• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • MolsonCanadian

Japp, det kanske är enklare att undvika jaktkänsla när man inte gått runt och längtat efter barn hela livet utan egentligen tycker att de är ganska ointressanta.

lanovia 08 skrev 2008-12-16 11:20:08 följande:

Har man försökt ett tag så kommer det säkert perioder då det känns så. Jag tror jag har haft det, men lyckats komma över det. Men som du säger gäller att komma på en strategi och försöka intala sig att det inte är någon brådska. tids nog klaffar det.Just nu är jag välidgt lugn. Eller lugn o lugn... skjuter vilt med k-pist runt mig för att träffa alla ev smygande indianer.
  • Bride in England

Aaaaaaaaaah jag ar sa BEBISSUGEN!!!

Vill borja forsoka NUUUU men maste vanta 4-5 manader pga ekonomi (som forklarat har tidigare - skulle inte ens ha rad med hyra om vi blev med barn nu).

Men jag vill sa garna ha en liten parvel!!!! KAN INTE VANTA!!! Jobbigt att vanta med att ens FORSOKA.

Sorry var bara tvungen att fa det ur mig

• Ankan80

ös ut det bara....det är det tråden är till för

Bride in England skrev 2008-12-16 12:13:36 följande:

Aaaaaaaaaah jag ar sa BEBISSUGEN!!!Vill borja forsoka NUUUU men maste vanta 4-5 manader pga ekonomi (som forklarat har tidigare - skulle inte ens ha rad med hyra om vi blev med barn nu).Men jag vill sa garna ha en liten parvel!!!! KAN INTE VANTA!!! Jobbigt att vanta med att ens FORSOKA.Sorry var bara tvungen att fa det ur mig
  • MolsonCanadian

Vad är det som gör dig "bebissugen"?

Bride in England skrev 2008-12-16 12:13:36 följande:

Aaaaaaaaaah jag ar sa BEBISSUGEN!!!Vill borja forsoka NUUUU men maste vanta 4-5 manader pga ekonomi (som forklarat har tidigare - skulle inte ens ha rad med hyra om vi blev med barn nu).Men jag vill sa garna ha en liten parvel!!!! KAN INTE VANTA!!! Jobbigt att vanta med att ens FORSOKA.Sorry var bara tvungen att fa det ur mig
  • Ninnispinnis

Var är Godisråttan och Hvidbrud??

• Bride in England
    MolsonCanadian skrev 2008-12-16 12:37:40 följande:
    Vad är det som gör dig "bebissugen"?Bride in England skrev 2008-12-16 12:13:36 följande:
    Det gor ont i mig av langtan nar jag ser, haller eller laser om en bebis. Det ar svart att beskriva precis varfor. Jag har kant mig redo valdigt lange men vi har fatt vanta till efter brollopet och nu maste vi vanta pga pengar. Kanns som om jag strider mot min biologiska klocka. Kanslan att ha en liten bebis som ar helt beroende av en, och ar en del av mig och mannen jag alskar... det maste vara en obeskrivlig kansla.
  • Ankan80

De kanske är på semester

Ninnispinnis skrev 2008-12-16 12:47:56 följande:
    Var är Godisråttan och Hvidbrud??
  • MolsonCanadian

Ok. Jag försöker bara förstå, för jag har själv aldrig känt så och skulle vilja begripa. Vad jag blir lite ställd av är "känslan att ha en liten bebis som är helt beroende av en". För mig låter det inte riktigt sunt. Eller vad är det i beroendet som du tilltalas av?

Bride in England skrev 2008-12-16 12:57:37 följande:

Det gor ont i mig av langtan nar jag ser, haller eller laser om en bebis. Det ar svart att beskriva precis varfor. Jag har kant mig redo valdigt lange men vi har fatt vanta till efter brollopet och nu maste vi vanta pga pengar. Kanns som om jag strider mot min biologiska klocka. Kanslan att ha en liten bebis som ar helt beroende av en, och ar en del av mig och mannen jag alskar... det maste vara en obeskrivlig kansla.
  • Ankan80

Kanske inte skall analysera så mycket

• Bride in England
    MolsonCanadian skrev 2008-12-16 13:16:35 följande:
    Ok. Jag försöker bara förstå, för jag har själv aldrig känt så och skulle vilja begripa. Vad jag blir lite ställd av är "känslan att ha en liten bebis som är helt beroende av en". För mig låter det inte riktigt sunt. Eller vad är det i beroendet som du tilltalas av?Bride in England skrev 2008-12-16 12:57:37 följande:
    Oj. Har aldrig riktigt analyserat det. Men jag TROR att det ar naturliga moderskanslor inom mig som forsoker gora sig horda. Vill TA HAND om nagon, vara mamma. Det ar bara en kansla som har funnits i mig ett tag. Ar 29 sa jag antar att det ar den "biologiska klockan". Det ar inga rationella kanslor, kanns nastan som hormoner. Kan inte forklara min langtan rationellt. Men alla upplever nog inte denna langtan. Barn ar ju inte for alla. Man MASTE inte vilja ha barn. Det ar inget konstigt att inte langta efter det. Dessutom tror jag att aven om man inte kanner langtan sa kommer man att kanna samma starka band till sitt barn anda, nar det val finns dar sa att saga!
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4