• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • passionsblomman

Ja, det är ju bara det att jag faktiskt gick ner nästan tio kg i våras, och nu vågar jag inte väga mig, för innan jjul hade jag då gått upp 6 av dem och jag vet att det är mer än så nu. Alltså är jag tillbaka där jag var och det var såpass att jag var rejält uppe på BMI-slalans överviktsdel(jag vet , BMI är inte allt, men något säger det ju)

Vad som är värre och tydligt, är att jag väger alltså FEM kilo MER än vad jag gjorde i v 40 av min graviditet!!! DET BEHÖVER INTE MIN KROPP!!!

Jag vet att jag säkert skulle må MYCKET bättre om jag kunde klara att gå ner iallafall femton kilo., och sanningen är den att jag fortfarande är fullt normalviktig tom om jag går ner tjugofem.

Jag ska absolut börja promenera igen! I´m yours-imorgon?

• MulleNuh

Ok passion.. Jag har suttit brevid dig och jag VET att du inte är TJOCK!!!!!

Jag missade vad som hänt?! Vem har sagt att du är tjock??

• Heloise

jag ska iaf träningscykla för att bli av med ilskan nu i kväll dessutom så hittade jag artiekln i ett kompendie så jag känner mig lite dum haha men igen i klassen fick tag i den danska boken vi skulle ha läst så jag förflyttar bara irritationen dit.
    Ja Iam yours lite så är det nog vissat växer det mossa på
    BMI skalan slår över till rött och så går det sånt där larm( som låter = tjockis tjockis) när jag kollar.
    Promenader är underbart, men just nu är det så halt överallt här att det inte blir nå effektivt när jag går, därför cyklar jag en mil ist till Rammstein, maiden eller metallica, överväger om jag ska ge Slipknot en chans fast nää tror inte det de skriker mest iofs skulle jag nog cykla jättefort då så att jag får stänga av eländet

• passionsblomman

MUlle: Du är 177 cm och väger mindre än jag som är 163 cm.

Jag beöver gå ner, så jag åtminstone kan ha mina byxor...

När MASSÖREN konstaterar att jag både är stelare än någonsin och dessutom noterar och jag tror du har blivit tjockare, ja, då är det piont of no return! Som en stekpanna i skallen av tydlighet om nu de trånga brallorna inte skulle räcka.

Ska jag berätta nåt annat läskigt då?

Jo, vi har fått ett brev i skolan från rektorn, att någon som har kontakt m skolan har fått TBC! Imorgon är det infomöte för alla om hur kontroll av alla barn och personal kommer att gå till!

Jaha! Och min son som varit sjuk SÅ många ggr med värsta hostan senaste två månaderna!!! Han lär ju inte ha bästa immunförsvaret nu.

MulleNuh skrev 2009-02-12 21:31:14 följande:
    Ok passion.. Jag har suttit brevid dig och jag VET att du inte är TJOCK!!!!!Jag missade vad som hänt?! Vem har sagt att du är tjock??
  • MulleNuh

Ja men vi är olika människor. Så man kan inte jämföra på det viset.
    Ja jag förstår att du behöver gå ner i vikt. Men jag kan inte säga att jag tycker du är TJOCK. Jag tycker du är alldedes fin!
    Men nog om detta.

Va läbbigt med TBC!! Vad gör dom nu då??

passionsblomman skrev 2009-02-12 21:40:01 följande:
    MUlle: Du är 177 cm och väger mindre än jag som är 163 cm.Jag beöver gå ner, så jag åtminstone kan ha mina byxor...När MASSÖREN konstaterar att jag både är stelare än någonsin och dessutom noterar och jag tror du har blivit tjockare, ja, då är det piont of no return! Som en stekpanna i skallen av tydlighet om nu de trånga brallorna inte skulle räcka.Ska jag berätta nåt annat läskigt då?Jo, vi har fått ett brev i skolan från rektorn, att någon som har kontakt m skolan har fått TBC! Imorgon är det infomöte för alla om hur kontroll av alla barn och personal kommer att gå till! Jaha! Och min son som varit sjuk SÅ många ggr med värsta hostan senaste två månaderna!!! Han lär ju inte ha bästa immunförsvaret nu.
  • passionsblomman

Ja vist är det läskigt! jag vet bara att vi är kallade till stormöte imorgon kl 17, så då lär vi få veta mer. Men de ser nog riktigt allvarligt på det hela, för de ringde runt tillALLA föräldrar klassvis och påpekade vikten av att läsa det brev som skickades med och att läsa det IDAG och när man hämtade såg de väldigt allvarliga ut och påminde npga om brevet, och så är det ju då möte imorgon...

jag gissar att de lär ta dit en doktor till skolan, så de kan ta prover på alla...

MulleNuh skrev 2009-02-12 21:49:12 följande:
    Ja men vi är olika människor. Så man kan inte jämföra på det viset.Ja jag förstår att du behöver gå ner i vikt. Men jag kan inte säga att jag tycker du är TJOCK. Jag tycker du är alldedes fin!Men nog om detta. Va läbbigt med TBC!! Vad gör dom nu då??
  • Im yours

Ojdå, låter allvarligt, håller tummarna för er!
    Nu ska här sovas, natti.

Japp, och så promenad imorg

• passionsblomman

Prommis imorgon!

..och läskigt möte!

Nå, men det ska väl gå bra. Täänk om de stänger skolan???

Im yours skrev 2009-02-12 22:03:30 följande:

Ojdå, låter allvarligt, håller tummarna för er! Nu ska här sovas, natti. Japp, och så promenad imorg
  • passionsblomman

Aaaaalla tanter sover? Jaha!

jag har stretchat nu och fått hjälp att smörja på linement på större delen av mig-glömde att massören ju kört med en liten rull-grej med vassa pigar på för att få upp cirkulationen. Det Svider GANSKA mycket nu där hon rullade som värst

Men, det måste väl gå över NÅN gång.

Imorgon ska vi ut och försöka komma på ngn bra födelsedagspresent till vår son som fyller 8 på tisdag. Sedan möte m skolan. Då blir det inte BT förrän sent tror jag...

...så ha en BRA dag och må gott! /passionskramar till alla!

Svar på tråden Tantvarning 3