• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Mrs  B

Nenne
    Skönt att din kropp utreds iaf!

Jag sökte för många år sedan hjälp för min migrän och då upptäcktes det att jag hade brist på B12, alltså allvarlig brist.
    Så jag fick 10 sprutor på 5 veckor och måste nu äta receptbelagda vitaminer resten av livet för att hålla rätt nivå.
    Gick även på akupunktur.

Idag har jag varit hos läkaren med Malte för att följa upp hans mjölkallergi. Allt såg bra ut så nu är det bara att köra på och fortsätta med mjölkfri kost fram till sep då det är tid för ett nytt besök. Skönt!

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    Så har min mamma med! Bepanten eller vad det nu heter?

Härligt med Malte!!

• Lapinette

Tror att jag äter bl a B12 eller kan det vara B6 (om det nu finns) som kosttillskott.

• Fru E

Nenne-egentligen har jag ingen plan men antar att jag avvaktar till typ på söndag eller nåt och testar igen om inte tanten kommit. Så har sen och symptomfri har hon ALDRIG varit vilket jag tycker är lite konstigt.

GRATTIS till jobbet OMS

Mrs B-positivt tänkande!!!! Klart du får jobbet i staden

Lappis-tänk att få rådet att dricka mer vin

• Lapinette

EA - min make tar alla chanser och ursäkter för att få öppna en flaska vin!

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    Telis: jo helt klart är det dags för en reality check. Du har såååå rätt i allt du säger. sj'lvklart.
    När jag tänker så är det sj'lvklart att det är så som du skriver. men ibland så tar ju känslorna överhanden.

eller nu är de nog inte ens känslor längre, utan det har blivit en besatt fix ide. Något som jag snurrat till för och stirrar mig blind på. Knasigt, dumt och helt frånkopplat det som är viktigt egentligen. Jag VET!

men galningen i mig har låst sig jag tror jag VILL ha något att vara besatt över.....
    hmmm
    knäpp
    JAG SA JU DET!!!!!

Nenne: hmmmmm har aldrig hört talas om för HÖGT järnvärde. Hoppas du får ner det.

september: Har tyvvär inge bra tips om matningen utan att bara fortsätta. Borren var inte heller intresserad i början (fast då var han yngre) så vi tog en paus och började sen om. Och bara körde på sakta men säkert. Jag tror det lossnar till sist av sig sj'lv.

Kokos: Jag hade helt klart valt ute dagis. Vi ville ju ha det till hundra procesnt men det finns ju bara i kooperativ verksamhet på söder och kooperativ är inget för oss. tyvvär. Men jag tror stenhårt på ute dagis.

Cicci: vilken vagn var det ni köpte. Känner mig totalt super borta i djungeln men måste fatta ett beslut snart. Phil & Ted skulle vara absolut bäst för oss på precis alla sätt med tanke på hur vi bor.
    MEN jag vill ju verkligen inte ha en Phil.... Men vilken annan.... har övergivit Emmaljunga och Brio tror jag....
    jobbigt......

• fru AM

Omsan: grattis till jobbet!

Nenne: bra att de hittade järnvärdet! Som kanske hör ihop med svettningarna?! Tänk om det hela är en anledning till att barnverkstaden inte funkat hittills. Intressant! Kroppen är verkligen en förunderlig apparat.

Telis:

Frullan: Kram!

Lappis: Förstår vad du säger precis! Låter klokt. (Även om jag tror att det kommer funka för er snart)

• fru AM

Nenne: när ska du tillbaks till doktorn? Läste just på en sajt att B12 brist (som din mamma har?) kan leda till höga järnvärden ...

• Lapinette

AM - så du menar att du har inte gett upp hoppet om mig ! Det har jag ... nästan.

• fru AM

Frullan: Det var en Babytravel Jogger duo som Cicci köpte. Vi kollade på en sån i helgen. Den kostar 5000 + 1000kr för ligginsats och finns spå Babyproffsen (deras eget märke vad jag förstår) Det är en vagn där barnen åker bredvid varandra. Har man plats för den så verkar den bättre än P&T. Vi kollade in P&T i helgen också men jag tycker den verkar omysig för bebisen - ligga där på undervåningen i en sportväska ...

Vi ska försöka se hur vi klarar oss på de vagnar vi har + ståbräda + bärsele.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare