Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Jag håller alla tummar för att det inte är något allvarligt! I morgon vet du ju i alla fall mer, det värsta är ofta att sväva i ovisshet... Passa på att ställa alla frågor du bara kan komma på, om graviditet, operation och allt annat.
*skickar en styrkekram*
Jobbigt justme...skickar en kram och håller tummarna för att du ska få en positiv diagnos imorn!
Just nätet kan också öka jagandet. Men samtidigt, dom du säger, kollar man upp saker tidigare. Hade inte gått till gyn och kollat upp mina långa cykler om det inte vore för den här tråden.
lanovia, antar att du isf har en regelbunden cykel, skönt!
emmet99: testen på nätet som ger dig datumen serverade förutsätter ju att du har en regelbunden cykel.
Det är ingen fara att dricka alkohol i början av graviditeten för det tar ett antal veckor innan fostret fäster och börjar ta näring från din kropp. Sen påverkar iofs alkohol fertiliteten så för den skull kan det vara bra att låta bli.
jag håller med dig ingenjör, runt äl (när vi tror att jag har det) anstränger vi oss lite extra för att hitta orken att ha sex dom där dagarna när man är dödstrött, så därför har jag börjat försöka kartlägga min cykel och dessutom tänker jag att det kan vara bra att ha koll på den om man efter att ha försökt i ett år söker hjälp (då behöver vi inte lägga ytterligare ett halvår på att undersöka om och när jag har ÄL)
Ska fråga sönder läkaren :p Jag brukar vara bra på det. Är en riktigt jobbig patient som vill förstå hur allt funkar och hänger ihop, hehe
Nä men gud jag hoppas jag bara går och nojjar mig i onödan. Så mycket canser i vår släkt både på mammas och pappas sida.. vill inte gå samma öde tillmöte.
Bra tips där! Jag brukade alltid skriva ner allt (eller min mamma gjorde det) när jag skulle på BUP i tonåren.
Ska sätta mig och skriva ner frågor nu på en gång :)
Nä, det hoppas jag att den inte gör. Min bästa vän är barntokig och har alltid varit barntokig. Hon "måste" ha barn. Eller, hon har alltid känt så. Men nu, när det är runt hörnet, så är hon inte lika säker och inte lika tokig. Så det kan nog ändra sig åt både det ena och det andra hållet.
Sedan är jag en praktiker och tänker mest på hur lite man får sova, att jag inte har en aning om hur man byter blöjor och att de egentligen inte är särskilt trevliga förrän de kan uttrycka sig. Men men, det löser sig väl. I annat fall har vi tre hundar att fylla rummen med.
Öööööh what the ....har hänt här sen jag var inne?!
Det har ju EXPLODERAT med inlägg!!!
Härligt när det är lite att läsa!!!
Molson: Don´t worrie.....tror inte att du hamnar i något tempmätar-älsticketräsk! Tror iofs inte att någon av oss är där riktigt....det bara blir lite koncentrerat i ämnet när man är i denna tråden!
JustMeAndMyLover: Skickar en styrkekram o håller tummen för att det inte ska vara något allvarligt o så skickar jag en fet spark till läkarna som inte tog dina magsmärtor på allvar!! *morrr*
Man brukar kunna plocka ut ägg i förebyggande o spara innan man påbörjar behandling....så det ska nog inte vara några problem. Men sen kanske det är svårt för dig att bära ditt eget barn beroende på hur omfattande.....men din LOVE kanske kan bära det/vara gravid? Det hade kanske varit en variant?!
FruAlsered: Som vanligt så håller jag med dig!!
Känner mig mindre irriterad nu o lite mer positiv.....Gött när man snart ska gå hem!
Ja om det går att frysa ägg innan ifall något större ingrepp behöver göras så gör jag det!
Tror inte M är så inne på att bära barn, hehe. Men det kan ha med hennes ålder att göra! Om några år kankse hon har ångrat sig :)
Tråkigt bara om det skulle bli att jag inte kan själv, för jag har alltid drömt om att få bära på ett barn, även om de verkar grymt läskigt och stort så vill jag så gärna uppleva det!