• lecaroline

Någon i Gbg som planerar bröllop?

Skulle var kul att hitta någon/några här i gbg att prata med och bolla idéer.

• Svar på tråden Någon i Gbg som planerar bröllop?
  • Mamus

HALLÅ!

Vi är precis nyförlåvade!! Tänkte gifta oss 2010. Men man måste ju vara ute i tid, ang plats för vigsel och festlokal. Det är inte lätt. Kul att läsa vad ni alla har för tankar och ideér!

Vi blir ca 70 personer. Vill kunna ta med egen mat och dryck. Försöker att göra en slags budget. Svårt när man inte riktigt vet hur mycket man får i bidrag + att jag är mammaledig :)

• Mamus

Hej Sokkerstruten!

Vi bor i Mölnlycke. Tänker ev. också gifta oss här. Vart ska ni ha eran fest någon stans!?

• molnis

Hanhals, där har man varit på många fester=) Väldigt smidigt ställe!

• sokkerstruten

Vi ska gifta oss i råda kyrka och ha festen på Hällsnäs affärsklubb!

Dom på Hällsnäs har även tagit över råda säteri! Vi tyckte dock att råda var lite litet för oss med 75 gäster och lite för mycket rum att försvinna i. Plus att vi behövde rum där gästerna kunde sova över som inte kommer från gbg!

Mamus skrev 2009-01-12 23:06:27 följande:
    Hej Sokkerstruten!Vi bor i Mölnlycke. Tänker ev. också gifta oss här. Vart ska ni ha eran fest någon stans!?
  • lecaroline

jag tänkte ha fläskfile,klyftpotatis, kantareller och sparris som varmrätt 135 kr är det ett bra pris??

• EmMa09

javisst är det en bra lokal! smidigt-nära kyrkan! billig att hyra och man får fixa mat o alkohol själva! och om man jämför vad kungsbacka har att erbjuda - tölö bygdegård och tjolöholms slott - så är ju Hanhals det bästa (billigaste) alternativet!!

molnis skrev 2009-01-12 23:07:21 följande:
    Hanhals, där har man varit på många fester=) Väldigt smidigt ställe!
  • Sommarpar

hej alla! vi gifter oss den 11 juli i askims kyrka.
    har det mesta fixat, väntar bara på att en stämpel ska komma så vi kan skicka ut alla inbjudningskort som har legat klara i flera veckor nu..
    Hur länge är hindersprövningen giltlig?

• tassavtryck

Jag gifter mig i December, 2010, har redan väldigt mycket planerat, ska gifta mig på Tofta Herrgård och sprungit runt i bröllopsaffärer i halva Göteborg redan.

• MolsonCanadian

Och mannen då?
    Var ska han gifta sig?

tassavtryck skrev 2009-01-15 12:13:27 följande:
    Jag gifter mig i December, 2010, har redan väldigt mycket planerat, ska gifta mig på Tofta Herrgård och sprungit runt i bröllopsaffärer i halva Göteborg redan.
Svar på tråden Någon i Gbg som planerar bröllop?