• suzem

Pappa som ger bort?

hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??

• Svar på tråden Pappa som ger bort?
  • nni

Tror TS har lämnat denna tråd för en stund sedan... en liten input...

• feministbrud

Jessie Gustav skrev 2009-01-17 16:02:41 följande:

Ni får ursäkta om jag har missförstått er motständare i denna fråga men är det så att vi för brudöverlämning ska acceptera eran syn på saken men vi får inte tycka att det bara är fint utan att ha några kvinnoförnedrande tankar??Jag accepterar helt eran åsikt om brudöverlämning men jag delar den inte.Det jag försöker få fram här är min ÅSIKT.jag säger inte att åsikten är varken rätt eller fel men den är min.
    Jag menade aldrig att du skulle dela vår syn på saken. Min poäng var att om du ska gifta dig i kyrkan så bör du nog acceptera att kyrkans syn på saken spelar roll.
  • Jessie Gustav

jag är redan gift så jag behöver inte bry mig om kyrkans regler längre.

• MolsonCanadian

Fast du uttrycker att du tycker att det är hemskt att kyrkan bestämmer vad som är acceptabelt i kyrkan och inte.

Jessie Gustav skrev 2009-01-17 13:08:32 följande:

Nej jag bestämmer inte.Det du har citerat är en åsikt jag har.det är inte detsamma som att jag bestämme/kräver att det ska vara så.Jag vet att kyrkan har en massa regler man ska följa men man måste ju inte tycka att alla är rätt även om man följer dom.
  • altervattnet

kommer inte att lämnas över av min pappa. han ska inte komma.

• Jessie Gustav

jaa jag kan väl tycka att det är hemsk men jag kan ju inte ändra det ändå.Det spelar ju ingen roll alls vad jag skriver för ni moståndare ser ju ner på mig i alla fall.Jag står fast vid att jag är för brudöverlämning och jag står fast vid att kyrkan har skumma regler och syner på saker och ting..Tänker inte skriva mer i denna tråd då jag tycker att den har urartat totalt.

• MolsonCanadian

Om du tycker att det är hemskt att kyrkan bestämmer vad som är acceptabelt och inte i kyrkan - vem menar du då ska bestämma?

Jessie Gustav skrev 2009-01-17 18:53:43 följande:

jaa jag kan väl tycka att det är hemsk men jag kan ju inte ändra det ändå.Det spelar ju ingen roll alls vad jag skriver för ni moståndare ser ju ner på mig i alla fall.Jag står fast vid att jag är för brudöverlämning och jag står fast vid att kyrkan har skumma regler och syner på saker och ting..Tänker inte skriva mer i denna tråd då jag tycker att den har urartat totalt.
  • MolsonCanadian

Om kyrkan har skumma regler och syn på saker finns det väl ännu mindre anledning gifta sig i kyrkan?

Jessie Gustav skrev 2009-01-17 18:53:43 följande:

Jag står fast vid att jag är för brudöverlämning och jag står fast vid att kyrkan har skumma regler och syner på saker och ting..Tänker inte skriva mer i denna tråd då jag tycker att den har urartat totalt.
  • feministbrud
    MolsonCanadian skrev 2009-01-17 18:56:49 följande:
    Om kyrkan har skumma regler och syn på saker finns det väl ännu mindre anledning gifta sig i kyrkan?Jessie Gustav skrev 2009-01-17 18:53:43 följande:
    Det var dit jag ville komma
  • En till präst
    feministbrud skrev 2009-01-17 19:01:15 följande:
    Det var dit jag ville komma
    Fascinerande att Du, som (vad jag förstår) inte delar kyrkans tro, ändå är den som med en åsnas envishet kämpar för respekten för kyrkans egenart.
Svar på tråden Pappa som ger bort?