Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Bride in England jag skulle vänta några dar till då testet nu förmodligen blir negativt även om det är potsitivt.
Precis så tänker jag också!
lanovia 08 skrev 2009-01-09 15:19:03 följande:
Jag har fått sådan ångest här. Skall vara med en arbetskompis på måndag och köra en analys med strålning. Vet att den strålningen vi skall använda är en snäll variant. För min del är jag inte ett dugg orolig. Men vad innebär det för ev. foster?
Hade jag vetat att jag är gravid skulle jag nog pratat med arbetskompisen och frågat vad hon tror o tycker. Men nu vill jag inte göra det.
Mmm..men tank OM det visar positivt Vet inte om jag vanta en hel vecka till efter det (vill gora det under en helg da min man ar hemma pa morgnarna, han gar upp tidigare under veckan)... Usch vad jobbigt att inte veta!!!
lanovia 08 skrev 2009-01-09 15:21:20 följande:
Vill tillagga till mitt inlagg att om jag testar i helgen o det ar negativt, tar jag det som att testet "inte funkat" och om det visar positivt tar jag det som att jag mycket troligen ar gravid!
Vad är det för slags strålning? Om det är något du/kollegorna gör ofta utan "skydd" är det myvket osannolikt att det skulle vara någon fara för det eventuella fostret. Har kollegorna jobbat med detta när de varit gravida?
lanovia 08 skrev 2009-01-09 15:21:20 följande:
Ja, det är ju väldigt spännande så jag förstår att du vill testa
Har du många test att avvara så varför inte...
Bride in England skrev 2009-01-09 15:23:16 följande:
Ja, det är skitjobbigt att inte veta! Den här veckan precis innan mens är alltid värst.
Bride in England skrev 2009-01-09 15:21:28 följande:
Det är gammastrålning.
Vet inte hur andra gör, men min kollega som har jobbat en hel del med strålning (som jag fattat det) använder inget skydd när hon jobbar med detta ämnet. Det var först när jag var med henne för dryg månad sedan som hon ens satte upp skyddskärmar mellan oss o proverna.
Ingen aning om någon har jobbat med detta när de varit gravida. Är inget som vi använder så jätteofta här. Plus att ingen varit gravid i gruppen sedan jag börjad här för drygt 2 år sedan. Får undersöka det mer sedan när jag prata högt om det.
Blivande fru L skrev 2009-01-09 15:25:23 följande: