Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
lanovia 08 skrev 2009-01-08 08:25:24 följande:
Blivande fru L, vad skönt att du är tillbaks! Vi har saknat din experthjälp
Jag har också hållit mig borta från FL de senaste 1,5 månaderna... *också lite stolt*
Jag äter både MittVal och folsyra, för säkerhets skull
Emmet99, i Mitt Val Kvinna är det 250mg per tablett, 50% av RDI. Men man ska ta 1-2 tabletter dagligen, så då täcker det ju egentligen... I folsyratabletterna är det 500mg per tablett.
Tänk om jag överdoserar?? Tror ni det kan vara farligt?
Mitt hälsokosttips: "Mivitotal plus" Flytande vitamintillskott där du får i dig allt du kan tänkas behöva, inkl Folsyra.
Bladna med juice eller i ensmoothie om du tycker det smakar för starkt att bara ta det som en "hutt".
Ingen bebis utom Japan-bebisar, har någonsin fått så mkt Sushi som min, det lovar jag. och han blev alldeles normal-precis som de flesta Japaner...
Tack för svaren, vad snällt! Ja i en om dan är det bara 0.2 mg, så då är det verkligen en idé att börja äta mer.
man kan väl överdosera på det mesta utom c-vitamin, men hur mycket som är överdosera har jag ingen aning om, kanske krävs supermycket.
Hmm kollade på wiki nu, och det står att så mycket som 30 milligram kan lagras i kroppen. Resten kanske åker ut? Och det kanske inte är 0.2 mikrogram i mina tabletter utan 0.2 milligram? Aja, för lite hur som helst=)
Engelska Wiki hade lite fler svar. Jag älskar verkligen wikipedia =) *beroende*
The Recommended Dietary Allowance (RDA) for folate equivalents for pregnant women is 600-800 micrograms, twice the normal RDA of 400 micrograms for women who are not pregnant.[12]
In a 3-year trial on 818 people over the age of 50, short-term memory, mental agility and verbal fluency were all found to be better among people who took 800 micrograms of folic acid daily ( twice the current RDA ) than those who took placebo. The study was reported in The Lancet on 19 January 2007
The risk of toxicity from folic acid is low.[62] The Institute of Medicine has established a tolerable upper intake level (UL) for folate of 1 mg for adult men and women, and a UL of 800 µg for pregnant and lactating (breast-feeding) women less than 18 years of age. Supplemental folic acid should not exceed the UL to prevent folic acid from masking symptoms of vitamin B12 deficiency.
Men blä! Själv har jag mått illa i tre dagar och har ont i tjejmagen =( Och mina indianer kon instampandes den 30 dec, so no luck. Surt att inte kunna få myshoppas, då är det iad nånting positivt med att må kasst
Jag blandar nog ihop mikrogram och milligram... Det står bara ett konstigt m på föråackningen
Men det verkar ju inte vara någon fara att ta 2 Mitt Val plus en Folsyra som jag gör?
Ja vad skall man tro...
Imorse fick jag knappt i mig frukosten för magvärk. Fybövelen om kroppen skall hålla på o lura mig så här varje månad (om jag inte är gravid vill säga). Då vill jag nog inte vara med mer.
Ja måste vara stor skillnad på att ge andra råd och att sedan tänka lika klart när det gäller en själv...
Jag har också lyckas hålla mig borta från FL. Jag vågar helt enkelt inte börja där är rädd för att jag skulle bli ännu mer "besatt" i graviditet om jag gör det.
Blivande fru L skrev 2009-01-08 19:29:57 följande: