• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • MolsonCanadian

Nu är jag tillbaka med en följdfråga: Stressar ni inte upp varandra genom att efterfråga när folk har ÄL eller "BIM" är gravida osv?

• Ankan80

Skriver du en uppsats eller ?

De som känner sig stressade lämnar nog tråden skulle jag tro.

• Ankan80

Denna tråden är ju ändå lightversionen om man jämför med trådarna på familjeliv.

Tycker vi har en väldigt familjär stämning här i tråden

God Jul på er alla förresten!
    Hoppas på en julklapp för de som har BIM runt jul!

• Hvidbrud

JAg tycker att det är härligt att ha någon att dela det med, så där anonymt. Vi har ju beslutat oss för att nte säga något innan det är nästan helt säkert dvs 3 mån inne i graviditeten.
    Jag fick et missfall f¨r ett par månader sedanoch det var tungt att bära det själv, därför har jag denna gången valt att dela resan med er tjejer. Alltså, min man orkar inte höra på mig om ÄL och BIM osv osv...

• MolsonCanadian

Nej då, jag är en tänkande varelse även helt utan uppsatsskrivande.

Eller så stannar de stressade och stressar upp sig ännu mer.

Har inte varit på Familjeliv så det kan jag inte uttala mig om, men det känns ganska besatt här också. Jag kommer nog helt klart hålla mig undan när det är dags så att jag inte dras med i hysterin. Det gynnar nog varken ÄL, BIM och allt vad det heter.

Ankan80 skrev 2008-12-23 08:29:43 följande:
    Skriver du en uppsats eller ? De som känner sig stressade lämnar nog tråden skulle jag tro.
  • Hvidbrud

Det är nog olika rån person till person. Men om du som det ser ut som redan nu är indragen i karusellen, kan det nog vara svårt att dra sig undan när frågorna verkligen börjar göra sig gällande. Vi får se. Tycker i alla fall att det är mer stressande att inte få prata om det här med andra intresserade utan att bli ifrågasat av någon som inte verkar bry sig om eller ha en aning om vad det handlar om att vara i vår situation.
    Men JAG gillar denna tråden. Den passar MIG ba och jag gillar att höra hur det går för er andra.
    GOD JUL!

• lanovia 08

Jag gillar också denna tråd. Vart skulle jag annars vända mig med tankar och funderingar? Är ju inte något jag kan prata med så många fler än min man då vi inte sprider det till höger o vänster att vi håller på o försöker.
    Att vi har koll på varandras ÄL o BIM är ju bara tecken på att vi bryr oss om varandra.
    Den som ev blir stressad av denna tråd hoppas jag har vett att lämna den istället för att må dåligt och ifrågasätta oss. För precis som jag skrev i TS den här tråden går ut på att stötta varandra i våra försök att få till en bebis (som till slut växer och blir tonåring).

Ninnis och Hvid, spännande. Håller tummarna för er!!
    Ninnis kommer du från Norge?

God jul allesammans! Hoppas ni får en underbar o vit(???) jul! Gärna med ett + för er som har chans.

• Ankan80

Håller med fullkomligt!!!!

Men allt har ju för o nackdelar. Tycker dock fördelarna överväger

lanovia 08 skrev 2008-12-23 13:38:13 följande:

Jag gillar också denna tråd. Vart skulle jag annars vända mig med tankar och funderingar? Är ju inte något jag kan prata med så många fler än min man då vi inte sprider det till höger o vänster att vi håller på o försöker.Att vi har koll på varandras ÄL o BIM är ju bara tecken på att vi bryr oss om varandra. Den som ev blir stressad av denna tråd hoppas jag har vett att lämna den istället för att må dåligt och ifrågasätta oss. För precis som jag skrev i TS den här tråden går ut på att stötta varandra i våra försök att få till en bebis (som till slut växer och blir tonåring).Ninnis och Hvid, spännande. Håller tummarna för er!!Ninnis kommer du från Norge?God jul allesammans! Hoppas ni får en underbar o vit(???) jul! Gärna med ett + för er som har chans.
  • Ankan80

Hihi....smygtestade precis och det blev ett svagt svagt streck (BIM-5)

Så detta verkar otroligt lovande

• MolsonCanadian

Givetvis är det olika från person till person, men ur ett utifrånperspektiv ser det ut som att ni hetsar upp varandra. Får hoppas att de som redan är oroliga för huvuvida de ska bli gravida eller inte inte dras med utan kan behålla lugnet.

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4