• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Ring dem o fråga, AMS alltså. Ifall inte annonsen ligger kvar.

• Liten med Mindre

Eller kolla bland dina mejl eller sparade dokument vad det är för ansökan du har skrivit?

• Liten med Mindre

MrsB - Mindre vill helst sova istället.

• Mrs  B

Liten
    Malte vill inte alls sova och bara skriker och gnäller just nu.

Ja, man kanske skulle ta och ringa ams.....
    Kollade mina mail och jag hade inte skickat till just det namnet rektorn sa att hon hette. Kan ju ha varit att jag skickat till någon annan som tagit hand om ansökningarna och sen lämnat dem vidare...????

• Ore

Grattis till ytterligare en intervju, MrsB! Hoppas du får tag på annonsen, har tyvärr inga tips på hur, dock...

Många krassliga barn, verkar det som. Hoppas de kryar på sig snart!!!

• Fru E

Mrs B-tack själv för pratstunden så skönt att dryfta allt så man själv inte går och blir galen vilket jag iofs ändå blir nojjig som jag är
    Tiden gick hiskeligt fort tyckte jag synd att jag var tvungen att gå tillbaka och jobba.......
    OOhhhh ett ev jobb i staden, vilken fullträff håller alla tummar och tår för dig!!

• Fru E

Har vi sagt någon tid till Gbg träffen den 17:e maj?????
    Insåg nu när jag skulle boka biljetterna att jag inte visste vilken tid vi skulle träffas........tvekar mellan två tågavgångar hem antingen 15.27 eller 17.27....

• tågjäntan

Liten med Mindre
    Tanken är ju att försöka promenera ofta. Våren och sommaren är ju en bra tid oxå. Samtidigt har jag aldrig riktigt gillat att ta promenader själv, bara för promenerandets skull. Förhoppningsvis känns det bättre med en vagn och bäbis. Kanske kan man stöta på någon i krokarna som oxå behöver promenera.

• muggles

Uhuhuhuhhhuuuuuuuuuu vilka tapeter - jag blev spyfärdig!

Koko: GRATTIS!

AM: tur med tapeterna! Jag försöker tänka likadant ang mitt seminarium. Fick reda på idag att det är ca 4st (av 97) anmälda till seminariet som inte pratar svenska, blir alltså till att förbereda dragningen på engelska. Även om inte det är ett problem för mig så är det ju alltid lättare att prata fritt på sitt eget språk (jag har aldrig stolpar uppskrivet utan lär mig materialet utantill och så freebasear jag lite ). Men så tänkte jag att det finns 2 fördelar: a) de är 100 pers och b) alla måste prata engelska - detta sammantaget borde ge väldigt lite frågor! Vilket ju är bra för det minskar risken att jag inte kan svara på dem

• muggles

Idag fick vi vår frontplåt bytt!!! Nu ska vi bara få Electrolux att inse att vi inte ska betala fakturan för den gången de var här och lagade anslutningen till tvättmaskinen (dvs det som den klantgubben som bucklade TM inte klarade av). De verkar ha mkt svårt att förstå att Peab har köpt totalentrepenad av dem vilket innebär att de är ansvariga oavsett vilken subkontrakterad firma som än gjort den slarviga inkopplingen (och varför i herrans namn skickar de inte fakturan till dem?!). Suck.

En annan god nyhet är att... gula sidorna finns på internet! Nä jag menar att jag har fyllt på mitt skipass - Åre HERE I COME!!! Jiiiiiiiiiihhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaa swisch swisch swisch

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare