Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Haha, min mamma sa att hon under de första tre månaderna hade världens ångest över sin önskan om att lägga mig ute på balkongen och gå och lägga sig :P
(Jag var öronbarn som skrek kooonstant)
Min syster kom också hem engång, stortjutandes om att hon var världens dåligaste mamma. Hon hade nämligen blivit rädd för sin son när han suttit och stirrat ondsint på henne en dag. "Han kankse aldrig kommer tycka om mig! Vad gör jag då?!?!"
hehe
Fast jag hatar inte barn. Inte alls. Jag tycker bara att de är, tja... ointressanta?
I alla fall tills de kan uttrycka sig.
Av någon outgrundlig anledning funkar jag mot all förmodan bra med barn. Det är alltid mig ungarna ska klättra och sitta i knät på. Trots att jag varken gulligullar eller pratar babyspråk. Men det är väl som hundar. De letar också gärna upp den som inte är särskilt intresserad och försöker få uppmärksamhet.
Det är nog inte för att "så ska det vara" som barn har kommit in i tankarna. Jag tror att det skulle vara kul när de blir äldre. Sedan kan jag tycka att det är lite häftigt, själva processen. Alla bitar som ska stämma för att det alls ska bli något. Minns att jag läst om allt som måste stämma och det var så mycket så att man undrade hur det överhuvudtaget kunde bli en unge någon gång. Men jag vet inte jag. Det är kanske inte tillräckliga skäl att skaffa barn det, vem det nu är som bedömer det.
Aha. Nä, NU känner jag ingen press. För ett halvår sedan skulle jag ju dö singel. Jag är mer fundersam kring om jag kommer att känna press när vi väl struntar i preventivmedel. Eller, om vi gör det. Först ska vi till läkaren och kolla att alla kromosomer och gener står rätt till så att vi om möjligt kan undvika att få sjuka barn.
Vet inte vad det heter, men det låter rimligt. Testa efter eventuella fel ska vi i alla fall.
Ja, det är häftigt. Jag skulle nog inte våga annat. Mina föräldrar har fått två sjuka barn och jag har förstås fått uppleva hur oerhört tungt det är, både för dem men också för oss friska syskon. Så vill jag inte ha det och är det så att det finns risk att vi får sjuka barn, så kommer jag inte försöka skaffa barn.
Och innan någon går i taket - nej, man kan aldrig veta. Men det man kan veta, det kan man gott ta reda på. Och ja då, funktionshindrade är preciiis lika mycket värda som alla andra människor, men jag vill inte leva med ett sjukt barn om jag vet att det går att undvika.