• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Esonda

Att man kan ha så kul! Lätt underhålld bebis :)

• blivandefrularsed
    Esonda skrev 2008-12-10 12:53:24 följande:
    Att man kan ha så kul! Lätt underhålld bebis :)www.youtube.com/watch
    haha, den har jag sett förut, störtskön!

emmet99: o nej, trodde inte att du mästrade, undrade mest om jag förstått det fel att man inte behöver känna nåt alls...och ett gravtest är väl på sin plats om man är osäker! Jobbigt med att dom inte kollade rh-negativ, vet inte hur det funkar men kan det bli så att din kropp stöter bort alla foster med en gång??..??..
  • Emmet99
    blivandefrularsed skrev 2008-12-10 16:54:29 följande:
    haha, den har jag sett förut, störtskön!emmet99: o nej, trodde inte att du mästrade, undrade mest om jag förstått det fel att man inte behöver känna nåt alls...och ett gravtest är väl på sin plats om man är osäker! Jobbigt med att dom inte kollade rh-negativ, vet inte hur det funkar men kan det bli så att din kropp stöter bort alla foster med en gång??..??..
    aha, ok förlåt :)Ska inte vara så himla känslig, haha! Jag tror att det finns en del som inte känner något alls, men jag tror det är ovanligare än att man känner något.Sen beror det ju såklart på när också=) Om det är första veckan eller 15e veckan :)

Ja det kan bli så =/ Om mitt foster är positivt och jag är negativ och vårt blod kommer i kontakt med varandra så kan min kropp bilda antikroppar mot positivt blod, och då stöter kroppen bort det. Det är absolut inte säkert att det är så, men risken finns så man blir ju orolig. Får man missfall eller gör en abort eller föder skall man få en spruta som gör att kroppen inte bildar de antikropparna. Men sedan vet jag faktiskt inte "när" kroppen stöter bort det. Om det är så fort fostret vill fästa sig i livmodern eller senare, ingen aning. =/ Har haft missfall efter det med sprutan också, så vet inte om det var negativiteten eller något annat som strulade till det. Vore skoj att få behålla bebisen nån himla gång...
  • Ankan80

Nä, det är rätt att din kropp bildar antikroppar. Men det är nästa gång du blir gravid som fostret kan stötas bort....
    typ...

• Miafiahallonfjärt

Ska nog ta mig till ungdomsmottagningen och göra ett gravtest ändå så vet jag om det bara är fett eller om de är nåt annat Men har verkligen fått "kula" nu så hmm.. blir intressant.. Återkommer med resultat även om vi inte hade planerat barn än på några år..

• Esonda

Lycka till!

Miafiahallonfjärt skrev 2008-12-11 09:34:30 följande:
    Ska nog ta mig till ungdomsmottagningen och göra ett gravtest ändå så vet jag om det bara är fett eller om de är nåt annat Men har verkligen fått "kula" nu så hmm.. blir intressant.. Återkommer med resultat även om vi inte hade planerat barn än på några år..
  • Miafiahallonfjärt

Hmm... Gick in på toaletten nu och begrundade i spegeln. Jag har verkligen kula även om jag har några överviktskilon också... OM jag är gravid måste jag nog gått en hel del om de syns så tydligt :P

• lanovia 08

Har du köpt ett gravtest och testat själv hemma?

• Miafiahallonfjärt

Nej inte än... Funderar på om jag ska ta och köpa ett idag eller om jag ska ta ett på ungdomsmottagningen imorgon (är 22 och har åretut på mig att nyttja deras tjänster) men om jag skulle va gravid så får de ju ta ut staven på än gång så kankse lika bra att göra det där i så fall.. Usch tankarna bara går nu.. När jag tänker efter så stämmer allt mer.. Så trött, äter för två, inte illamående men yrsel ibland.. Grinig och gråtmild.. Hmm.. Får se om jag orkar vänta :P

• Esonda

Ja sen är det ju gratis på ungdomssmottagningen med Men VILL du vara gravid då? för jag vet att jag har ju velat det och då kännt samma symptomer. Men det var bara skengraviditet.. Bättre och ta och kolla upp det idag eller imorgon ifall det nu skulle vara så för som sagt då måste man ju ta ut p-staven direkt!

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4