• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • passionsblomman

Tack söta du!!!

och som sagt, jag beklagar verkligen att du inte har din mamma kvar i livet.

silvera skrev 2009-01-15 23:07:12 följande:
    passionsblommanNu fick jag en klump i halsen, för ni hade min mammas absoluta favoritblomma på sidan... Löjtnanshjärtan... Mycket fin och informativ sida! Lycka till!
  • Diz

Ok, nu måste jag gå gnälla av mig lite...

Jag är otroligt bortskämd med barn som sover ordentligt på nätterna, även när de är väldigt små. Jag är inte van att dom håller mig vaken. Well, senaste tre nätterna har minstingen helt plötsligt, 6 månader gammal, börjat "trixa" på nätterna. I vanliga fall ammar jag honom, han somnar, jag tar bort bröstet och han sover. Nu har han vaknat såfort jag ens rört mig det minsta. Han tar inte napp annat än ytterst sällan om han sover, e han vaken så åker den ut fortare än den gick in.

Följden har blivit att han använt mig som napp senaste nätterna. Natten mot igår gick det så långt att jag framemot 3tiden var så öm i bröstvårtan att vid varje "sug" gick det illamående-il genom hela kroppen på mig. Jag orkade inte mer, så jag gick runt med honom, vyssjade honom, vaggade honom, inget funkade. Till slut fick jag honom att ta nappen när han låg i vaggan, iaf länge nog att han somnade till ordentligt.

Inatt har han sovit bättre, jag kunde lägga över honom i vaggan utan att han vaknade (vilket framkallade tårar av utmattning och tacksamhet) så jag fick sova någon timme innan han vaknade igen. Sen dess har han bara sovit kortare stunder i två omgångar, varje gång vaknat precis när jag trott det varit safe och börjat somna till.

Till saken hör att jag tre dagar i rad haft en fruktansvärd huvudvärk, näst intill konstant... Sömnbrist och huvudvärk har nu reducerat mig till ett smärre vrak, ett gråtmilt sådant. Någon som har några tips så jag möjligtvis kan sova lite bättre inatt? Funderar allvarligt på att ta in spjälsängen istället för vaggan, för e han vaken så kan jag iaf lägga ner honom i spjälisen och veta att han inte tar sig någonstans.

Hjälp mig! Den här tantan behöver mer än 2-3 timmars sömn per natt...

• MulleNuh

Ja fy!!! I know..
    Men kan inte din man hjälpa dig lite?
    Här hemma turas vi om. Ävem om Micke ska upp och jobba så tar han varannan natt..

Diz skrev 2009-01-16 07:13:22 följande:
    Ok, nu måste jag gå gnälla av mig lite... Jag är otroligt bortskämd med barn som sover ordentligt på nätterna, även när de är väldigt små. Jag är inte van att dom håller mig vaken. Well, senaste tre nätterna har minstingen helt plötsligt, 6 månader gammal, börjat "trixa" på nätterna. I vanliga fall ammar jag honom, han somnar, jag tar bort bröstet och han sover. Nu har han vaknat såfort jag ens rört mig det minsta. Han tar inte napp annat än ytterst sällan om han sover, e han vaken så åker den ut fortare än den gick in. Följden har blivit att han använt mig som napp senaste nätterna. Natten mot igår gick det så långt att jag framemot 3tiden var så öm i bröstvårtan att vid varje "sug" gick det illamående-il genom hela kroppen på mig. Jag orkade inte mer, så jag gick runt med honom, vyssjade honom, vaggade honom, inget funkade. Till slut fick jag honom att ta nappen när han låg i vaggan, iaf länge nog att han somnade till ordentligt. Inatt har han sovit bättre, jag kunde lägga över honom i vaggan utan att han vaknade (vilket framkallade tårar av utmattning och tacksamhet) så jag fick sova någon timme innan han vaknade igen. Sen dess har han bara sovit kortare stunder i två omgångar, varje gång vaknat precis när jag trott det varit safe och börjat somna till. Till saken hör att jag tre dagar i rad haft en fruktansvärd huvudvärk, näst intill konstant... Sömnbrist och huvudvärk har nu reducerat mig till ett smärre vrak, ett gråtmilt sådant. Någon som har några tips så jag möjligtvis kan sova lite bättre inatt? Funderar allvarligt på att ta in spjälsängen istället för vaggan, för e han vaken så kan jag iaf lägga ner honom i spjälisen och veta att han inte tar sig någonstans.Hjälp mig! Den här tantan behöver mer än 2-3 timmars sömn per natt...
  • lillabruden

Då var man äntligen tillbaks! Lite tröttare, lite nedslagen och lite äldre men man tar väl igen sig?

