• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Bride in England

Later som att det ar ratt vanligt att ha "inbillningssymptom". Kanske det inte ar nagot for mig heller... Jag brukar dessutom inbilla mig alla mojliga symptom annars ocksa...lite hypokondrisk!! Jag maste nog koppla bort tankar pa detta, annars kommer jag ju inte att tanka pa nagot annat under hela tiden vi forsoker! Man kan ju bli galen for mindre.

• Hvidbrud

Jag drar något om att jag kör nån sund kur där man inte ska dricka i ett par veckor. Eller så kan man ju ta med en flaska alkoholfritt vin som man hält över i en vanlig flaska...
    Men mest sitter jag nog och smuttar på et fult gas hela kvällen oh lämnar det när jag går...
    Fast det ha inte blivit så mycket fester på det senaste... Mest mys i soffan med gubben.

Är det sant det ni skriver om sushi???!!!

• Ankan80

Enl. livsmedelsverket:

Gravad, rökt fisk och sushi: ät nygjorda eller nyförpackade produkter. Kontrollera förpackningsdatum.

• Hvidbrud

Jihu!!!!
    *lycklig-hoppandes-uppoch-ner-skyndandes-att-kolla-nya-menyn-på-favis-stället*
    Älskar denna tråden ännu mer nu!

• Emmet99
    Ankan80 skrev 2009-01-08 12:43:01 följande:
    Du bör eg. äta folsyra minst 2 månader innan bebisverkstan börjar så det är bara att käka på. Vet inte med Enomdan. Jag äter Mitt Val Kvinna. 2 tabletter om dan är vad som krävs....
    orkar du kolla på burken hur mycket folsyra det är i dem? Vore jättegulligt
  • MulleNuh

Jag levde på sushi med sista knodden.. Jag hade dlle på räksushin och avocadon..

• Hvidbrud

Mmmmm....
    Själv har jag lust att äta Tacos... Konstigt, får sån lust att äta sånt jag åt när jag var liten.

• Blivande fru L

Jag har för mig att den rekommenderade dagsdosen folsyra för fertila kvinnor är 400 mikrogram per dag.

• Blivande fru L

Nu var jag för snabb på knappen! Det är viktigt att börja med folsyra FÖRE man blir gravid för att förebygga ryggmärgsbråck hos barnet. "Ryggmärgscellerna" bildas nämligen väldigt tidigt i graviditeten, i princip före man vet att man är gravid.

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4