• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Diz

Godmorgon damer! (någon mer än jag som tycker damer låter äldre än tanter??? )

Ahwell, tanter får det vara tycker jag.

Idag när vi vaknade var det snö!!!! Jag älskar snö! Nu är det snart 10cm ute (enoooorma mängder här i skåne). Tingde och berättade för mor min, som i sin tur kontrade med att dom hade ca 2m (ja, meter) snö i helgen...

Förövrigt:
    1. Palt är sjukt gott, och alldeles för svårt att få tag i i skåne.
    2. Mat är absolut befogat att gråta över, speciellt när man läääängtat och väääntat på den...
    3. Fika, godis mm = mat^2

Jag behöver er hjälp förresten... Nu till alla hjärtans dag har jag tänkt framkalla ett kort till karln min att ha ståendes på sängbordet. Inspirationen kom från dessa underbara tavlor www.perlanliving.se/poppedimage.asp Mitt problem är att jag inte kan välja vilken bild jag ska framkalla... Bilderna finns i starka mappen i mitt galleri. Hilfe bitte!

• Troll1

Jag tycker första bilden.

Hur har du gjort det där?? Vill åsså göra.....

• Diz

Jo, jag har gjort det där, är lite av en photoshop-nörd... :P
    Älskar att sitta och pilla med foton, och det är en jävla fördel att kunna trolla bort finnar och annat otrevligt.

Och tack för era snabba svar!
    Jag lutar nog själv åt bild nummer 2... Kortet ska stå i sovrummet och vara en kärleksförklaring, och bild nummer två känns lite mer intimt, lite mer som oss. Har dock inte bestämt mig ännu... Går texten att läsa förresten? Svår avvägning det där... antingen blir texten för dominerande så man inte ser bilden, eller för svag så man inte kan läsa...

• Troll1

Åhhhh, nu blev jag avundsjuk här... Vill också kunna PS! Försökte med testvariante, men höll på att bli galen. Älskar också att både fota o pilla efteråt.
    Vi blir aldrig klara med våra tackkort, eftersom de behöver shoppas först lite. Ghaahaa...

• Troll1

Förresten, jag tyckte nr 1 eftersom båda syns bra där. Har du fler kort?

• Diz

Jo, men inte så många som jag tycker funkar... Lite mer festbilder och sånt.

Om du behöver hjälp med något särskilt så kan du alltid hojta trollis, finns det bara tid så hjälper jag gärna till att fixa och trixa. Och är det något särskilt moment som du inte får till i PS så är det bara att fråga. Jag brukar göra guider till kompisar som behöver hjälp, komplett med bilder och steg för steg.

• Troll1

Ihhhhh! Tack Diz!
    Just nu har vi inget testprogram ens... gav upp i dcember tror jag.
    Jag vill kunna ändra bakgrund och ta bort finnar snyggt osv.
    Vi har ett par bilder som vi skulle vilja fixa med. Inte så mkt så det blir "tillgjort", men du förstår säkert.

• MulleNuh

tack nu håller jag på att rensa och packa ur klädkammaren! Nu är den tom!
    Hmmm what next?!?

Jo magen känns lite bättre! tack tack.

passionsblomman skrev 2009-02-11 10:54:18 följande:
    Diz:Går att läsa!Mulle: Hur går det? hur mår du?
Svar på tråden Tantvarning 3