Diz, prova köpa en pilates boll som passar dig i höjden så du sitter med nåtsånär 90graders vinkel i knäna, ställ bollen mot en vägg eller annat stöd och ha sonen i famnen och gunga upp o ner. Prova! Många barn trivs jättebra med det!
    Kan säga att jag suttit på en sån boll i 6,5timmar i sträck mer än en gång......man riskerar att fortsätta gunga efteråt
    Sen är det många som doppar nappen i något gott för att dem ska ta nappen....kanske du har testat?

Angående vikt måste jag säga att det är skillnad på att -känna- sig tjock och att -vara- tjock. Ett fenomen som män inte förstår sig på! Men viktigt att skilja på dem två...

Skoskavs lektion:
    Blåsorna måste man tyvärr ta hål på om man vill slippa smärtan och jobbigheter med att klämma ner fötterna i skorna! Ta en bomullstuss och dränk den i klorhexidin lösning (kl.hexedin sprit kan svida!) och tvätta av en nål. Stick hål på blåsan. Töms blåsan inte så kan man sätta en bomullstråd igenom (vanlig sytråd) så töms den själv.
    Klipper man upp blåsan riskerar man infektion

Sen är alltid det bästa om man är känslig för skoskav osv, eller om man vet att man ska gå mycket och skorna inte är perfekta... bädda in fötterna med plåster!!! Förebyggande plåstrande är lika bra som reflex i vintermörkret

Tvättdag för mig idag......ni kommer att se mycket av mig idag tror jag......

• Im yours

Godmorgon!

Jag är så trött, har trixat, o fixat med en sida på weddingannouncer. Kunde inte ens logga in på den gamla igår. Mmmmmmmmmmmm......... började om från början. Bläääääääää

Jag får ont i hjärnan av att hålla på med sånt här, hopplöst oteknisk som jag är

Nu ser det oki ut, men lyckades inte få rätt storlek på texten. Skulle vara 12, men slutade med storlek 10. Femtiofem gånger!!!!!

Första sidan gick fantastiskt bra Men denna 2.a sida, Hjälp, mitt huvud brinner.

Nej, är väl inte lönt att tantgnälla om sånna trivialiteter
    Frukost, frukost, frukost....... hasar iväg mot köket.

Sedan ska jag försvinna uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut. Iaf några timmar, innan jag får dataspatt;-D

Sköt om er mina vänner!! /// Tant Liz

• Troll1

Diz: Han kan vara i en växtfas och behöver mer mat nu. Så var det här. Började ge min tjej mer gröt osv då också. Hon fick både gröt och jag ammade länge före sänggåendet. (Ammade i 10 månader.)

Vi flyttade vår dotter till eget rum när hon blev lite äldre och hade "barnvakten" på så vi kunde höra henne snabbt på natten om/när hon vaknade. Det händer så mkt runt halvåret och han kanske drömmer mer nu också.

• lillabruden

jag vill ha bebis...... *suckar*

• Troll1
    Im yours skrev 2009-01-16 09:13:10 följande:
    Godmorgon!Jag är så trött, har trixat, o fixat med en sida på weddingannouncer. Kunde inte ens logga in på den gamla igår. Mmmmmmmmmmmm......... började om från början. BläääääääääJag får ont i hjärnan av att hålla på med sånt här, hopplöst oteknisk som jag är Nu ser det oki ut, men lyckades inte få rätt storlek på texten. Skulle vara 12, men slutade med storlek 10. Femtiofem gånger!!!!!Första sidan gick fantastiskt bra Men denna 2.a sida, Hjälp, mitt huvud brinner.Nej, är väl inte lönt att tantgnälla om sånna trivialiteter Frukost, frukost, frukost....... hasar iväg mot köket.Sedan ska jag försvinna uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut. Iaf några timmar, innan jag får dataspatt;-DSköt om er mina vänner!! /// Tant Liz
    I´m yours: ALLA mina bilder har försvunnit från weddingannouncer. De har/har haft strul där.

Se: www.brollopstorget.se/Forum-1-70/m3224326.html

• MulleNuh

Får man titta???

Im yours skrev 2009-01-16 09:13:10 följande:

Godmorgon!Jag är så trött, har trixat, o fixat med en sida på weddingannouncer. Kunde inte ens logga in på den gamla igår. Mmmmmmmmmmmm......... började om från början. BläääääääääJag får ont i hjärnan av att hålla på med sånt här, hopplöst oteknisk som jag är Nu ser det oki ut, men lyckades inte få rätt storlek på texten. Skulle vara 12, men slutade med storlek 10. Femtiofem gånger!!!!!Första sidan gick fantastiskt bra Men denna 2.a sida, Hjälp, mitt huvud brinner.Nej, är väl inte lönt att tantgnälla om sånna trivialiteter Frukost, frukost, frukost....... hasar iväg mot köket.Sedan ska jag försvinna uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut. Iaf några timmar, innan jag får dataspatt;-DSköt om er mina vänner!! /// Tant Liz
  • MulleNuh

Får jag se din så får du se min!

Svar på tråden Tantvarning 3