• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • MulleNuh

Nu har jag varit o tränat igen!! Så himla skönt!!!
    Vad har ni sysslat med idag då?

• Angelikasen

Neeej!
    Nu har dom stängt 2:an!!!!!!!!!!!!!

• BlygBrud

*kommer springande med champangeflaska, chokladkolor och resterna av kladdkakan*

Grattis Passionsblomma! Du fick avsluta 2:an

*Korkar upp skumpan och ser mig nyfiket omkring*

• passionsblomman

Jag blev sist! Och inte hann vi till 2300 heller, men ändå. Må 2:an vila i frid och läsas och minnas i långa tider...

Nu är vi då HÄR, i en ny kuppe. Nå, låt se vad vi kan göra för att piffa till det här plejset!

• BlygBrud

Hallå! Släpar in en soffa och ställer här i hörnet bredvid det lilla bordet med chokladkolorna, blir det bra??

Passionblomma, vad tror du om lite blommor???

Vad heter förresten de där typiska Tant-blommorna som alla Tanter alltid har?? Sådana där krukväxter med stora gröna blad och massa röda blommor som alla Tanter pratar om att man ska "nypa av"??? Totalrudis på blommor. Kan med möda skilja en maskros från en björk.... Men jag är J*klit duktig på att göra chokladkola.

• Troll1

Pelargonia?! Jag börjar nysa bara vi talar om dem...

Varför stängde de tråden kl. 23.00? Mysko tid...

Men här är ju riktigt mysigt. *Tar fram ulltofflor till alla tanterna*

• passionsblomman

Få se nu.... vi tar Begonior, tre stycken vita och med extra många blommor på...
    Sedan två Hortensior. Också vita. Dem sätter vi iösterfönstret, för de vill inte ha för stark sol.

Några riktigt praktfulla BRUD-orkidéer tar vi i norrfönstret. De vill ju inte ha direkt solljus alls...

På balkongen kör vi Pelargoner och så kryddor;Salvia,Basilika, Lavendel,Oregano,Rosmarin, Timjan och två schyssta Lagerbladsträd och några uppstammade Margeriter. Dessutom ett rejält olivträd och naturligtvis en fin klematis som klättrar uppmed väggen. Det får palts lite körsbärstomater också. Lite Ringblommor i en bytta där i hörnan. Bra. Nu kan vi slå igång grillen!
    -Vaddå "vinter?" SSSchhh! Jag skapar! Vill ni ha sommarparty eller inte!

Jaja, vi går väl in igen då! jag gör en jättetulpanbukett istället, och blandar med vaxblomma och Ranunkler och Anemoner.
    Där på väggen, alldeles i blickfång för Blygbrud och Troll1 sätter jag affischen med Johnny Depp.
    Ovanför soffan så Lillabruden ser bra tar jag filmpostern från Chocolat.

Blev det inte fint?

• Angelikasen

Jättefint men jag vill gärna ha en poster på Sean Connery också, tycker han blir sexigare och sexigare med åren, det är väl som med oss tanter

• passionsblomman

Ha ha! jag köpte nya ulltofflor till mig själv på OkQ8 igår! Så himla skönt!

Angelikasen, jadu får fixa upp en bild på honom! Han ryms där, bredvid Johnny ser jag...

Troll1 skrev 2009-01-06 23:16:53 följande:
    Pelargonia?! Jag börjar nysa bara vi talar om dem... Varför stängde de tråden kl. 23.00? Mysko tid...Men här är ju riktigt mysigt. *Tar fram ulltofflor till alla tanterna*
Svar på tråden Tantvarning 3