• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Emmet99

Jag ser fram emot att uppleva den största kärleken i livet =) fast jag kommer bli en hemsk mamma. När ungarna blir tonår skall jag banne mig låsa in dem i källaren och vägra släppa ut dem förräns de kan karate och kan smiska Jet Li. *redan orolig*

• MolsonCanadian

Jag är 31 och någon önskan om att ta hand om någon har jag inte. Däremot kan jag tycka att det vore kul med en äldre unge. Och jag tror inte att det är någon nackdel för de "starka banden". Spädbarnstid är ju oerhört kort tid jämfört med resten av tiden man är förälder. Det är just den där bebislängtan jag inte förstår. Alltså, vad det är just med bebisar. Har du tänkt på hur du känner inför äldre barn?

Bride in England skrev 2008-12-16 13:25:44 följande:

Oj. Har aldrig riktigt analyserat det. Men jag TROR att det ar naturliga moderskanslor inom mig som forsoker gora sig horda. Vill TA HAND om nagon, vara mamma. Det ar bara en kansla som har funnits i mig ett tag. Ar 29 sa jag antar att det ar den "biologiska klockan". Det ar inga rationella kanslor, kanns nastan som hormoner. Kan inte forklara min langtan rationellt. Men alla upplever nog inte denna langtan. Barn ar ju inte for alla. Man MASTE inte vilja ha barn. Det ar inget konstigt att inte langta efter det. Dessutom tror jag att aven om man inte kanner langtan sa kommer man att kanna samma starka band till sitt barn anda, nar det val finns dar sa att saga!
  • MolsonCanadian

Haha! Min bror "hotar" sina barn med mig eftersom jag just jobbar med att jaga kriminella ungar. =)

Emmet99 skrev 2008-12-16 13:26:02 följande:
    Jag ser fram emot att uppleva den största kärleken i livet =) fast jag kommer bli en hemsk mamma. När ungarna blir tonår skall jag banne mig låsa in dem i källaren och vägra släppa ut dem förräns de kan karate och kan smiska Jet Li. *redan orolig*
  • Emmet99
    MolsonCanadian skrev 2008-12-16 13:56:11 följande:
    Haha! Min bror "hotar" sina barn med mig eftersom jag just jobbar med att jaga kriminella ungar. =)
    HAHA!Smart :D

Jag ser nog fram emot alla delar. Alla åldrar har ju sin charm liksom. Men det som känns roligast tycker jag skulle vara att lära känna dem, se vad de blir för personer. Jag ser massor fram emot när de blir så gamla att man kan resonera med dem. Men ser också väldigt mycket fram emot att ha ett litet mysknyte på bröstet som doftar himmelskt (förutsatt att blöjan inte är full)

På sätt och vis tycker jag det är scary att vi går omkring med levande varelser i magen. Jag ser nog för mycket sci-fi! :D Men tycker att det är underbart att få vara tjej och kunna uppleva detta :)
  • Ankan80

Jag tror nog att känslan av att skapa något tillsammans är magisk.....

• MolsonCanadian

Ja, men det tycker jag verkar sundare; att lära känna dem och se vad de blir för personer alltså. Jag får lite sån där "Åååh, jag vill ha en valp för valpar är så söta" - känsla av allt fokus på just spädbarn. De växer ju upp fort och den största delen av tiden som föräldrar är de ju inte alls "bebisar".

Jorå, jag har redan fått i uppdrag att jaga hans ungar på Valborg när de kommer upp i åren haha...

Emmet99 skrev 2008-12-16 14:17:52 följande:
    HAHA!Smart :DJag ser nog fram emot alla delar. Alla åldrar har ju sin charm liksom. Men det som känns roligast tycker jag skulle vara att lära känna dem, se vad de blir för personer. Jag ser massor fram emot när de blir så gamla att man kan resonera med dem. Men ser också väldigt mycket fram emot att ha ett litet mysknyte på bröstet som doftar himmelskt (förutsatt att blöjan inte är full)På sätt och vis tycker jag det är scary att vi går omkring med levande varelser i magen. Jag ser nog för mycket sci-fi! :D Men tycker att det är underbart att få vara tjej och kunna uppleva detta :)
  • Ninnispinnis

Hittade precis Hvidis i en annan tråd, så hon är inte så långt borta

Ankan80 skrev 2008-12-16 13:01:03 följande:
    De kanske är på semester
  • Ninnispinnis

Precis vad jag känner! Jag fascineras av tanken på att föda en liten person som är helt och hållet skapad av mig och min man, som är vårt "kött och blod"... Snacka om mirakel!

Ankan80 skrev 2008-12-16 14:21:58 följande:
    Jag tror nog att känslan av att skapa något tillsammans är magisk.....
  • MolsonCanadian

Det har jag lättare att förstå än "bebislängtan".

Ninnispinnis skrev 2008-12-16 14:29:21 följande:
    Precis vad jag känner! Jag fascineras av tanken på att föda en liten person som är helt och hållet skapad av mig och min man, som är vårt "kött och blod"... Snacka om mirakel!
  • Emmet99

ja tänk att två personer kan skapa ett liv tillsammans. Det är helt galet! :D

Men jag tror att det är mycket fokus på just bäbisar också eftersom det är ju så de är då man först träffar dem. Och jag tror att vi är biologiskt programmerade hårt på bäbisar också. Naturen har gett oss ett smart sätt att se till att de blir omhändertagna :) Synd att vi inte fick ett smart sätt att föda dem på =(

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4