Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Vad jag har hört så börjar inte ett foster ta sin näring från dig förrän typ vecka 10 eller så, om du är gravid... (Minns inte exakt, men det var ett tag i alla fall). Så det är ingen fara att dricka.
För egen del så ändrar jag inte mitt liv förrän i det avseendet jag vet att jag är gravid...
Jag har hort sa mycket olika om det... Men jag antar att majoriteten kvinnor som ar gravida inte vet det forrans det hander sa det borde ju inte vara hela varlden! Tar det bara forsiktigt sa ska det nog ga bra
Åh vad mycket spännande som hänt här, har varit på jullov och missat alltihop!
Själv är jag SÅ glad för att ägglossning och mens kom igång precis som den skulle efter att jag slutat med p-piller! Till och med så tidigt som 29 dagar efter att den senaste p-pillermensen startade, jag som aldrig varit regelbunden förr i tiden :) Vi är båda riktigt sugna på att börja försöka nu men ska nog vänta en eller två cykler till. Tänker jämt på bebis nu....
Min son var ett minus 2 ggr för att jag testade mig för tidigt... Men sen bleb han ett plus
Lycka till allihopa!
Jag kör efter filsofin att innan jag får ett plus så lever jag som vanligt. Blir välidgt bökigt med att bortförlaringar månad efter månad och sedan inget barn.
Av någon anledning kör jag dock inte med denna filosofin denna månad. Tänkte hoppa allt vad alkohol heter fram till BIM. Dock åt jag sushi igår, viket väl inte heller är bra om man är gravid?
Jag har otroligt ont i magen. Vaknade i natt o hade svårt att somna om för värken. Något som händer ibland när jag har mens. Är svårt att inte börja hoppas o tänka "tänk om". Men samtidigt vågar jag inte. Jag har ju varit totalt knäpp sedan vi började försöka. Denna månad mår jag dock inte illa.
En hel vecka kvar till BIM... suck Är det inte tidigt för symptom redan nu???
Bride in England skrev 2009-01-07 15:48:52 följande:
Testade du för tidigt då när du fick minus? Eller dock det ett tag efter BIM innan det blev ett plus?
Lanovia08
Sushi skall inte vara några problem om den är färsk och nygjord.
Du kan få symtom så fort ägget fäster, vanligen 7 dagar efter ÄL så visst kan du känna av det redan
Jag testade på BIM-5, men jag fick ett så svagt plus att det eg. kunde vara vilket som. Hade ju beställt hem ett gäng billiga teststavar så jag hade råd att slösa.
Det är ju bäst på BIM, men man vill ju så gärna veta innan
oh, då kanske man kan få äta sushi sen också ev...
hmmm... ok då stämmer det med när jag började få ont. Jaja det är bara att vänta o se. Men känns helt otroligt och osannorlikt att det skulle ha lyckas ta sig. Räknar kallt med att kroppen bara kommit på ett nytt sätt att spöka för mig. Nu när jag inte går på illamåendet längre...
Det finns ju speciell mamma-sushi att äta också om man skulle känna sig orolig =)
Jag funderar på att knapra lite folsyra ifall man skulle bli på smällen, någon som vet hur mycket man behöver? Räcker den som finns i "enomdan"?
Du bör eg. äta folsyra minst 2 månader innan bebisverkstan börjar så det är bara att käka på.
Vet inte med Enomdan. Jag äter Mitt Val Kvinna. 2 tabletter om dan är vad som krävs....