Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Än så länge känns det inte som att vi jagar, men sannerligen tänker jag mycket på det och när jag väl får koll på min cykel och vet exakt när jag har ÄL då kommer vi jaga (alltså ha tokmycket sex runt dom dagarna, för det är det du menar med att jaga??) Fast vi kanske jagar lite ändå när jag tänker efter och isf har vi gjort det sen vi bestämde oss för att vi ville bli gravida för ca ett halvår sen
Jagar o jagar, vet inte om vi just jagar. Om du menar sex dagarna runt som blivandefrularsed gissade på, då jagar vi inte. Men när man väl bestämt sig och börjat försöka, så uppstår det en innerlig näst intill desperat längtan mellan varven.
Efter mens och fram till ÄL är över är det rätt lugnt. Men sedan när man liksom inte kan göra mer än bara vänta, då är det extremt jobbigt. Nu har jag 4-5 dagar kvar till B(I)M och det gör mig mer eller mindre tokig. Kommer det bli mens/tårar eller bara en helt oerhört stor glädje???!!!
Maken har ialla fall lovat att hjälpa till o skjuta skarpt! Han bara skrattade när jag berättade om vårat bakhåll.
lanovia 08 skrev 2008-12-13 20:17:51 följande:
Det du beskriver är väl det jag menar med att jaga. Är inte det oerhört stressigt?
Jag tror jag skulle få spader av att ha koll på dagar och termer. Som att det roliga förtas av jakten.
lanovia 08 skrev 2008-12-13 20:17:51 följande:
Vi hade inte koll på dagar och ägglossning utan tog det som det kom. Så vi jagade inte. Det kanske tog lite längre tid på så vis, men det var rätt skönt att inte känna sig stressad.
Jaha....då är det bara att vänta igen
Hoppas på en fiiiiin julklapp...
Vi har tänkt börja försöka på smekmånaden. Då e vi boåda färdigutbildade har har förhoppningsvis fast.
Ngn som tänkt börja försöka nästa år??
Idag kom indianderna....
Jag tror inte jag hade brytt mig om ÄL och mina långa cykler om det inte hade varit för att det tog två år för min kompis att bli gravid. Så jag har redan innan vi började försöka varit orolig för det ena och det andra (är lite sån som person också, kan inte bara släppa tanken på bebis och ha sex utan att tänka på att det kan ta sig). Men jag har iaf kommit så långt att jag inte är stressad längre, men att jag skulle sluta ha koll på min cykel funkar inte.