i dag har jag inte tagit tempen... hoppas att det är över för denna gången, men det återstår att se
    Snart är det vår o med det friskare barn.

KOKO grattis 1000 miljoner gånger om på födelsedagen!
    Hoppas den blir grym!

EA, jag hade ÄL denna gången på dag 17. Sen när jag muffade på dag 2 28 eller om det var 30 faktiskt, jag hade ÄL tisdagen (dag 17) och måndagen nästan 2 veckor efter kom lite röd/brunt/rosa och jag trodde det var kört. Sen väntade jag en vecka till med att testa på dag 38 tror jag det var. Vissa personer är ju låghormonare, så vänta lite till om inte tanten kommer inom de närmaste.
    Clear Blue digital brukar visa det mest rättvisa tidigt annars.
    HOPPAS fortfarande att det är ngt där inne som busar och spelar oss ett spratt!

Vad bra att det gick fint med Iris BS, det måste varit jobbigt för er alla. Stor kram till familjen.
    Vi tar Junibacken en annan helg!

Många som haft långpromenader ute i helgen, vi promenerade bara lite. Jag orkar inte gå så långa sträckor längre! Jag är mycket mer flåsig denna graviditetn och sen blir jag lätt trött i både höfterna och ryggen.
    Tvillingvagnen hämtades inte i helgen, för maken hade glömt ett papper hemma som de skulle ha (suck) så det blir på fredag i st. Men vi fick se den uppmonterad och den ser verkligen jätte bra ut *nöjd*!

Vi var ute i barkaby i går, på outleten där. Jag hittade ingenting, tycker mest det var 2 sortering och därmed en massa skit! Maken är ju torsk på golf, så han stod på Dormy ett bra tag o dregglade

MrsB, vad roligt med 40 års fest. Jag sitter ju nu och planerar det med. För min man fyller 40 om mindre än 2 månader och jag måste komma ut med inbjudningskorten snart. Vi kör nog catering om inte vi bokar in alla på en restaurang som ligger där vi bor, det hade varit väldigt skönt, sen kan man dricka kaffe och avec hemma och typ tårta på kvällen efter middagen. Kostar nog inte så mycket mer än allt besvär med porslin, catering och kladd hemma när man är gravid o har det ganska trångt, men maken vill helst vara hemma.... vi får se om han får som han vill!
    MtrsB, hur fungerade det med barn med på festen? Hur var upplägget liksom? Jag vill inte ha barn med igentligen...

September, gud vad irriterande att de har så förutfattade meningar när det gäller barns kläder i affärerena så de förutser att det är en kille för att man köper grönt. Jag har fått höra att Victor är en tjej när han har haft röd tröja på sig
    Rosa älskar jag annars, det vet några i tråden. Jag är helt tokig i den färgen! Så får jag en tjej kommer jag defenitivt kitta henne i rosa! Givetvis annat med, men ååååå rosa klänningar och vita strumpbyxor med ankstjärt.... drömmer

Nenne, lipa till Vasaloppet! My God!
    Tyvärr kan jag inte föreställa mig tjusningen med att åka skidor i kylan 9 mil, men men, något speciellt är det ju eftersom så många gör det

Vad mer, ska nog jobba nu så inte chefen tittar snett... gör hon iofs redan...

AM tjingeling, trist med tapeterna - läste i helgen. Du såg strålande ut på morgonkvisten när jag såg dig idag utanför dagis. Fy för att vara så snygg

• FruCicci

Jasså du har inte testat med stickorna EA, det trodde jag... Då är det ju rent ut sagt omöjligt att veta.
    Jag testade med stickor både med Victor och lilleman i magen, så jag vet precis. Vilket är skönt.

• Tinga

Koko - grattis på födelsedagen!

EA - vilket skit! Hoppas att det snabbt visar sig om det verkligen är tant, eller om det är något annat på gång. Jag vill inte göra dig besviken, men under en av cyklerna när vi försökte bli gravida hade jag 18 dagars lutealfas, mot normalt ca 13. Jag testade minus typ 16 dagar efter ÄL (hade testat med stickor) och ett par dagar senare dök tanten upp. Jag frågade "vår" gyn om det, men han hade ingen förklaring till hur lutealfasen kunde bli så lång helt plötsligt.

