Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Vad gäller vitamintabletter så äter jag vitamineral för aktiva. Där täcks dagsbehovet för folsyra upp av en tablett.
Om ni vill ha i er mer folsyra så kanske ni skall köpa rena folsyratabletter. Det beror sig ju lite på vad era vitamintabletter har för doser av andra vitaminer. Det är ju inte bara folsyra ni får i er dubbelt av när ni tar två. O andra sidan innehåller väl inte vitamintabletter något som är farligt att ta extra av...
Hmmm... nu tänker jag bara högt. vet inte riktigt var jag ville komma med inlägget...
Skönt att höra. Då kanske man kan våga äta sushi när den dan kommer. Har liksom oroat mig för hur jag skall klara 9 mån utan sushi.
Jag tar några från Matas som heter gravid. 2 om dage, så får jag i mig 400mcg. Det står att man senare ska lägga till järn och kalk, så det får man väl göra.
Jag får lov at vara inne på en tråd på fl... En tråd där vi som plussade på julafton kan prata lite om symptom och andra konstogheter som händer i kroppen.
Men bra där. Det är ju en djungel!
Två dagar kvar på jobbet, sen har jag ledigt i 10 dagar! Jihu!
Jag kan inte bestamma mig for om jag ska ta gravtestet imorrn bitti eller vanta till BIM (15-16 jan). Funderar ocksa pa om jag ska bestalla lakartid sa de kan ta ett kansligare test dar?? Vad skulle ni gjort? Vill ju sa garna veta. Blodde ju lite rott blod i mandags, sen kom lite rosa igar och sen lite rosa igen i morse (bara pa toapappret efter toabesok). Om jag inte ar gravid blir jag orolig for vad det kan vara!
Jag hade nog väntat till iaf. två dagar innan BIM...
Bride in England skrev 2009-01-09 14:48:52 följande:
Här har illamåendet ökat. Tvi. Nu kan jag inte dricka kaffe heller längre, tycker det luktar o smakar äckligt!
Jag ligger ju inte o kräker som tur är, men det finns där hela tiden mellan måltiderna.....lyxproblem?
Jag skulle nog vänta till åtminstone någon dag innan BIM. Testerna hos läkaren är inte nödvändigtvis säkrare än de du har hemma. Oroa dig inte för de små blödningarna heller. Antingen är du gravid, då förklarar det saken, eller så får du mens och då vet du det. Visst får jag det att låta himla enkelt?
Bride in England skrev 2009-01-09 14:48:52 följande:
Tack!
Blivande fru L skrev 2009-01-09 15:01:32 följande:
Ankan80: Mm vet att jag BORDE det...men man ar ju LITE otalig Jobbigt att ma illa, men tank pa den lille bebben som kommer att komma som ett resultat