• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • passionsblomman

Visst ÄR det!? Jag shakade järnet här i våras, både inne och på altanen...

Det blir man ju GLAD av också!

Originalrosen skrev 2009-02-13 17:47:24 följande:
    Passionsblomma, vilken bra idé! Ja, att skutta runt inne till danslistan - nu finns det inga ursäkter att inte dansa!!Tackar för det *glad*
  • Originalrosen

På altanen samtidigt som maken grillar, eller?

• Daa

*småsjunger* Jag har fått en semla... *tar små försiktiga danssteg*

• passionsblomman

Nu har vi fått en massa TBC-info denna fedagskväll. Det ska visst ligga till som så, att vi inte behöver gå och ha panik över detta i nuläget, och att de barn som går i samma klass som det sjuka barnet ska testas och så. Utifrån det går man sedan vidare.

Värsta teamet var där och allt.
    Skönt nog blev det ingen hysteri, utan allt var lugnt och sakligt....

...utom när en sköterska sagt att TBC-sprutan inte gör ont och en pappa sa "JOOOOO det gör ONT faktiskt."

Då garvade alla mammor

• andbeyond

Jag hoppas allt ordnar sig för dig passionsblomman :)

Från en som just tagit TBC vaccin - det gör inte särskilt ont (bränner lite en stund), men är lite jobbigt då det är ett mer eller mindre öppet sår i 2 månader för att kroppen ska kunna bilda antikroppar. Blir ett litet ärr på överarmen när det hela är klart men efter det är man ju ganska så skyddad mot TBC iaf :)

• passionsblomman

Jo, jag vet-jag hör till de åldringar som gick i skolan då det fortfarande var obligatoriskt med vaccinering.
    Men det här var ju så ovisst då vi fick veta att smittan fanns på skolan, när man inget visste, så nu är det skönt att fått veta mer.

• didis

Jag skrev till och med en liten dikt till såret på armen...

Allvarligt talat, skönt att det inte verkar vara så allvarligt. Jag vet inte hur smittsamt TBC är egentligen, om jag inte missminner mig så skall man ha lite otur att smittas och helst ha nedsatt motståndskraft redan.

Men lite otäckt är det eftersom det inte ingår i allmänna vaccinet längre.

passionsblomman skrev 2009-02-13 20:03:01 följande:
    Jo, jag vet-jag hör till de åldringar som gick i skolan då det fortfarande var obligatoriskt med vaccinering.Men det här var ju så ovisst då vi fick veta att smittan fanns på skolan, när man inget visste, så nu är det skönt att fått veta mer.
  • passionsblomman

Framförallt så kan man bli smittad, och sedan bära på den "sovand" utan att fördenskull bli sjuk.
    Så det är inte förrän ngn blivit smittad och sedan fått sjukdomsutbrott som det verkligen smittar, och då genom rätt nära kontakt. Det ÄR en allvarlig sjukdom och den är väldigt smittsam, men samtidigt måste man vara i rätt nära kontakt, för att få i sig bakterierna. Som TUR är har vi ju medeciner idag.
    Tyvärr har den som drabbats från skolan, även fått hjärnhinneinflammation, vilket är en följd av den här sjukdomen! Så, inte är det något kul att få hem sådana där brev! Hoppas nu innerligt att det inte är några fler smittade.

Ska ni fira Alla Hjärtans imorgon? Själv ska jag jobba extra.
    Valentins är en slitdag i min bransch...

• didis

Oj, hjärnhinneinflammation är inte roligt!

Hur lång är inkubationstiden?

I morgon har jag lovt bjuda maken på en riktigt romantisk lunch - på IKEA (ständigt detta IKEA!). Det blir väl en korv med bröd efter att vi handlat ljusstakar och annat till festen.
    Men det är nog det mest romantiska sätt vi firat 14 febr på någonsin...

passionsblomman skrev 2009-02-13 20:51:53 följande:
    Framförallt så kan man bli smittad, och sedan bära på den "sovand" utan att fördenskull bli sjuk.Så det är inte förrän ngn blivit smittad och sedan fått sjukdomsutbrott som det verkligen smittar, och då genom rätt nära kontakt. Det ÄR en allvarlig sjukdom och den är väldigt smittsam, men samtidigt måste man vara i rätt nära kontakt, för att få i sig bakterierna. Som TUR är har vi ju medeciner idag.Tyvärr har den som drabbats från skolan, även fått hjärnhinneinflammation, vilket är en följd av den här sjukdomen! Så, inte är det något kul att få hem sådana där brev! Hoppas nu innerligt att det inte är några fler smittade.Ska ni fira Alla Hjärtans imorgon? Själv ska jag jobba extra. Valentins är en slitdag i min bransch...
Svar på tråden Tantvarning 3