• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Ankan80

Vad trist! Snablars indianer!!

lanovia 08 skrev 2008-12-22 08:25:50 följande:

Ja väntan är riktigt jobbig. Tiden mellan ÄL och BIM är absolut värst.Här gick det inget vidare. Nog för att jag lyckades skrämma indianerna och det rejält. Men de kom tillbaka i full kraft, skrikandes o tjoandes. I helgen har de dansat krigsdans i magen. Så det är bara att ladda upp igen. Denna gång satsar jag nog på vitlökslukt som Ninnis. Det värsta är att jag tror att jag har ÄL när vi befinner oss i fjällen med mina föräldrar. Dela stuga med dem ger ju inte utrymme till allt för mycket gosande...Ninnis hur går det för dig??
  • MolsonCanadian

Har man bara ÄL på kvällstid?

passionsblomman skrev 2008-12-19 19:18:42 följande:
    Jag tycker det borde vara böter eller nåt på arbetsgivare som beordrar in karln på extrapass när det är ÄL! Nu har vi missat TRE ÄL i rad bara för det jäkla kvällsjobbet.*surar*Jag tror jag ska be honom byta tjänst till dagtid!
  • Ankan80

Jag tror inte det

Men antagligen jobbar passionsblomman på dagen och mannen på kvällen. Det är svårt att få till det om man inte träffas

• MolsonCanadian

Ok. Jag har aldrig brytt mig om att ta reda på ägglossning och sånt, så tack för svar.

Jo, klart att det blir knepigt om man inte träffas alls. Är det så illa?
    Min käre jobbar ju också natt, bara natt faktiskt, men det bör inte bli några problem när den dagen kommer eftersom han kommer hem ungefär lagom tills jag ska gå upp. Dessutom är han ju vaken när jag kommer hem. Eller, kan väckas.

Ankan80 skrev 2008-12-22 09:45:52 följande:
    Jag tror inte det Men antagligen jobbar passionsblomman på dagen och mannen på kvällen. Det är svårt att få till det om man inte träffas
  • JustMeAndMyLove

Inga här som kommer använda sig av inseminering och som vet mycket om det?
    Jag vill så gärna känna den biologiska pappan om vi skaffar barn. Kan bli så krångligt juridiskt bara så vi har funderat lite på Danmarks donatorprogram där man kan välja känd donator som barnet kan få träffa omd e själva vill...

Tänker lite högt här bara :)

• Ankan80

Nej, men om jag skulle gjort det hade jag def. velat ha koll på donatorn.

• JustMeAndMyLove

Ja jag har så svårt att se hur man kan lita på uppgifterna de lämnar. De får ju betalt för att lämna in sperma. Sjukdomshistoria etc. kanske inte alla ser så allvarligt på men det kan vara jätteviktigt i vissa fall.

Men sen är det ju faran i att det blir krongel om det är en man man känner. Mycket känslor inblandade om det är barn i bilden.

Ankan80 skrev 2008-12-22 15:25:17 följande:
    Nej, men om jag skulle gjort det hade jag def. velat ha koll på donatorn.
  • Ninnispinnis

Hej! Nu är jag uppe hos föräldrarna i Norge och myser. Fortfarande ont i korsryggen, ömma bröst och molande i magen till och från. Plus att jag är sjukt trött... Inga indianer dock! Tänker ta ett test på julafton, för min man kommer hit imorgon kväll och jag vill att han ska vara här när jag testar...

Hur går det för Hvidis?

• Hvidbrud

Jo tack! ômma bröst och retlig, men jag känner mig inte så gravid denna gången. Men har vattniga flytningar och det spänner i magen.
    Ska köp gravtest i netto(!) på vägen hem, så ska jag testa på julafton, så jag kan se om det får drickas julsnapsar eller om fag ska fira på ett helt annat sätt...

Håller tummarna för dig ninis! Klart att du vill vänta på din man... Och en sån julklapp det kan bli. HI hi, vad roligt om vi båda är gravida! Oj nu får jag helt ont i magen! Nerver!

Har förresten precis köpt en resa på nätet. Åker en vecka till Lanzarote i januari. Ville helst något mer exotiskt, men vågar inte om det är en bebis i magen! Vaccinationer och magförgiftningar är ju inte det bästa att få. Men liite varmt är det där och bara det att få lov att vara med min älskade i en vecka ska bli så härligt! (och blir det ingen bebis denna gången så har jag ÄL på resan )

• Ninnispinnis

Åh vad spännande Hvidis! Härligt med semesterresa Vi åker till London 4 dagar i januari, så lite minisemester blir det i alla fall.

Håller tummar och tår för oss båda! Och för alla andra också så klart Kram!

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4