• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Ankan80

Fy sjutton!
    Nedrans va taskigt!!

passionsblomman skrev 2008-12-19 19:18:42 följande:
    Jag tycker det borde vara böter eller nåt på arbetsgivare som beordrar in karln på extrapass när det är ÄL! Nu har vi missat TRE ÄL i rad bara för det jäkla kvällsjobbet.*surar*Jag tror jag ska be honom byta tjänst till dagtid!
  • JustMeAndMyLove

Ja du kan tro jag blev lättad :P
    Och så måste jag skälla lite på mig själv efteråt. Varför ska jag ALLTID tro det allra värsta?
    Så onödigt att gå oc oroa sig och må dåligt för ingenting...

Är överlycklig nu i alla fall :)

passionsblomman skrev 2008-12-19 19:02:46 följande:
    Men gud så skönt att höra! Jättegrattis till så positiva besked!
  • Esonda

men vad är en sån cysta för något?? har aldrig hört om nått sånt :S

• JustMeAndMyLove

Som jag förstått så bildas den flera cystor med omogna ägg i på äggstockarna. De tävlar om att bli "störst först". Den cysta som först når en omkrets på 20 mm spricker och de blir ägglossning.
    Ibland kan cystor bildas (är de kanske utan ägg) som inte spriker utan fortsätter växa! Det gör ont som f*n. Speciellt då de brister tillslut.
    Har man otur är cystan blodfyld och då rinner blod ut ibuken (hände min syster, hon var nära att förlora livet) men oftast så är det vanlig vätska som dock kan irritera magen så man börjar må illa etc.
    Cystor får man oftast efter mens men det kan ske när som helst.

Är dock förvirrad på en punkt som jag faktiskt glömde fråga på gyn. Bildas inte cystor MED ägg inuti äggstocken och de cystor som kan bli för stora oftast utanför?
    För sist hade jag en cysta i äggstocken som skapade massa problem och efteråt ärrbildning... trooor det var I äggstocken, men det kan lika gärna var jag som hört fel.

Esonda skrev 2008-12-20 14:02:23 följande:
    men vad är en sån cysta för något?? har aldrig hört om nått sånt :S
  • JustMeAndMyLove

Ja när jag var 15 ch fick min första cysta trodde jag jag skulle dö när de förklarade :P
    Men det är helt naturligt, nästan alla kvinnor får någon cysta som gör ont och blir för stor någon gång i livet.
    I min familj är det tyvärr vanligt men vi har ändå tur.
    Känner en tjej som bara är 22 och har opererat sig 12 ggr pga blodfylld cysta. De ska ta bort hennes äggstockar då det helt enkelt sker så himla ofta.

"som tur är" har hon en flickvän som gärna vill bära hennes barn, de ska frysa ner ägg innan operationen :)
    Bra att vara gay ibland ;)

Apropå det, är det OT att höra om ni såg dokumentären om den gravida mannen? Jätteintressant dokumentär! Gick i förrgår tror jag...

passionsblomman skrev 2008-12-20 20:42:09 följande:
    Fy vad läskigt det låter!
  • Ankan80

Vad det är drygt att vänta....BIM på fredag eller lördag...

Hur gick det för dig Lanovia08?

• lanovia 08

Ja väntan är riktigt jobbig. Tiden mellan ÄL och BIM är absolut värst.

Här gick det inget vidare. Nog för att jag lyckades skrämma indianerna och det rejält. Men de kom tillbaka i full kraft, skrikandes o tjoandes. I helgen har de dansat krigsdans i magen. Så det är bara att ladda upp igen. Denna gång satsar jag nog på vitlökslukt som Ninnis. Det värsta är att jag tror att jag har ÄL när vi befinner oss i fjällen med mina föräldrar. Dela stuga med dem ger ju inte utrymme till allt för mycket gosande...

Ninnis hur går det för dig??

• lanovia 08

Har ätit folsyra i ett år nu o inte tusan hjälper det mig. Men det var nyheter för mig att det hjälper en att bli gravid fortare. Trodde det bara var för att fostret inte skulle få ryggmärgsbråck. Intressant o ett bra tips i fall det kanske hjälper någon annan.

momi boki skrev 2008-12-19 18:13:50 följande:

jag hör väl inte till denna tråd igentligen! men har ett barn på 2,5 en dotter! o haft två missfall innan ville bara säga att man kan få jobba hårt för ett barn o många bevikna gravtest oxå! men ett tips till alla som verkligen vill få barn! är att köpa folsyra tabletter på apoteked då de är de mest viktiaste för den kvinliga kroppen speciellt om man vill bli gravid min läkare rekomenderade o hux flyx 2 månader senare så va ja gravid ! de är 98% av svergies tjejer som har folsyre brist! o detta är även super viktig under graviditetenlycka till
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4