• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • lanovia 08

Precis vad jag menade.

blivandefrularsed skrev 2008-12-16 20:22:02 följande:
    lanovia 08 skrev 2008-12-16 11:16:06 följande:
    Ja för dom som det tar med en gång har ju aldrig hunnit bli stressade av att få ett negativt besked eller att indianerna kommer månad efter månad och det är klart att det är lätt att säga i efterhand att "blev det så blev det". Antagligen hade vi också sagt så om det hade tagit med en gång.
  • lanovia 08

Instämmer helt.

blivandefrularsed skrev 2008-12-16 20:37:29 följande:
    Jag längtar efter en bebis, och om 15-20 år ser jag fram emot att ha tonåringar i mitt liv men det känns väääldigt långt bort (och något som skulle kännas skumt att ha i mitt liv nu och tänka och fokusera på det) så jag fokuserar på det som är nu och närmast och det är små barn (ett till att börja med när det vill sig). Framför allt vill jag bilda en familj med min man och tycker att alla delar i livet har sin charm. Kan det inte vara så att man fokuserar på bebistiden för att det är den som kommer först?? Den som ligger närmast till hands när man inte har barn än eller kanske ett andra på väg?Det där med att längta efter en tonåring kan man ju höra föräldrar till äldre barn prata om, "åh, det är så skönt att barnen blir stora och klarar sig lite själva", eller att dom får ett annat utbyte av sin barn nu när dom är tonåringar.
  • Esonda

nu står jag här som ett frågetecken.. (som vanligt)
    vad är BIM för nått?? :S

• lanovia 08

BIM= Beräknad Icke Mens. Alltså den dan du räknar med att mensen skall komma men hoppas på att den inte gör det.

• Bride in England
    MolsonCanadian skrev 2008-12-16 15:34:45 följande:
    Så du längtar egentligen inte efter bebis utan barn? Könsmogna tonåringar?Bride in England skrev 2008-12-16 15:23:46 följande:
    Hehe nej inte riktigt. Men som nagon sa så klokt tidigare sa far man val ta ett steg i taget. Just nu langtar jag efter en bebis. Senare i livet kommer jag forhoppningsvis att stormtrivas med mina tonaringar
  • Esonda

Jaha.. tack så mycket :) Brukar ha min i månadsskiftet så väntar och se.. :)

lanovia 08 skrev 2008-12-17 10:55:22 följande:

BIM= Beräknad Icke Mens. Alltså den dan du räknar med att mensen skall komma men hoppas på att den inte gör det.
  • MolsonCanadian

Tycker fortfarande att det är märkligt. "Bebisen" blir ju oundvikligen stor och då känns det märkligt att fokusera så på den kortaste tiden. Själv tänker jag att "bebisåren" får man ta för att få en hyfsat bra större unge. Dvs, mitt fokus hamnar inte alls på "bebis" utan snarare på en väl fungerande vuxen.

Bride in England skrev 2008-12-17 11:06:58 följande:

Hehe nej inte riktigt. Men som nagon sa så klokt tidigare sa far man val ta ett steg i taget. Just nu langtar jag efter en bebis. Senare i livet kommer jag forhoppningsvis att stormtrivas med mina tonaringar
  • Bride in England
    MolsonCanadian skrev 2008-12-17 12:53:26 följande:
    Tycker fortfarande att det är märkligt. "Bebisen" blir ju oundvikligen stor och då känns det märkligt att fokusera så på den kortaste tiden. Själv tänker jag att "bebisåren" får man ta för att få en hyfsat bra större unge. Dvs, mitt fokus hamnar inte alls på "bebis" utan snarare på en väl fungerande vuxen. Bride in England skrev 2008-12-17 11:06:58 följande:
    Men det ar val bra eller? Sjalv fokuserar jag just nu pa det starka tickandet fran min biologiska klocka, sen tar jag det som det kommer. Bada satten ar nog ratt och riktiga
  • Ninnispinnis

Jag tänker så här:

Jag längtar efter mitt och min mans BARN. Han/hon kommer ju att vara vårt barn från det föds, genom tonår och och resten av våra liv. Mina föräldrar säger ju fortfarande "våra barn" om mig och mina vuxna syskon. Jag tror att alla barnets åldrar har sin charm och sina för- och nackdelar.

Så, jag längtar efter att vi ska få ett BARN, och ser fram emot att få följa det genom livet och se det växa upp.

• Bride in England
    Ninnispinnis skrev 2008-12-17 13:09:02 följande:
    Jag tänker så här:Jag längtar efter mitt och min mans BARN. Han/hon kommer ju att vara vårt barn från det föds, genom tonår och och resten av våra liv. Mina föräldrar säger ju fortfarande "våra barn" om mig och mina vuxna syskon. Jag tror att alla barnets åldrar har sin charm och sina för- och nackdelar.Så, jag längtar efter att vi ska få ett BARN, och ser fram emot att få följa det genom livet och se det växa upp.
    Mmm jag med! Can't wait!!! Exploderar snart av langtan!
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4