• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Troll1

MulleNuh: Jag vill GÄRNA ha det receptet! Funkar det med havskräftor? Det är dem som gäller här i Götet...

• Troll1

passionsblomman skrev 2009-02-12 20:05:57 följande:
    Är det någon fler som blivit kallad tjock idag? Och som vet att det är SANT!!!*behöver en gubbe som gråter, helst en fet en*

Min stora dotter sa igår att hon tycker jag ska äta med frukt o grönsaker. Hon är lite finkänslig sådär, men jag förstod allt vad hon tänkte på.
    Jag har ju gått upp en hel del sedan september och det är tråkigt, men nu är jag i en sån period med värk osv. Snart kommer andra tider med mer energi. Det brukar vara så... Typ Oprah Winfrey...

• Im yours

Heloise; Usch, jag kommer minsann ihåg dessa "kurslitteraturfadäser" från mina år på universitetet. Det är vansinnigt frustrerande. Kom ihåg att du kommer att fixa även denna kurs! Styrkekramar till dig

• Heloise

Tack, ja det är väl bara att bita ihop, men jag tycker att de iaf kan kolla upp först innan de bestämmer sig för vad vi ska läsa.

Im yours skrev 2009-02-12 20:29:59 följande:

Heloise; Usch, jag kommer minsann ihåg dessa "kurslitteraturfadäser" från mina år på universitetet. Det är vansinnigt frustrerande. Kom ihåg att du kommer att fixa även denna kurs! Styrkekramar till dig
  • Originalrosen

*öppnar en flaska champagne*

Mulle Nuh - SKÅL och grattis!!

• MulleNuh

Jag skriver receptet här!

2 stora rivna morötter
    En knippe dill
    2 fiskbuljongtärningar
    400 gram kräftost
    1 burk kräftstjärtar i lake
    ca 400 gram Cremefraiche
    svartpeppar
    1 msk vetemjöl
    en klick smör
    1 Liter vatten

Lägg i smöret i en stor kastrull/wokpanna. Fräs morötterna så dom mjuknar. Strö mjölet över.
    Smula i buljongtärningarna i 1 liter vatten och häll sen i det i kastrullen och blanda runt.
    Lägg i all kräftost och cremefraiche, svartpeppar och hackad dill. Rör om. Låt puttra en stund.
    Går ganska snabbt. men låt småputtra i ca 15 minuter bara.
    När du ska ta bort den från plattan så lägger du i kräftstjärtarna som du också hällt bort laken från.

KLAAAAART!!

Gott med vitlöksbröd till.

• Originalrosen

Kopierar direkt in kräftsoppan i receptfoldern!

• Im yours

Förmodligen är lokalerna så fruktansvärt inpyrda av urtråkiga lärdomar. Att de liksom har börjat mögla här, o var. Detta kan absolut lägga sig som en hjälm runt hjärnan på somliga undervisare.

Symptom; de blir liksom mer eljest ju längre tiden går...... det brukar ofta sluta med att dessa personer antingen letar efter glasögonen de har på sig. Eller så har den förlagda pennan hoppat upp bakom örat på densamme

Man kan oxå finna dem i kopieringsrummet, där de letar efter något de har glömt vad det var. Cyklar de till jobbet, händer det ibland att de rammar en stackars gående student. Så att denne (som var jag 1992)hamnar i en av Umeås snödrivor 2 ggr på raken Han cyklade alltså på mig två dagar i rad!!! Dessutom fick jag samma man till bordet på en sittning.

Han frågade om allt var bra med mig, efter dessa sk. incidenter.
    Jag svarade; - Ja, man vänjer sig vid allt

• MulleNuh

Denna är SÅÅÅ mycket godare än man kan tro kanske..
    Alla som ätit den säger att det är den absolut godaste dom ätit!

• Im yours

Detta handlade om akademiker som arbetat på universitet för länge

Tjuvar oxå receptet! Tack, tack

Svar på tråden Tantvarning 3