• lecaroline

Någon i Gbg som planerar bröllop?

Skulle var kul att hitta någon/några här i gbg att prata med och bolla idéer.

• Svar på tråden Någon i Gbg som planerar bröllop?
  • jojoånick09

här skrivs det visst i båda bloggarna tur att man har lite koll..
    har inte varit med de sista ggr då det var jag som satte igång detta med träff,självklart skall du också få göra en tråd TS men vore kul om man visste om det... tisdag skulle jag själv kunna komma nämligen...

• 20090725

vi har ju skrivit i den andra tråden också, men det va några härifrån som inte va på den andra tråden därför kom samtalsämnet upp här också!

Det är vid Kopparmärra statyn vi brukar träffas och sedan promenera till cafet som ligger på kungsgatan (CSN huset)

jojoånick09 skrev 2009-04-05 10:57:54 följande:
    här skrivs det visst i båda bloggarna tur att man har lite koll..har inte varit med de sista ggr då det var jag som satte igång detta med träff,självklart skall du också få göra en tråd TS men vore kul om man visste om det... tisdag skulle jag själv kunna komma nämligen...
  • linvinter

Då kan tyvärr inte jag. Får hänga på nästa gång!

20090725 skrev 2009-04-05 09:13:31 följande:
    tisdag kl. 16,30 kopparmärra samma cafe som sist
  • 20090725

det kommer fler gånger... alla kan inte alla gånger, så är det ju, men förhoppnings vis kan du nästa gång istället!

linvinter skrev 2009-04-05 11:18:14 följande:
    Då kan tyvärr inte jag. Får hänga på nästa gång!
  • linvinter

Precis!

20090725 skrev 2009-04-05 11:21:39 följande:
    det kommer fler gånger... alla kan inte alla gånger, så är det ju, men förhoppnings vis kan du nästa gång istället!
  • Lantzakeri

Jag kan inte på tisdag nästa gång ;)

• lecaroline

Vad tråkigt att ni inte kan!!
    Är det någon mer än 090725 och jag som kan??

Var och pratade med fotografen och prästen i lördags ju!

Vi satt i kyrkan och diskuterade hur vi vill ha det. och jag sa så kort som möjligt. men det höll inte prästen med om. Man går ju och längtar efter denna dag så länge så under cermonin ska man stå och njuta vi kommer att ha solosång första och sista som händer och 3 psalmer där emellan. Sedan är det ju själva vigseln, välsingnelsen och bön. Så det är ju rätt mysigt!
    Vi ska ha texten jag XX tager dig XX den traditionella.
    Sedan ska vi hålla varandras händer traditionellt upp vid axeln.
    Hon visade vilken sida man ska gå in på och ut. och talade om varför. Sedan visade hon hur man lämnade över ringarna och hur man tar dem och med vilken hand. Sedan när man vänder sig om att man snurrar mot varandra. Sist men inte minst att man inte vänder sig mot solosångaren för då ser inte de som sitter på "fel" sida oss. och att man tittade ut över församlingen ofta och inte enbart på solisten så att korten blir fina och många.. man står ju vänd mot församlingen en sådan kort stund så då ska man ge dem tillfälle att se oss!

• lecaroline

Glömde att vi fick be om lov att få pussas. För det är inte tradition inom sv kyrkan hon tyckte det var helt ok men vi får lov att vänta tills hon är klar med korstecknet.

De sätter upp som vaser i raderna med blommor och blader. och det var inga problem att kasta vad det nu är man vill kasta för det städar vaktmästaren upp

De har inte så många vigslar i vår kyrka kanske därför de är så snälla.

• 20090725

Jag möter upp vid cafet istället, går ju ändå förbi där när jag skall ner till kopparmärra...

• lecaroline

Aaaaa hon har fått upp en bild!!

Det är helt ok.

Svar på tråden Någon i Gbg som planerar bröllop?