• lecaroline

Någon i Gbg som planerar bröllop?

Skulle var kul att hitta någon/några här i gbg att prata med och bolla idéer.

• Svar på tråden Någon i Gbg som planerar bröllop?
  • DetÄrDagsNu

Vi ska gifta oss på Hällsnäs 22 maj. Är det ngn som har tips på en dj?

• EmMa09

namnbyte? ni heter ju samma? ska ni ta ett nytt namn?

Sommarpar skrev 2009-01-17 10:48:54 följande:
    jag hittade det precis efter inlägget, ibland kan man börja med att leta själv ist för att fråga andra.. jag har fyllt i allt (om namnbyte oxå) så nu e det upp till johan att ta pennan jag lagt fram o skriva i sin del..tur att det e ett par månader tills vi kan skicka in den.. ;0)
  • Bringsoniou

Vi ska gifta oss 27 juni. Det blir borgerlig vigsel och fest på kvällen.
    Kan tipsa om lokalen "Lagerhuset" i Trädgårdsföreningen. Vi ville ha vår vigsel där, stor ljus lokal med stora fönster runt om så att man ser blomsterprakten utanför. Tyvärr var den uppbokad vårt datum.

• maj2010
    Bringsoniou skrev 2009-01-18 14:17:42 följande:
    Vi ska gifta oss 27 juni. Det blir borgerlig vigsel och fest på kvällen.Kan tipsa om lokalen "Lagerhuset" i Trädgårdsföreningen. Vi ville ha vår vigsel där, stor ljus lokal med stora fönster runt om så att man ser blomsterprakten utanför. Tyvärr var den uppbokad vårt datum.
    Låter intressant, hur många gäster får plats där?
  • Linn74

Hej!

Vi ska gifta oss i Lerum den 16 maj (borgerligt). Det börjar närma sig - oj oj!!! Vi har kommit såpass långt att det vi har kvar är tårta, blommor och kläder till M2B och bestman. Sen ska vi ha hotellrum i GBG också, vilket kan bli lurigt eftersom det är GBG-varvet just den dagen...

• Carolina1979

Vi gifter oss i Lindome kyrka den 10 oktober i år!

• SofieochJamie

Ni som bokat stora holm, hur lång tid tog det innan ni fick papper hemskickade? Vi bokade i oktober för maj 2010 och han sa att han skulle skicka papper för påskrift men inget har dykt upp ännu. Vill inte förlora vårt datum så man börjar ju undra, de kanske väntar tills de höjt priserna igen :)

• MissMijah

hej här är ett par till som ska gifta sig i gbg

• Anna Panna

TO612 - va roligt! Vilken tid har ni eran vigsel? Vi har fortfarande inte sett kyrkan inne men sett bilder och den ser väldigt mysig ut. Vet du hur många som får plats i den?

Molnis - Vi har inte kommit så långt än... har bokat SH och kyrkan men det är allt. Har även varit och provat lite klänningar och hittat en jag blev kär i... Vi ska gå på bröllops mässan nu i feb och sen ska vi ta tag i saker och ting. Catering är nästa steg. Kommer inte ihåg vad du skrivit tidigare i tråden. När gifter ni er? Hur många blir ni? Hur långt har ni kommit i planeringen? Jag längtar redan tills jag får se rummet dukat och klart - kommer vara så fint! Vi ska även ha det andra huset. Först för välkomst drink med snittar och sen ha det öppen med elden tänd för de som vill komma bort från musiken lite. Ni då?

SofieochJamie - vi fick papprena hemskickade efter bara några dagar. Ring dem och kolla. De kan ju ha kommit bort på posten också!
    Får jag också fråga dig... din blivande man är Engelsk va? tror jag sett det i en annan tråd.... Vi kommer ha en del gäster från England och andra länder och klurar så klart lite på fest program och tal och sånt. Kan vara trevligt att spåna med någon i samma situation..?

• molnis

AnnaPanna & SofieochjJamie: Va kul att hitta fler som ska va på stora holm=) Skapade en tråd för just det ( www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m3226973.html . Men fick ingen som nappade, kul att man hittade några här istället!

Vi har bokat 17 april 2010 så är ju nära er sofie=) Inte heller fått papper men bokade förra veckan, var där och kikade förra helgen. Vi ska ha borglig vigsel så tycker SH var perfekt eftersom man då kan ha vigseln i det lilla huset.
    Vi tror vi blir runt 50-60 st, precis börjat planera.. Har inte haft en tanke på hur vi skulle vilja ha vårt bröllop innan, men när vi bestämde SH föll de på plats. Så färgtema och stil på dukning är bestämt. Vet vilken typ kläning jag vill ha (finns i mitt galleri). Min pojkvän har nog också lite koll på hur han vill klä sig men ska med kolla lite på bröllopsmässan. Min kollegas pappa är vigselförättare så hoppas på honom. Tärnor och bestmen och toastmaadame bestämda. Musiker/sång under vigseln har vi, en kompis som är frisör ska fixa hår. Bröllopsnatt blir antagligen Sanktjörgenspark för de ligger hyffsat nära och det är så grymt mysigt. (kan verkligen tipsa om deras söndagspaket till alla i gbg, väldigt prisvärt)

Så kommit en bit i tankarna men inget konkret som inköp osv...har ju tid att kika runt så det är bra=)
    Tycker det är jätte bra om vi kan tipsa varandra!

Svar på tråden Någon i Gbg som planerar bröllop?