• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Cicci: jag tror Piggelin har ett heldagsmöte så det blir nog bara du och jag. Det är inte på vägen om du kommer från Frölunda och ska till stan så jag tar buss in, inga problem. Kl 12? Vid entren till NK? Dvs där vi sågs första gången Vi kan ju ta ngt stället i närheten.

• Liten med Mindre

September - erbjud lite både och, ibland slinker det ner både från matning och självplock. Och är ni klokare än vi så hakar ni på äta-själv-viljan så fort det går.

• muggles

Sept: pröva att låta henne leka med en sked samtidigt. El plocka med ngt annat (smörgås) samtidigt som du matar. Kan funka.

• Liten med Mindre

september igen - vi hade perioder när det inte gick ner mycket matat alls - det var vid såna tillfällen jag passade på att höja grovleken på maten (hon åt ju ändå lite av gamla vanliga maten med). Visa av erfarenhet skulle vi nog även försökt med sugproppstallriken som vi har nu - så att hon hade fått sleva i sig själv redan då. Nu går det framåt lite långsamt med äta-själv.

• BrudSommar2006

Godmorgon, fortfarande har ingen mens hittat till EA ser jag.

Angående utedagis så tror jag absolut att de håller sig friskare då, däremot har jag märkt på Iris att hon trivs bäst inne. Hon tycker att det är jobbigt att gå runt med alla tjocka kläder och även i somras blev hon trött fort och blev ledsen av att vara ute och i rörelse hela tiden. Inne springer hon runt och klättrar upp och åker rutschkana utan hinder av ytterkläder och skor och degar och bakar med lera, varvat med att sitta och läsa en bok. Så klart vill hon vara ute också men jag är ändå glad att vi inte valt utedagis, friskare eller ej.

Föräldrakooperativ verkar väldigt jobbigt för föräldrarna, i alla fall på våra bekantas förskola är de där och lagar staket och leksaker på helgerna, krattar, städar och vikarierar för sjuk fröken titt som tätt tycker jag plus att de har stängt flera månader på sommaren men det verkar väldigt bra för barnen.

• Liten med Mindre

Hmm...kan man sleva i sig utan slev? "Mosa in" kanske är mer korrekt

Nu har jag fått vikarie till cyklingen i veckan som ögonoperationen är planerad. Nu finns inte många ånger-livlinor kvar.

• fru AM

Utedagis: Fanns inget i vår närhet annars hade vi nog valt det. men det slumpade sig så att Livias dagis är ute mest hela tiden ändå. De äter bara lunch och sover inne. Sedan sticker de ut igen (så länge de två utomhusälskande fröknarna är där vill säga. Vikarier håller sig mest inne ...)

Livia verkar lika glad ute som inne. Det gäller att hitta rätt nivå på klädseln, inte för varmt och inte för kallt. Är svårt i början av säsongen och dessutom med första barnet. Även jag hade svårt trots att Livia är andra barnet. Jag mindes helt enkelt inte hur man skulle klä på vintern ...

Angående alla trådbebisar och trådbarn: jag önskar att vi kunde publicera en lista på allas ålder (födelsemånad och år) - jag glömmer hela tiden hur gamla alla är!

Ska vi börja fylla på en lista? (Namn frivilligt)Jag börjar:
    A.M.: Livia - november 2006

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare