• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Emmet99
    MolsonCanadian skrev 2008-12-16 16:27:44 följande:
    Javisst, att småbarnsåldern kommer ifrågasätter jag givetvis inte. Vad jag är tveksam till är att det är mer fokus på "bebisar" än det är på barn. Barn, då i bemärkelsen att de fortfarande är barn när de växer upp. Jag tycker att det ofta är skeva förhållanden - att man fokuserar på "bebis" när det är en väldigt kort tid jämfört med tiden man har som förälder för sitt barn. Jag har t ex aldrig hört någon säga "Ååh, vad jag längtar efter en tonåring". Det är i princip bara "Ååh, vad jag längtar efter bebis". Därav min jämförelse med hundvalpar. lanovia 08 skrev 2008-12-16 16:23:24 följande:
    hade man varit tonåring innan man var bäbis hade folk nog önskat sig tonåringar istället=)
  • MolsonCanadian

Fast det är ju fullt möjligt att önska sig tonåring och fokusera på det istället för "bebis". T ex "Ååh, vad jag vill bli gravid så att jag kan få en tonåring så småningom".

Emmet99 skrev 2008-12-16 16:29:27 följande:
    hade man varit tonåring innan man var bäbis hade folk nog önskat sig tonåringar istället=)
  • Hvidbrud

Jag önskar mig först och främs en sund och rask bebis, sen tar jag den oundvikliga framtiden där ifrån. Just nu är det inte en tånåring jag längtar efter, mn det gör jag kanske om 12 år?

Å så längtar jag efter jul...

• Hvidbrud

Tänk vad kul att ge gubben ett +test inpackat i julklapp!!

Ankan80 skrev 2008-12-16 15:37:56 följande:
    Hihi...samma här...fast jag har BIM den 27e Håller tummarna för ett ++++++++ !
  • blivandefrularsed

lanovia 08 skrev 2008-12-16 11:16:06 följande:

Förstår ni vart jag vill komma? Jag tror också som ni att stress spelar in. Men det jag skrev ovan kan ju vara en anledning till att man så ofta får höra att det gick så lätt för de som ännu inte riktigt "bryr" sig. Medans man självklart blir mer o mer inne i det "stressad" när man försökt ett tag.
    Ja för dom som det tar med en gång har ju aldrig hunnit bli stressade av att få ett negativt besked eller att indianerna kommer månad efter månad och det är klart att det är lätt att säga i efterhand att "blev det så blev det". Antagligen hade vi också sagt så om det hade tagit med en gång.
  • blivandefrularsed
    MolsonCanadian skrev 2008-12-16 16:27:44 följande:
    Javisst, att småbarnsåldern kommer ifrågasätter jag givetvis inte. Vad jag är tveksam till är att det är mer fokus på "bebisar" än det är på barn. Barn, då i bemärkelsen att de fortfarande är barn när de växer upp. Jag tycker att det ofta är skeva förhållanden - att man fokuserar på "bebis" när det är en väldigt kort tid jämfört med tiden man har som förälder för sitt barn. Jag har t ex aldrig hört någon säga "Ååh, vad jag längtar efter en tonåring". Det är i princip bara "Ååh, vad jag längtar efter bebis". Därav min jämförelse med hundvalpar. lanovia 08 skrev 2008-12-16 16:23:24 följande:
    Jag längtar efter en bebis, och om 15-20 år ser jag fram emot att ha tonåringar i mitt liv men det känns väääldigt långt bort (och något som skulle kännas skumt att ha i mitt liv nu och tänka och fokusera på det) så jag fokuserar på det som är nu och närmast och det är små barn (ett till att börja med när det vill sig).
    Framför allt vill jag bilda en familj med min man och tycker att alla delar i livet har sin charm. Kan det inte vara så att man fokuserar på bebistiden för att det är den som kommer först?? Den som ligger närmast till hands när man inte har barn än eller kanske ett andra på väg?
    Det där med att längta efter en tonåring kan man ju höra föräldrar till äldre barn prata om, "åh, det är så skönt att barnen blir stora och klarar sig lite själva", eller att dom får ett annat utbyte av sin barn nu när dom är tonåringar.
  • blivandefrularsed
    Hvidbrud skrev 2008-12-16 19:11:50 följande:
    Tänk vad kul att ge gubben ett +test inpackat i julklapp!!
    Ja, vore inte det underbart! För mig är det kört men jag håller tummarna för alla er andra!!!!!
  • Esonda

lanovia 08 skrev 2008-12-16 16:23:24 följande:

Oj, har inte tänkt så noga på exakt ålder. Men åtmindstonde upp till 3år. Väldigt mkt beroende på hur de är i sättet. Självklart är det många fler år efter småbarnsåldern. Tycker bara att jag hör alldeles för många föräldrar som klagar o gnäller under småbarnsåren för att barnen inte sover o de är sjuka, tar alldeles för mkt tid etc etc. Och självklart är denna ålder jobbig för föräldern och man får gärna påpeka att man är trött, prata av sig etc. Men är så trött på gnället!! Barn är frivilligt och småbarnsåren kommer liksom som ett paket på posten om man väljer att skaffa barn.
    Just den anledningen till att min sambo inte ville ha barn alls tills han träffade mig och tills han fick det förklarat att det är inte lika jobbigt när det är ens egna, och då kunde han tänka sig en unge. och nu väntar man bara på att ett mirakel ska ske...
  • Ninnispinnis

Jag har BIM någon gång från imorgon och 2-4 dagar framåt, beroende på om cykeln är som förra eller förrförra månaden. Oavsett har jag lovat mig själv att inte testa förrän julafton, så vi får väl se...

Hade tjejmiddag igår och en av mina väninnor berättade att hon är gravid. Första försöket efter p-pillerslut... Kände faktiskt bara glädje för hennes skull, även om vi båda konstaterade att det hade varit trevligt om jag kommer efter snart

• lanovia 08

Ninnis, då är det ju bara att hoppas att du också kommer efter snart! Hade ju varit roligt att vara mammalediga ihop.

Vad spännnande med BIM jag har min nu och imorgon. Ännu ingenting, men välidgt illamående så jag räknar med att mensen kommer igång när som nu.

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4