• lecaroline

Någon i Gbg som planerar bröllop?

Skulle var kul att hitta någon/några här i gbg att prata med och bolla idéer.

• Svar på tråden Någon i Gbg som planerar bröllop?
  • Linn74

Hurra hurra, nu har vi alla kläder klara!
    Både till m2b och till barnen! Det är bara tonåringen som inte är ekiperad än, men det fixar hon nog bäst själv.

Expediten i klädbutiken tyckte vi var väääldigt sent ute, de hyr ju ut till studentbalar och sånt, och tydligen är det dessutom en massa som väljer att gifta sig i maj i år...

• Francis

Jag skall också bli ledd utav min pappa och det är absolut inga problem för vår präst, men så har ju vi en ortodox präst och har inte heller någon "vanlig" vigsel!
    Vi funderade också på Assyriska först, för min mans kusin hade sin fest där i höstas (dom är ju assyrer) och dom var 450 pers och dom hade smyckat lokalen underbart fint!

Hur mycket fick du betala mollanpollan?

• lecaroline

Vi ska träffa vår präst på lördag och då ska vi diskutera alls sånt. Sedan bestämmer vi, så att vi inte blir besvikna efter att vi varit där..

• lecaroline

Hur ska ni göra när vigselringen ska sättas på.
    Ska ni har förlovningsringen kvar eller ska ni ta bort den??

• Tizia

Jag ska ha på mig min förlovningsring =)

Hur gör ni andra med fotograf?
    Jag har hittat en som tar 12000kr !!! Tycker det är mycket!!

• lecaroline

Jag betalar 5000kr + tack kort och då fotograferas vi ute som är lite dyrare..

• Nippran
    lecaroline skrev 2009-03-31 10:15:27 följande:
    Hur ska ni göra när vigselringen ska sättas på. Ska ni har förlovningsringen kvar eller ska ni ta bort den??
    Det är bara jag som kommer att få en extra ring. M2B ville inte ha någon mer utan vi lägger bara till vigseldatumet i hans.
    Jag kommer att ha förlovningsringen på mig...
  • Nippran
    lecaroline skrev 2009-03-31 10:30:03 följande:
    Jag betalar 5000kr + tack kort och då fotograferas vi ute som är lite dyrare..
    Vi har fått tag på en av M2Bs arbetskollega som kommer att fota oss. Han gör det för ca 2500 kr och det är ca 200 bilder som ingår, både ute och inne om så önskas. Vi kommer även bjuda honom maten som tack.
  • lecaroline

Det är ju jätte bra! Sådan tur har inte vi..

Vi har 2 st dock som är jätte duktiga på att fotografera, men en sådan här dag vill jag inte chansa vi tar allt

• Nippran
    lecaroline skrev 2009-03-31 17:35:09 följande:
    Det är ju jätte bra! Sådan tur har inte vi.. Vi har 2 st dock som är jätte duktiga på att fotografera, men en sådan här dag vill jag inte chansa vi tar allt
    Den kollega som fotar oss brukar för det mesta ta scenbilder för rockgrupper samt film men han har även gjort en del bröllop också.
    Det gäller att hitta folk i bekantskapskretsen ;) Har även bästa vännen som är frisörska. Hon kommer att göra frisyren mot att slippa ha rollen som tärna...*S*
Svar på tråden Någon i Gbg som planerar bröllop?