• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • lillabruden

efter tvätten kommer strykning...... :-/

• Diz

MulleNuh > Jo, han skulle kunna hjälpa till. Men som det är just nu så går han upp 5 på morgonen, för att kunna gå hem såpass tidigt att han hjälper mig på eftermiddagen, vilket jag är sååå glad för (hjälp med 4 jämfört hjälp med 1 mitt i natten ). Jag har inte hjärta att väcka honom.

Lillabruden > det skulle ju kunna vara något... Dock känner jag lite att det e dags för honom att kunna somna i sin säng, men det kanske e jag som har för höga krav.

Troll1 > JA! Att jag inte tänkt på det. Jag upplever det svårare att komma igång med "annan mat" den här gången, det är ju sååå smidigt att amma. För tillfället får han en halv barnmatsburk till lunch, vilken sen kompletteras med lite bröstmjölk så han får somna middag. Sen brukar han få middag och ibland lite fruktpuré till efterätt. Men framemot kvällen har det mest varit ammande faktiskt... Gröten finns ju hemma, så vette f*n varför jag inte använt den. Tack för påminnelsen!

Passion > Tack! Styrkekramar mottages alltid tacksamt.
    Jag vet ju egentligen att det går över, det är ju bara så svårt att komma ihåg ibland... Idag har jag sluppit huvudvärken större delen av dagen, otroligt så mycket mer energi jag fick då... Spjälisen ska definitivt in, eller rättare sagt e den redan inne, tragiskt nog används den fortfarande av tvååringen, han älskar sin spjälis. Men nu ska vi ta in växasängen från vinden, så då får liten ta över spjälsängen. Får göra någon liten ritual så växasängen också blir fest.

Angående alla "skit"-trådar... Just nu får det finnas hur många sånna som helst... så länge jag får ha kvar mina tanter... puss på er hela högen!

Och cupcakes till er alla! *dukar fram sina finaste vaniljmuffins, några äppelmuffins, ett par med drottningsylt, och så... chokladmuffins, och nougatmuffins när vi ändå håller på... * Håll till godo!

• MittiPrickBrud

Nejmen Diz!
    Duka upp sådana läckerheter då en stackars tant försöker hålla igen. Det är verkligen..... Snällt

Medan jag mumsar på alla goda muffinsar försöker jag läsa ikapp i diverse trådar. Detta är tråden framför andra hit kommer jag in genast och kollar läget. De där diskussionerna som så lätt spårar ur håller jag mig oftast ifrån, känns inte mödan värt med somliga.

Kul passion , att du lyckas ha ett bra och trivsamt samtal i din djurtråd! Det behövs kanske små rara djur för att locka fram mänslighet ur en del personer!

Jag är glad att det är fredag.
    Helgen är alltid välkommen.

Känner mig trött och är inte riktigt glad, det är mycket som surrar runt och är tungt i livet just nu. Hoppas på bättre tider men känner mig ur spår.

kramar om alla och skrattar åt den borttappade svärmodern!

• MittiPrickBrud

förresten, finns ingen jag är så glad tråd längre?

Det är alltid skönt att kolla in där och ibland måste man leta lite i sitt inre för att hitta saker att vara glad för, men det är bra att göra det!

Om ingen finns kan jag skapa en!

• MulleNuh

do it

MittiPrickBrud skrev 2009-01-16 15:41:09 följande:
    förresten, finns ingen jag är så glad tråd längre?Det är alltid skönt att kolla in där och ibland måste man leta lite i sitt inre för att hitta saker att vara glad för, men det är bra att göra det!Om ingen finns kan jag skapa en!
  • Troll1

Diz: Det var glädjande att man kanske kommit med ett gott råd då. Vi "knödde" i Lisa mat på kvällen och ok, hon vaknade väl ändå sådär, men det blev stor skillnad.

Passions..: Det var väl trevligt att "hon" kunde hitta lite positivitet ngnstans då. Jag får spader i andra trådar. Faktum är att om inte denna tråd hade funnits så hade jag nog lagt ner BT.

• MulleNuh

ja det håller jag med dig om!! Tänk att jag tvelade innan jag beslutade mig för att komma hit!!

Troll1 skrev 2009-01-16 16:38:31 följande:
    Diz: Det var glädjande att man kanske kommit med ett gott råd då. Vi "knödde" i Lisa mat på kvällen och ok, hon vaknade väl ändå sådär, men det blev stor skillnad.
    Passions..: Det var väl trevligt att "hon" kunde hitta lite positivitet ngnstans då. Jag får spader i andra trådar. Faktum är att om inte denna tråd hade funnits så hade jag nog lagt ner BT.
  • lillabruden

men, jag vill ju veta vilken tråd ni pratar om!!!

Diz, pilates bollen funkar även för att lugna barn när dem inte ska sova. Och har dem någon gång kanske förkylning eller sånt, så underlättar gungningen andningen och dem får lättare att andas och blir lugnare

hur hade jag överlevt utan godis och Tanttråden?!

• Troll1

Lillabruden: Bilderna är borta för att det har hänt ngt med sidan. Hoppas det blir bättre...

• Originalrosen

Passionsblomma,

Jag läste "Den hemlige kocken" i höstas och den har öppnat ögonen på mig för hur maten egentligen är preparerad. Fy! Usch!! Sug på den här informationen:

"I januari 2007 presenterades en större studie vid Karolinska Institutet som ifrågasätter den rådande dogmen att lightprodukterna motverkar övervikt. Det överraskande resultatet var att kvinnor som dagligen dricker fet mjölk och äter fet ost går upp mindre i vikt än de som väljer fettsnålare alternativ.

Forskarna, som har studerat drygt 19.000 kvinnors fettkonsumtion under tio år, har ännu ingen förklaring till sina rön." Citerat från Mats-Eric Nilssons bok "Den hemlige kocken".

Egentligen speglar citatet inte bokens innehåll men jag tror att detta citat kan få flera att läsa boken - som är ruggig, intressant, faktaspäckad och fullkomligt omtumlande.

Jag la boken på toa och läste några sidor om dagen, pallade inte mer intryck. Som sagt, jag har lagt om och börjat kasta ut både det ena och det andra från köket.

Det första som gick all världen väg var lightprodukter beroende på tillsatserna. Det första som kom in var surdegsbröd som nu ersätter allt annat bröd.

Svar på tråden Tantvarning 3