• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • viktualia

gaaa har haft en hård måndag och störtar strax mot sängen.. måste ju dock vinka förbi lite glatt!

koko -grattis

EA - tanten är verkligen kvar här och jag lånar inte ut henne

Izzie - hoppas att första dagen på jobbet gick bra!

• Fru FruLLan

Morrn morrn tjejer
    GRATTIS i efterskott koos älsklingen! Hoppas att du fick en toppendag. Jätte tårta låter kanon.

EA faaan med minus men jag hoppas att tanten fortfarande inte dykt upp!

MrsB: KUL! med intervjuer hoppas verkligen att du får ett av jobben och då det du mest vill ha. Kommer hålla tummarna!

Cicci: hur pass seriösa är lägenhets planerna? är ni aktivt ute efter att flytta eller är det lite lösare planer? Spännande. Själva kollar vi ju gårdar och mark för fulla muggar. Men ingenting
    Har inte funnits mark att köpa sen de 34 ha vi såg i höstas. Ångrar nu ganska hårt att vi inte köpte det. Men men vi har ju inte så bråttom. Pratar ju dessutom allt seriösare om att ta ett par år utomlands efter föräldraledigheten. känns som rätt tillfälle.

BS: Vad härligt att det gick bra med iris hand! vad skönt. Förstår dock att det inte är nåpn hit för en snart 2 åring att ha handen i bandage...

Mugglan: ha ha ha
    du lät onekligen speedad där på kvällskvisten Härligt.

Angående rosa kläder så har jag ju OERHÖRT svårt för just färgen rosa. Tror inte att jagh skulle kunna ha nåt rosa på mig för allt smör i småland. fyyyyy skulle inte vara jag. Och jag tycker det är helt sjukt att alla tjej kläder är BARA rosa. jag skulle ju få stooora problem om jag fick en flicka. Men nu har jag ju en kille och en till på väg så det blir ju inte ett problem för mig .
    Hmmmm
    kanske skulle jag ovärdera och vara glad att jag bara kommer få killar.
    fast nej...
    så fuynkar det ju inte

varför får eller väntar alla andra tjejer och inte jag????? Kängu skulle vbel ha en kille dock? fast även hon får vel en tjej nästa gång ...

patetisk och bitter???? JAG??????
    VA+?????

Kan meddela att jag skulle till BM igår... trodde jag. Men det var idag tiden var visade det sig när jag kom dit. Snacka om förvirrad.... Men det visade sig att BM var lika förvirrad själv för jag måste ju ta immuniseringsprov i v 25 eftersom jag är RH negativ. Och jag är i v 25 först i helgen så jag hade ändå behövt åka dit igen nästa vecka....
    Så tid flyttad till måndag helt enkelt.

• Fru E

Hej hopp!

Kikar in en snabbis innan jag sticker till möte i annan ort. Alldeles för mycket att göra på jobet vilket är bra så hinner man inte fundera så mycket på annat....

Ha en bra dag!

• Liten med Mindre

FruLlis - bitter OCH förvirrad, o ingen mark i sikte. KRAM!
    Hur långt ifrån stan letar ni? Söder? Norr?

MrsB - bra att du fick reda på vilket jobb du sökt. Lycka till!

Mindre verkar piggare idag. Hon hade lyckats knäppa upp sin sovpåse och krypa ur den för första gången, så hon kanske hade kallnat av att ligga barbent?? Nåja, det märks snart - hon var visst hyperaktiv idag till skillnad mot igår. Tror nog hon haft påsen större delen av natten i alla fall - säkert bara lite morgongymnastik.

• FruCicci

Hej hej

Är du lite förvirrad Frullan ha ha ha, så är det när man är gravid och stressad!
    Nej vi letar inte seriöst alls, men skulle något perfekt dyka upp så kanske vi slår till, men än så länge har det absolut inte dykt upp något och vi stor trivs i vår lägenhet, den är helt underbar (bara lite för liten snart).
    Vi vill dessutom gärna flytta utomlands också innan barnen ska börja skolan. Vi får se vad som händer
    Sen är jag 99% säker på att jag får en kille med, men jag vill ju gärna ha en kille till, så det är ju bara bra. Skulle bli väääääldigt förvånad om jag gick en tjej!

Muggles, jag får kontakta dig via telefon tror jag, för i morgon kommer jag till Göteborg
    Jag har möte fram till 11.45 i V Frölunda och tar mig nog lättast in till stan med taxi sen, så city skulle nog vara bäst för lunch om det funkar för er. Kan dock plocka upp dig med taxin om det är på vägen?

Koko, utedagis skulle jag satsat på, då har man en frisk unge lite oftare. Vi är super nöjda med Victors dagis, han älskar ju sitt dagis och det är mest därför vi blir nöjda - när han är glad och nöjd så är vi det med
    Men UTE är bra, Prinsen går ju på utedagis och det verkar ju vara en höjdare!

MrsB, kul med intervjuerna säger jag med, skönt att det inte är så¨långt avstånd från hemmet med.

Liten, misstänker att det är komun norr om stan?

EA har tanten kommit närmare? Muffar du?

• start september

Hjälp! Dottern vill inte bli matad! Hur ska man göra? Är det försöka vaje gång med skedmat som gäller eller ska man helt över på plockmat ett tag?

• start september

Tror också på utedagis stenhårt, men vi har inte hittat något i närheten tyvärr. Verkar vara vanligast för barn och tre år?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare