• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • MSW

Am: låter juh som att tapetseringen löser sig tillslut då! Även om det blev lite bökigare och tar lite längre tid än planerat!

• fru AM

MSW: ja visst. Jag ser det som att det är sånt som händer, oförutsedda saker - men så länge målarfirman tar tag i konsekvenserna och löser problemet så "har det aldrig hänt". Kommer rekommendera dem vidare!

Gillar att ha med bra hantverkare att göra - det är faktiskt det jag gör mest nu: håller i hela trapphusprojektet (samt vår hall), alltså. Så idag var det dejt med målarbossen, sedan elektrikern och så fastighetsskötaren för småmeck.

• FruCicci

Trevlig lgt AM, det ligger ju precis vid oss faktiskt Nice!

• FruCicci

nu såg jag dessutom planlösningen och de har inte öppenspis och inte balkong dessvärre, maken kommer inte gå med på det

• fru AM

Sorry, Cicci: hade glömt makens kravlista

• Ore

AM: Bra med hantverkare som löser det... Det är väl en av anledningarna till att man tar dit proffs, det där med limfärg låter ju annars som ett "göra själv-misstag", dvs något man skulle missat totalt om man gjort det helt på egen hand, med samma förödande resultat men ingen man kan ringa till för att få det fixat

Går det att sätta upp samma tapeter igen, eller blir det nya rullar? I så fall får ni se till att de räknar rätt på tapetfirman!!!

• fru AM

Ore: Nya rullar blir det - och eftersom det nu är målarbossen som räknat (och inte tapetaffärsklanten) så blir det rätt antal!

Tror det blir supersnyggt i hallen - när det är klart ska jag be Telis lägga in någon bild i galleriet!

• Ore

Ja men då blir det ju inga som helst färgbadsproblem i alla fall... Om man ska se något positivt i det hela

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare