• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • passionsblomman

Flera månader!!!
    Så det är en långsam sjukdom...

Vi brukar inte fira den dagen alls egentligen. JAG köper lite småsaker och blommor och sådär, men inte alls ngt firande annars. Jag tror vi ska försöka hinna äta ngt ihop innan sambon åker till SITT extrajobb.

• Angelikasen

Vi ska mysa med lite räkor och så, det är ju inte för inte som vi bor i Strömstad Men det blir inte något vin till, maken har jour så han måste hålla sig nykter och det är ju inge kul att svepa hela vinarn själv.

Men först ska jag på loppis och sälja prylar, får se om man kanske kan få ihop några kronor, men jag tvivlar. Gör det mest för grejen.

• didis

Oj, flera månader!!
    Men hjärnhinneinflammation är väl en ovanlig komplikation?

Speciellt i öststaterna florerar en del TBC och även några antibiotikaresistenta varianter *åh vad jag peppar nu då*

Hur går det med företaget? Är det där du skall jobba i morgon eller är det någon annanstans?

passionsblomman skrev 2009-02-13 21:02:07 följande:
    Flera månader!!! Så det är en långsam sjukdom...Vi brukar inte fira den dagen alls egentligen. JAG köper lite småsaker och blommor och sådär, men inte alls ngt firande annars. Jag tror vi ska försöka hinna äta ngt ihop innan sambon åker till SITT extrajobb.
  • passionsblomman

Nja, det kan visst sätta sig på både njurar, hjärna och lymfa och skelettet, förutom lungorna.
    Det finns resistenta sorter, men detta gäller TACK och lov inte här!

Företaget finns inte än då, eftersom det är KÖÖÖÖ hos AF för att få sitt ärende bedömt av en handläggare. Det är så många nyanmälda så de hinner inte med. Jag VILL gärna få det där starta-stödet, då det ändå gäller nästan ett halvårs "inkomst" och lugn och ro att bygga på. Dessutom verkar man kunna få gå starta eget kurser genom dem också. Så, jag skyndar långsamt och ser vad de säger. Säger de nej, fixar jag ett deltidsjobb och startar förtetaget som en bisyssla först tror jag.

• didis

Seegt att vänta på AF men får du starta-eget beviljat kan det vara värt det!

Bokföringskurser kan du gå redan nu om du vill, sparar du kvittot kan du dra av det i efterhand. Även om jag inte sköter min egen löpande bokföring var kursen riktigt bra! Jag gick en kvällskurs i ABF´s regi men det finns massor olika.

• passionsblomman

Ja, man kan ju gå mängder av olika grejor!
    Jag ska faktiskt vara lite cool och vänta och se vad de kan hjälpa till med-gratis är bra!

Jag är heller inte främmande för att plugga något intressant och lärorikt framåt hösten om saker inte blir som jag vill..

didis skrev 2009-02-13 21:22:24 följande:
    Seegt att vänta på AF men får du starta-eget beviljat kan det vara värt det!Bokföringskurser kan du gå redan nu om du vill, sparar du kvittot kan du dra av det i efterhand. Även om jag inte sköter min egen löpande bokföring var kursen riktigt bra! Jag gick en kvällskurs i ABF´s regi men det finns massor olika.
  • Panzerfaust

Det verkar vara mer än klockan som gått apeshit...

• Panzerfaust

Är det bara jag eller är klockan på BT helt bananas?

• Im yours

Blommer, blader och choklader till alla vänner!!! Här blir det myspys hela dagen. Kramizar från mig i Örebro.

Svar på tråden Tantvarning 3