• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Ankan80

Hihi...samma här...fast jag har BIM den 27e
    Håller tummarna för ett ++++++++ !

Hvidbrud skrev 2008-12-16 15:31:07 följande:
    Här!! Ingen semester för mig, bara lång helg och inget internet där hemma...Har haft ÄL och vi jobbade på tils gubben min fick ont i ryggen!!! Stackare!Nu går jag bara och ruvar. Äter god mat och klappar mig på magen, så att om i fall att där är något så har det lus att hänga kvar. BIM lagom till julafton...
  • Emmet99
    Ankan80 skrev 2008-12-16 15:37:56 följande:
    Hihi...samma här...fast jag har BIM den 27e Håller tummarna för ett ++++++++ !
    hah! Det har jag också!!
  • Ankan80

Det måste vara ett turdatum då!!!

Emmet99 skrev 2008-12-16 15:39:57 följande:
    hah! Det har jag också!!
  • lanovia 08

Jo jag.

Ankan80 skrev 2008-12-16 14:41:07 följande:
    Ingen som närmar sig BIM här i tråden???
  • Ankan80

När är det dags?
    Spännande!

lanovia 08 skrev 2008-12-16 16:00:53 följande:

Jo jag.
  • lanovia 08

Är inte bebis/småbarns åren lite för många för att se det som något man skall "stå ut" med? En hund är valp under en kort tid och faktiskt något som man kanske kan "stå ut" med, även om jag iof älskade att ha valp o ta hand om henne.

Jag har också svårt att se att folk skaffar bebis utan att vilja ha barn. Men däremot är ju de första åren väldigt mkt inriktade på bebis/småbarn så det blir ju det man pratar om och längtar efter. Även om man givetvis vill ha resten också. Men för mig är det ialla fall en sak i taget....

• MolsonCanadian

Nej, det tycker jag inte, jämfört med mängden år de inte är små. Hur länge anser du att barn är småbarn?

lanovia 08 skrev 2008-12-16 16:07:16 följande:

Är inte bebis/småbarns åren lite för många för att se det som något man skall "stå ut" med? En hund är valp under en kort tid och faktiskt något som man kanske kan "stå ut" med, även om jag iof älskade att ha valp o ta hand om henne. Jag har också svårt att se att folk skaffar bebis utan att vilja ha barn. Men däremot är ju de första åren väldigt mkt inriktade på bebis/småbarn så det blir ju det man pratar om och längtar efter. Även om man givetvis vill ha resten också. Men för mig är det ialla fall en sak i taget....
  • lanovia 08

Oj, har inte tänkt så noga på exakt ålder. Men åtmindstonde upp till 3år. Väldigt mkt beroende på hur de är i sättet. Självklart är det många fler år efter småbarnsåldern. Tycker bara att jag hör alldeles för många föräldrar som klagar o gnäller under småbarnsåren för att barnen inte sover o de är sjuka, tar alldeles för mkt tid etc etc. Och självklart är denna ålder jobbig för föräldern och man får gärna påpeka att man är trött, prata av sig etc. Men är så trött på gnället!! Barn är frivilligt och småbarnsåren kommer liksom som ett paket på posten om man väljer att skaffa barn.

• lanovia 08

Imorgon el torsdag.....

Ankan80 skrev 2008-12-16 16:02:54 följande:
    När är det dags?Spännande!lanovia 08 skrev 2008-12-16 16:00:53 följande:
  • MolsonCanadian

Javisst, att småbarnsåldern kommer ifrågasätter jag givetvis inte. Vad jag är tveksam till är att det är mer fokus på "bebisar" än det är på barn. Barn, då i bemärkelsen att de fortfarande är barn när de växer upp. Jag tycker att det ofta är skeva förhållanden - att man fokuserar på "bebis" när det är en väldigt kort tid jämfört med tiden man har som förälder för sitt barn. Jag har t ex aldrig hört någon säga "Ååh, vad jag längtar efter en tonåring". Det är i princip bara "Ååh, vad jag längtar efter bebis". Därav min jämförelse med hundvalpar.

lanovia 08 skrev 2008-12-16 16:23:24 följande:

Oj, har inte tänkt så noga på exakt ålder. Men åtmindstonde upp till 3år. Väldigt mkt beroende på hur de är i sättet. Självklart är det många fler år efter småbarnsåldern. Tycker bara att jag hör alldeles för många föräldrar som klagar o gnäller under småbarnsåren för att barnen inte sover o de är sjuka, tar alldeles för mkt tid etc etc. Och självklart är denna ålder jobbig för föräldern och man får gärna påpeka att man är trött, prata av sig etc. Men är så trött på gnället!! Barn är frivilligt och småbarnsåren kommer liksom som ett paket på posten om man väljer att skaffa barn.
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4