Ok, nu måste jag gå gnälla av mig lite...
Jag är otroligt bortskämd med barn som sover ordentligt på nätterna, även när de är väldigt små. Jag är inte van att dom håller mig vaken. Well, senaste tre nätterna har minstingen helt plötsligt, 6 månader gammal, börjat "trixa" på nätterna. I vanliga fall ammar jag honom, han somnar, jag tar bort bröstet och han sover. Nu har han vaknat såfort jag ens rört mig det minsta. Han tar inte napp annat än ytterst sällan om han sover, e han vaken så åker den ut fortare än den gick in.
Följden har blivit att han använt mig som napp senaste nätterna. Natten mot igår gick det så långt att jag framemot 3tiden var så öm i bröstvårtan att vid varje "sug" gick det illamående-il genom hela kroppen på mig. Jag orkade inte mer, så jag gick runt med honom, vyssjade honom, vaggade honom, inget funkade. Till slut fick jag honom att ta nappen när han låg i vaggan, iaf länge nog att han somnade till ordentligt.
Inatt har han sovit bättre, jag kunde lägga över honom i vaggan utan att han vaknade (vilket framkallade tårar av utmattning och tacksamhet) så jag fick sova någon timme innan han vaknade igen. Sen dess har han bara sovit kortare stunder i två omgångar, varje gång vaknat precis när jag trott det varit safe och börjat somna till.
Till saken hör att jag tre dagar i rad haft en fruktansvärd huvudvärk, näst intill konstant... Sömnbrist och huvudvärk har nu reducerat mig till ett smärre vrak, ett gråtmilt sådant. Någon som har några tips så jag möjligtvis kan sova lite bättre inatt? Funderar allvarligt på att ta in spjälsängen istället för vaggan, för e han vaken så kan jag iaf lägga ner honom i spjälisen och veta att han inte tar sig någonstans.
Hjälp mig! Den här tantan behöver mer än 2-3 timmars sömn per natt...