• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • tonårsmorsa

Då kan man väl nästan påstå att vi redan påbörjat fikat irl som Mulle efterlyste. Men var höll ni andra tanter hus då?

Och tårtan var mums

• passionsblomman

Å, nu blir det strax utkastning härifrån, som vanligt1 jag passar på att tacka för en trevlig kväll och önska God Natt då alla! Vi ses nästa gång!!!

• Im yours

Oj, här händer det grejor Kikar runt lite, vad fint vi har det.

Tipp, tapp, tipp, tapp. Måste fixa ett födelsedags- frukostbord till passionsblomman. Tralla lalla la............ här dukas det minsann upp. Ostar, charkuterier, pastejer, lax.......... javisst ja...... äggen ska kokas olika. Då var det klart. Hmmmmm omeletter, korv........... Nått mer som är varmt, saffranspannkaka javisst det är gott, m grädde, och sylt. Oj, vad det luktar gott från köket, min mammas hembakade bröd. Slog till på 2 liter degväska......... måtte det räcka. Nu kommer de, frukt- o grönsaksleverantörerna..... välkommen, just det. Det stämmer så bra...... ställ dem där.......det blir bra. Vafalls, vad gör ni människa, ananas ska skalas innan den läggs i gratängen. Det vet alla.

Nu kom jag av mig lite, en del borde sannerligen lära sig lite hyfs. Hå, hå, ja, ja..... Vad är det som fattas. Jo..... mejerivarorna. Vanilj, jordgubb, blåbärs- yoghurt. Mer bröd kommer här. Klart vi ska ha både mjukt, o hårtbröd, och så var det musli, o allehanda flingor. Jasså, där kommer du med mjölken. Äntligen. Jo, jag sa ÄNTLIGEN. Hur sas? Hör du dåligt. Jasså, du mår dåligt? Jaha, det är din morbror som hör dåligt.

Sicket trams, sluta tramsa ögonblickligen. Här ska fixas förstår du. Nej, jag frågade INTE hur du mår. Sjas med dig..... gå o hämta..... nu har jag glömt. Förbaskade människa du gör mig alldeles förvirrad. Ni andra sätt lite fart nu, vi ska ha finfrämmande. Jojo, ser ut över de dignande borden. De har all ett, o annat att lära sig där på Graaaaaaand Hotel.

Vad bra att ni dök upp............. ställ in de 10 olika tårtorna i kylen. Det är klart att vi ska ha grädde till den. Vi är väl inte svältande............. Vilka frågor, pust, phuuuuuuuu.

Just de blommorna, kollar in tidigare inlägg av födelsedagsbarnet. Är aningens novis vad gäller detta m blomster. Titta där, det är receptet på blomsterdekorationerna. tack, å tack för det. Vi ses då det är dax för mig att krulla till håret. Är ni inte frisörer, vafalls. Jaja, det är florister som sysslar med blomser. Men, men en fråga så här i största enkelhet. Hur gör ni då folk vill ha blommor i håret...... där fick ni allt så ni teg Florister, komma här o snacka gojja. Jag vet gott, o väl att det är passionsblomman som är florist. Ja se dessa ungdomar, torkar svetten ur pannan.

Drickat ja.............. minsann hann jag inte in på apoteket Röda Näsan. Jag, glömma spriten............ knappast. Jodå, bror min fixade m hemgjord saft, han äger minsann flera tunnland smultronstockar. Sedan var det ju bara att trampa, allt vad tygeln höll. Ja se, bror min......... det är en karl det. Ja, ja, ja......... en riktig gnällkärring av och till.Det stämmer oxå in.

Klart vi ska ha bästa porslinet. Vet hut.......... komma här med nyårsporslinet.... Vore man inte en så lugn tant..... skulle man kunna bli upprörd. Viftar med handväskan, och hoppar jämfota på golvet. Sådär, då var man klar m morgongympan.

Ska ladda med en sång till passionsblomman. Sång, o musik, det är mitt liv, det seeeeeee......... Nu kan tantvännerna komma......... ska slummra en stund,zzzZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzz

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!!!!

• Im yours

Höll på att glömma..............attans nu var det riktigt nära

Kram, kram, kram

• lillP

Wow! Vad fint det här, och supermysigt! Vad är det för doft jag känner? *kikar runt* Oj, wow! Vilket frukostbord! Imponerande Im yours, ser smaskens ut. Men man får inte börja innan födelsedagsbarnet. Då hinner jag sätta mig och pyssla ihop ett födelsedagskort så länge.. Födelsedagssång är jag inte så bra på, så jag hänvisar till Im yours fina sång.

Tills vi ses senare, GRATTIS passionsblomman och en stor kram! (om jag inte får till mitt födelsedagskort) *börjar riva i lådan efter stämplar och annat tjafs*

• Troll1

ETT STOOORT GRATTIS TILL PASSIONSBLOMMAN!! {#lang_emotions_coffee} {#lang_emotions_flower} {#lang_emotions_heart} HURRAAA!

• Twixiee

Grattis Grattis Passionsblomman

• Diz

*knackar på dörren och undrar om här finns plats för fler?*

Johnny depp och sean connery i samma rum går ju liksom inte att motstå... Mjuka kuddar och vackra blommor gör det ju inte lättare.

instämmer förövrigt i gratulationerna, grattis på dig passionsblomman!

Svar på tråden Tantvarning 3