• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Heloise

ok nu behöver jag lite hjälp
    har ni hört talas om traditionen att man stjäl en puss av brud/brudgum när den andra lämnar bordet ex går på toa/ut och röker osv?

• MulleNuh

Känner igen nåt om att stjäla en puss! Men från vart vet jag inte!

Heloise skrev 2009-02-12 16:34:11 följande:
    ok nu behöver jag lite hjälphar ni hört talas om traditionen att man stjäl en puss av brud/brudgum när den andra lämnar bordet ex går på toa/ut och röker osv?
  • Heloise

Själv tycker jag det är en jättetrevlig tradition men nu håller marsalkern på och tjafsar och säger att det inte alls är en tradition utan en lokal grej( uppland)

MulleNuh skrev 2009-02-12 16:36:24 följande:
    Känner igen nåt om att stjäla en puss! Men från vart vet jag inte!
  • MulleNuh

meen var är det att tjafsa om?! Är väl bara att pussas?!

Heloise skrev 2009-02-12 16:37:41 följande:
    Själv tycker jag det är en jättetrevlig tradition men nu håller marsalkern på och tjafsar och säger att det inte alls är en tradition utan en lokal grej( uppland)
  • Heloise

Principfråga haha
    det är en dansk tradition( han letade upp det)
    Är inte mkt för lekar men jag är mkt för pussar haha

MulleNuh skrev 2009-02-12 16:38:35 följande:
    meen var är det att tjafsa om?! Är väl bara att pussas?!
  • MulleNuh

haha
    Jag gillar att pussas men jag gillar INTE att kyssas!!!

Heloise skrev 2009-02-12 16:44:33 följande:
    Principfråga hahadet är en dansk tradition( han letade upp det)Är inte mkt för lekar men jag är mkt för pussar haha
  • passionsblomman

GRATTIS MULLE!!!! Åååå vad kul!

Det är feta vuxenpoäng på det!

Heloise: jodå, det springs runt borden och knycks pussar både i norr och söder...
    ...OCH klingas i glasen för brudparets egna pussar. Jag har också varit med och sjungit vi vill se bruden kyssa svärfar... (men det hoppas jag inte händer mig själv) och dessutom ramsor som "vi vill se bruden på bordet, vi vill se brudens ben"

Det där med stampa i golvet=upp på stolen och bank i bordet=under bordet har jag aldrig varit med och sett däremot.

MulleNuh skrev 2009-02-12 15:55:54 följande:
    NUUU är jag officiellt husägare!
  • passionsblomman

Jag är helknäckt! Hon sa: "Ja, jag visste 100% att när det är du som ringer då är det allvar, för du går alltid och kämpar hemma ...men det HÄR är så stelt och hårt att jag känner det som jag masserar stenar istället för muskler! Du är en mycket HÅRD kvinna!"

Jag vet, jag borde ju verkligen inte gå hem och sätta mig HÄR nu då, men ingen kan hindra mig...

Troll1 skrev 2009-02-12 14:53:42 följande:
    Hoppas du mår bättre efteråt. Du får krypa upp i soffan och vila dig.
  • passionsblomman

Förresten så sa hon också helt som ett konstaterande"jaha, jag ser att du har blivit lite tschockare"

Jo, det har jag också märkt, att jag har blivit en aning tjockare...

Nu MÅSTE jag nog faktiskt göra något åt det här...

passionsblomman skrev 2009-02-12 18:24:36 följande:
    Jag är helknäckt! Hon sa: "Ja, jag visste 100% att när det är du som ringer då är det allvar, för du går alltid och kämpar hemma ...men det HÄR är så stelt och hårt att jag känner det som jag masserar stenar istället för muskler! Du är en mycket HÅRD kvinna!"Jag vet, jag borde ju verkligen inte gå hem och sätta mig HÄR nu då, men ingen kan hindra mig...
Svar på tråden Tantvarning 3