Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Googlade på butterfly children, kan det vara detta:
www.bbc.co.uk/radio4/hometruths/0337butterfly_children.shtml
Stackars barn, måste vara extremt jobbigt att inte kunna gosa med sitt barn och ha närkontakt
Och vad ont dom måste ha
Fy stackars söta barn!
Själva sjukdommen ligger i att ämnet som håller ihop hudlagrena inte finns i kroppen i den mängd som är normalt. Det gör att huden faller av vid beröring/friktion.
De blir som fjärilar.
Föräldrar kan inte lyfta eller äns vidröra dem. Det krävs otaliga operationer för att få bort ärrvävnad och transplantera på ny hud om de ska överleva.
Eftersom fjärilsbarn är så ovanliga har statens pengar i USA dragits tillbaka när det gäller de här transplantationerna. Något som är helt obegripligt.
Fast man letar ju inte efter kromosomrubbningar i ett barn som ter sig fullt friskt fram till i alla fall 7-8 års ålder. Då förutsätter man ju att det är just friskt eftersom något annat inte visar sig.
Det är väl det man kollar efter på ett fostervattenprov!?
Vad egentligen ser man med ett fostervattenprov? Har aldrig förstått det. Och i vilken tid under graviditeten tas provet?
Tex down-syndrom ser man väl inte på annat sätt än sk. nackveck? Kan vara helt ute och cykla här.
Inte för att jag skull eta bort ett barn för down men undrar hur de upptäcker det.
Jo det är väl downs man ser på vattenprov. Eller nu gör man ju ett annat prov som inte är lika riskfyllt.
Justmeandmylove:
Håller tummarna för att det inte är någon äggstockscancer och fibro, det har jag med!
Jag och min bliande hade ingen koll på när jag hade ägglossning samt att han jobbar natt (fem nätter varannan vecka) det var så jag menade med att det kanske tog längre tid för oss eftersom vi inte jagade. Chansen att vi skulle pricka rätt dag utan att kolla när rätt dag var är ganska otrolig tycker jag och därför är jag ändå glad över att det inte tog längre tid än 7 månader.
Nej, mina syskons sjukdom kan man inte kolla efter på ett fostervattensprov. Den utbryter inte förrän man är 7-8 år. Har man dessutom som 26-åring fött ett fullt friskt barn är det inte det första man tänker på att ränna till neurologen för att kolla eventuella fel innan man skaffar ett till barn. Den möjligheten fanns inte ens i början på 70-talet. Det går som sagt inte heller nu att se. Även om jag testar mig och min partner gör likadant och det skulle visa sig att vi tillsammans riskerar att få ett sjukt barn, så är det långt ifrån givet att vi får det. Mina föräldrar har ju fått två fullt friska barn.