Någon i Gbg som planerar bröllop?
Skulle var kul att hitta någon/några här i gbg att prata med och bolla idéer.
Skulle var kul att hitta någon/några här i gbg att prata med och bolla idéer.
Mannen slarvade jag bort för länge sedan. Han lämnade alla planeringar till mig, vilket han redan börja ångra lite smått :P Men med lite tur lyckas jag även dra honom till Tofta Herrgård när den stora dagen kommer ^^
Therese, den är ju giltlig i 4 månader! så se till att skicka in den så fort som möjligt inom 4 månadersgränsen! har hört att det kan ta MYCKET lång tid för att få tillbaka den i populära bröllopsmånader! Vi skickar in vår imorgon, då är det exakt 4 månader kvar tills vår dag! Spännande!
Hur fungerar det med kyrkan? Den är ju bokad sedan länge, men allt det praktiska kontaktar prästen oss när det närmar sig. Gör kyrkan atomatiskt en hindersprövning, måste man lysa innan bröllopet?
Hindersprövingen får du skicka efter själv och sedan ge till prästen så han vet att han kan viga er.. den gäller bara i 4 månader.. det står mer om hindersprövningen under planering här på BT =)
Nä, lysning var metoden att hinderspröva innan vi hade en myndighet som kollade att allt stod rätt till. Man kan ha lysning ändå, förstås. Min bror och hans fru hade det.
Hej!
Ni som ska gifta er i GBG (eller i Mölnlycke) var ska ni fixa er håruppsättning? Och vad kostar det?
Själv ska vi gifta oss i Råda kyrka 8/8 i år.
Vi gifter oss den 12 december i år. Vigsel i Tuve kyrka och festen på Stora Holm.
Mindre än ett år kvar nu!! ; o)
Anna Panna skrev 2009-01-16 20:24:53 följande:
Anna Panna: Vi har bokat SH nu! Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni hyrt det lilla huset också?
jag hittade det precis efter inlägget, ibland kan man börja med att leta själv ist för att fråga andra..
jag har fyllt i allt (om namnbyte oxå) så nu e det upp till johan att ta pennan jag lagt fram o skriva i sin del..tur att det e ett par månader tills vi kan skicka in den.. ;0)