BS - krya på dig! Skönt iallafall att höra att Iris efter omständigheterna mår bra.

Muggles - jag tycker också att ni förtjänar en ny, platt, TV om den gamla är så gammal som 15 år! Har glömt kommentera det innan förresten, men tycker att du gjorde helt rätt som tog nappstriden med Moa. Jag ogillar också stora barn som går runt med napp i munnen i alla möjliga och omöjliga situationer, så att man inte hör vad de säger. För mig är napp något man har när man ska komma till ro eller behöver tröst.

Izzie - lycka till på jobbet!

• Fru E

Cicci-tycker stickorna stressar så mycket och även om de visar på positivt så är det ju inte så att man verkligen haft ÄL. Så vi kör på som vi brukar vilket borde ge lika stor chans eller vad man ska säga. Jämför jag med övriga månader så borde ÄL varit dag 17-18 ca så kanske BIM egentligen är kring idag eller så men CB:s digitala test borde väl visat plus om det nu är så???
    Jaja orkar inte älta det, kan ju ändå inte påverka det utan får väl acceptera att tanten inte är här och hon kommer när hon själv vill även om det strular till allt för en nojjig person som mig

Så nog ältat om tanten för idag

*springer till möte*

• Ore

Hmmm, humörsvängningar låter ju ganska plussitivt? Men å andra sidan så gör ju inte ett minus men utebliven tant underverk för humöret heller...

• FruCicci

Humörsvängningar är verkligen ett gott tecken på graviditet, jag är förbannad alla vaken tid mer eller mindre

Jag har inte testat med CB Digital någon gång, men jag vet att AM kört på dessa. De flesta test är ju säkra 3 dagar innan BIM, men om du testar för tidigt nu och kanske borde vänta 2-3 dagar, så kan det ju vara tidigt även med CB Dig.

Den som lever får se, men jag förstår din frustrerande känsla.

Kramisar

• start september

Håller med Tinga, bra gjort Muggles med nappen.

Av sig själv har vår lilla tjej bara nappen nu i vagnen när hon ska sova. Möjligen vbid läggning på kvällen en stund, men hon spottar oftast ut den innan hon somnar. Hoppas så att det håller i sig, men den dagen jag slutar amma totalt kanske det vänder.

• start september

Jag har testat med en mängd olika test och de digitala har den klara fördelen att man inte behövber stå och fundera på om man ser ett svaaagt plus eller inte. Jag har dock inbillat mig att jag kan upptäcka något lite tidigare med CB icke digitalt, men som sagt då blir det en lång tolkningsövning istället. Sen har jag ändå testat om med digitalt för att tro på det så att ha lite is i magen är nog det bästa och mest ekonomiska.

• Mrs  B

EA
    Om du är i stan i dag får du gärna komma till glasögonaffären (vid leksaffären) vid middagstid för då är jag, barnen och mormor där. Har tid hos optikern 11.50.

Koko
    Grattis på födelsedagen!!!!

Cicci
    Det var makens svåger som fyllde år och de valde att ha öppet hus, vilket fungerade alldeles utmärkt för de har bara ett radhus och inte jättestor plats för matgäster. Vi valde att ha Malte hos mormor och morfar eftersom han var lite gnälig och febrig, men tog med oss Max. Tyvärr var Max inte riktigt på humör, men somnade strax innan nio i kusinens säng och sen sov han där tills vi gick hem 01. Skönt!
    De som hade små barn var på festen under eftermiddagen och tidig kväll och de som tog med sig barn hade lite större barn (+ - 10 år).
    Vi var de sista som lämnade festen.

Jag skulle nog ha valt resturangen och sen kaffe och avec, plus fest hemma. Natta lite barn i sovrummen kanske.
    Är man gravid måste man tänka lite på sig själv också.

Max älskar RÖTT och vill ha alla kläder i den färgen.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare