• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Troll1

MulleNuh skrev 2009-02-11 11:13:43 följande:
    tack nu håller jag på att rensa och packa ur klädkammaren! Nu är den tom!Hmmm what next?!?Jo magen känns lite bättre! tack tack.

^^ Tar en varm kopp kaffe och en nybakad chokladkaka här med oss tanter?! ^^

• MulleNuh

Ohh jag hinner inte det!

Troll1 skrev 2009-02-11 11:17:53 följande:

^^ Tar en varm kopp kaffe och en nybakad chokladkaka här med oss tanter?! ^^
  • Diz

bakgrund och finnar är inga problem!
    Beror iofs lite på vad du vill göra med bakgrunden, men det mesta går att fixa.

Finnar är då inget problem alls, klarade jag denna så klarar jag en finne eller två
    img205.imageshack.us/img205/1596/emilforeefterbl9.jpg

Om du vill kan du skicka bilderna och skriva vad det är som ska göras så kan jag försöka fixa i mån av tid.

• Troll1

Diz skrev 2009-02-11 11:34:39 följande:
    bakgrund och finnar är inga problem! Beror iofs lite på vad du vill göra med bakgrunden, men det mesta går att fixa. Finnar är då inget problem alls, klarade jag denna så klarar jag en finne eller två img205.imageshack.us/img205/1596/emilforeefte...Om du vill kan du skicka bilderna och skriva vad det är som ska göras så kan jag försöka fixa i mån av tid.

Åhhh, nu blev jag väääldigt glad! Men känn dig inte tvingad eller stressad. Lova det!
    Ett par är i RAW format. Ska jag göra ngt åt det först?
    Det finns ngt kort som är fint, men mannen hade en liten bit hår som stod upp... Samma med mig...
    Jag kan inboxa dig senare.

Mulle: Jodå, en liiten kopp kaffe kan du väl ta. Det är så stärkande vet du!

• Troll1

Diz skrev 2009-02-11 11:34:39 följande:
    bakgrund och finnar är inga problem! Beror iofs lite på vad du vill göra med bakgrunden, men det mesta går att fixa. Finnar är då inget problem alls, klarade jag denna så klarar jag en finne eller två img205.imageshack.us/img205/1596/emilforeefte...Om du vill kan du skicka bilderna och skriva vad det är som ska göras så kan jag försöka fixa i mån av tid.

Glömde, det blev jättefint! Vilket av PS programmen har du? Vilken är lättast att lära sig?
    Jag gick in på Moderskeppet (tror jag), men lyckades inte ändå få till det. Sedan hinner man ju inte sitta så länge i sträck som du känner till, med liten knodd...

• passionsblomman

VAF hade ni gjort som var så...hårresande då?

Vill gärna ha kaffe -Tack!

Troll1 skrev 2009-02-11 11:38:32 följande:

Åhhh, nu blev jag väääldigt glad! Men känn dig inte tvingad eller stressad. Lova det! Ett par är i RAW format. Ska jag göra ngt åt det först? Det finns ngt kort som är fint, men mannen hade en liten bit hår som stod upp... Samma med mig... Jag kan inboxa dig senare.Mulle: Jodå, en liiten kopp kaffe kan du väl ta. Det är så stärkande vet du!
  • Diz

Inboxa gärna, så får vi prata vidare.
    Jag använder Photoshop CS, version 8. Långt ifrån nyaste, men jag trivs med den och den har de funktioner jag använder. Moderskeppet har jag aldrig hört talas om!
    Raw borde funka, möjligtvis storleken på filen, men det fixar vi på nåt sätt.

Tid ja... Man har lite tid med en knodd, och mindre tid med 4... Påtal om tid, nu ska jag skicka in bilderna för framkallning, göra lunch till mig och minstingen (som förövrigt såg till att trilla ner från sängen idag, stackaren... ). Sen ska jag packa in liten i vinterkläder, hämta stor på dagis, ta bussen in till stan, hämta ut korten, hjälpa svärmor med internet och handla. Sen ska vi bara göra middag och hjälpa ungarna med läxor och så.
    Lugn dag idag!

• Troll1

Hihi! Stressat till fotograferingen i mitt fall... Sambons virvel spökade.
    Inte alls ngt som du inte skulle göra (eller hur det heter)

Fast slutet hos frisören var hårresande stressig. Hela alltet höll på att "haverera". Sedan fick jag skäll av sminkbitchen, fast hon visste varför jag kom sent. Så jag flåsade fram till fotografen försenad, med klänning som sömmerskan hade dabbat med, håret på ändå, bultande hjärta och både arg o ledsen. Försökte ta bort de känslorna, men det var svårt att börja fotas direkt sådär. Vi två hade ju inte setts sedan morgonen heller och jag hade tänkt att vi skulle få känna känslan lite. Det blev bra ändå, men uhhh.... Syns på många bi,lder. Min mun är som ett stelt streck.

• MulleNuh

Ok då jag kan ta en kaffe to go!! Går det bra??

• Troll1

Diz: Jisses, jebalon! Min lilla trillade ner från vår säng också tidigt i morse (vid 5...), när jag skulle gå till min stora tjej som ropade. Pang i sängbordet och så i golvet.
    Jag kan komprimera bilderna lite.

Svar på tråden Tantvarning 3