Någon i Gbg som planerar bröllop?
Skulle var kul att hitta någon/några här i gbg att prata med och bolla idéer.
Skulle var kul att hitta någon/några här i gbg att prata med och bolla idéer.
vad innebär det?
Ja vad är en konungavigsel?
det lät ju lite mer exklusivt!
lecaroline:
Vi flyger till milano och ska åka runt gardasjön å så till florens och venedig oxå =) Ska bli så mysigt å komma iväg.. Vart åker ni ?
Vi åker ner till Villeneuve-Loubet i mil från Nice. Ska försöka få med gubben på en tur till venedig eller corsica hade jag tänkt också
Vad roligt! Jag önskar att vi också hade någon slags anknytning till den som ska viga oss. Det blir mer personligt då på nåt sätt.
Min m2b är också från Thn.
Ojdå man kanske ska passa sig då
Det är ju så att min m2b är ortodox och deras vigslar är lite anourlunda. Inte bara att man kan välja mellan den korta vigseln på 35 min och den långa på 1,5 tim.. =O
En konungavigsel är en vigsel som utförders på konungar under romarikets tid och vår präst tycker detta är en fantastisk vigsel och som binder ett starkare band mellan man och fru.
Våran vigsel kommer bestå utav 2-3 präster totalt som kommer sjönga på latin osv och sen i den sista delen utav vigseln så kommer det plockas fram exklusiva guldkronor med smaragder och diamnter som dem har med sig varav dom kommer sätta en på min och min m2bs huvud med ett sidenband emellan kronorna som binder oss samman när vi uttalar våra löften. då sitter man hukad på knä vid altaren tror jag också om jag inte mins helt fel och så välsignar dom en och vårt äktenskap..
Tycker detta öåter helt fantastiskt och spännande, det var jag inte alls beredd på men nu längtar jag till repetitionerna =)
Gud va roligt! Det känns så äkta när man träffat prästen! Ok, när man har klänning osv så är man överlycklig men när man verkligen sätter sig ned med prästen och när dom ställer sina frågor om vart man träffats och hur länge man levt ihop och hur man känner inför varann så sitter man där helt salig och förälskad och allt känns så verkligt, som om att.. detta händer verkligen, vi ska bli man och fru!