• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • Lissdaniels

Bor ihop gör vi men vi har inga barn för att svara på din andra fråga

• Drom

bestämde ni er för att gifta er när ni flyttade ihop?

• MolsonCanadian

Vi bor inte ihop och några barn har vi inte heller. Flyttar ihop i februari och att göra barn är inte aktuellt förrän vi gift oss.

• Nina och Rickard

Vi bor inte ihop och ska gifta oss i augusti. Dock kommer vi flytta ihop innan dess av diverse orsaker, men vi bestämde oss för att gifta oss innan vi bestämde om ihopflytten..faktiskt. Hur ska ni göra själva? Undrar eftersom du startade tråden

• Mörk Ängel

Nu är vi inte förlovade men vi bor ihop. Tycker det skulle kännas konstigt att förlova oss om vi inte hade bott ihop först. Hur ska vi då veta hur vi fungerar ihop som sambos? Det skulle kännas allt för risky.

• Pumpkin

Vi har/hade det som lissdaniels - vi bor/bodde ihop men har inga barn. Nu är vi dock gifta

Alla älskar Skellefteå AIK
  • Drom

Jag bor inte med min fästman, vi ska gifta oss först och sedan flyttar vi ihop:) ska bli spännande eftersom allt blir ju så nytt för oss. Och skaffa barn gör vi när både jag och han är klara med våra examen. Nåja tills jag blir klar då kanske det blir tal om barn eftersom jag är några år före honom i utbildningen.

• MulleNuh

Absolut inget ont mot någon, men varför gifter man sig INNAN man flyttar ihop? Det är ju så mycket man kommer lära sig om varandra som man absolut inte vet innan ett sammanboende!

• Drom

Mörk Ängel skrev 2008-12-11 20:40:31 följande:

Nu är vi inte förlovade men vi bor ihop. Tycker det skulle kännas konstigt att förlova oss om vi inte hade bott ihop först. Hur ska vi då veta hur vi fungerar ihop som sambos? Det skulle kännas allt för risky.
    nää, jag tror knappast att det har något med det att göra, tänk om man skulle märka efter 3 år som gifta att man inte passar ihop? att bo först tillsammans med sin blivande leder inte till bättre förhållande.
  • Drom

Jag personligen tycker att man ska gifta sig först, för det känns som om jag flyttar ihop med en inna äktenskap så är det som om jag blir en rumskompis, dvs man delar på allt, hyra mat, och ha separata ägodelar och pengar. Därför är min tanke att när man gifter sig som har man allt gemensamt:)

Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?