• lecaroline

Någon i Gbg som planerar bröllop?

Skulle var kul att hitta någon/några här i gbg att prata med och bolla idéer.

• Svar på tråden Någon i Gbg som planerar bröllop?
  • lecaroline

Ja, vi tänkte dansa vals Har inte börjat öva ännu men det är ju 2 månader kvar
    M2b har i alla fall lovat detta så jag hoppas att han håller detta.

• 20090725

där hade vi våran avslutnings fest när vi gick ut 9:an...
    det är en stor och fin lokal, och man stör ingen!

Mollanpollan skrev 2009-03-29 23:21:03 följande:
    Vi ska ha en privat vigsel, så vigselförättaren kommer till vår feslokal och viger oss där. Vi har hyrt Assyriska föreingen, så allt blir där. Hade vart trevligt att ha vigseln utomhus, men det finns ju en risk att det inte är så fint väder då, så det får bli inomhus istället.
  • 20090725

hehe, kan tyvärr inte säga att jag känner igen det, min blivande blev stressad redan innan jul å gick å köpte kläder till han eftersom jag redan innan hade köpt min klänning!

men jag kan förstå er andra som börjar få panik att de inte har köpt kläder än! vi har ALLA kläd inköp klara, till oss å till alla barnen!

igår satt jag med våra favors askar som oxå kommer att bli placeringskort, bild finns i galleriet!
    har även lagt upp bild på inbjudningarna.

så till veckan skall jag sätta mig och börja vika kartonger.

vi skall ha 1 geicha och 1 fazer mint (silvrig förpackning) tror ni jag kan köpa dessa nu och lägga i eller kommer dem bli gamla då?

Linn74 skrev 2009-03-30 07:45:04 följande:
    God morgon brudar!HUr går det för er??Äntligen börjar det mesta kännas lugnt, det är bara m2b's kläder som börjar bli lite smått panik med (Känns detta igen: "Ingen fara, det är ju lååång tid kvar".... och sedan förra veckan: "F-N, det är bara 2 månader kvar, nu har jag paniiiik") Vi svänger lite vad gäller bröllopsvals, funderar på att ta en vanlig "tryckare" istället för att försöka dansa vals (vi har övat men det ser mest ut som 2 kylskåp som försöker dansa)... Ska ni dansa vals???
  • lecaroline

Åååå jag vill också få in mer bilder i mitt galleri... Ska försöka i kväll

• EmMa09

Vilka fina indjudningskort du gjort!
    Vi har nog fixat allt nu, lite småsaker kvar bara, som t.ex. att sy in tärnklännignarna, ska nog till en sömmerska på lördag med en av mina två tärnor!

20090725 skrev 2009-03-30 13:10:16 följande:
    hehe, kan tyvärr inte säga att jag känner igen det, min blivande blev stressad redan innan jul å gick å köpte kläder till han eftersom jag redan innan hade köpt min klänning!men jag kan förstå er andra som börjar få panik att de inte har köpt kläder än! vi har ALLA kläd inköp klara, till oss å till alla barnen!igår satt jag med våra favors askar som oxå kommer att bli placeringskort, bild finns i galleriet!har även lagt upp bild på inbjudningarna.så till veckan skall jag sätta mig och börja vika kartonger.vi skall ha 1 geicha och 1 fazer mint (silvrig förpackning) tror ni jag kan köpa dessa nu och lägga i eller kommer dem bli gamla då?
  • lecaroline

På lördag ska vi träffa fotograf och präst!! Nu känns det att det närmar sig

På påsk ska jag prov duka. Hoppas att fler har osat sig då...

• Lantzakeri

jag blev ändå lite besviken på vår präst.. vi pratade om att min m2b vill stå vi altaret o vänta på att jag kommer gåendes ner mot honom men hon sa det är amerikanskt och att det är inte så svenska kyrkan vill att vi ska göra osv. men det var ju våran vilja :S

Vi skulle tänka på det till slut och ta det när vi ska träna i kyrkan.

• jojoånick09

konstigt att det anses vara amrikanskt?? så gjorde ju min syster och hennes man... varför går inte det??
    det är något fel på eran präst tror jag.. eller menar hon att du "inte" får gå själv ner??

• 20090725

tack!

men vad tror ni alla kan jag lägga i choklad i askarna redan nu??

EmMa09 skrev 2009-03-30 16:29:31 följande:
    Vilka fina indjudningskort du gjort! Vi har nog fixat allt nu, lite småsaker kvar bara, som t.ex. att sy in tärnklännignarna, ska nog till en sömmerska på lördag med en av mina två tärnor!
  • anniv82

Jag och min man var hos prästen i går och vi sa att jag vill bli inledd i kyrkan av en väldigt nära bekant till mig.En man och våran präst sa bara å så vackert.Så stolt han måste vara.
    När jag fråga de om man kan ta kort i kyrkan sa han detta är lyckans dag och den skall delas.Klart att släkten skall ta kort.
    Hade min präst sagt att den inte var svenskt hade jag nog funderat på att kanske byta.Det måste ju kännas rätt??
    Men lycka till och stå på er detta är ERAN dag....

Svar på tråden Någon i Gbg som planerar bröllop?