• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • junikul08

Jag läste det ni skrev om att man ofta får en liknande graviditet som sin mamma, så jag frågade min lite diskret idag hur hon mådde under sina FEM graviditeter (inte alls misstänkt fråga, fniss), och fick det mkt trevliga svaret "mådde bara lite illa första gången" :))
    Sedan är det såklart ingen garanti för att det blir så!

Åh grattis salkert!! Lycka till med den lilla.

• JustMeAndMyLove

Apropå det där med att ha svårt att få barn.
    Jag har pga en cysta på äggstocken ärrbildning på högra äggstocken. Det kan skapa problem sa läkaren men då viste de inte än hur det läkt.

Min syster hade samma problem och de gav henne 15% chans att bli gravid. Hon blev jätteledsen för de ville verkligen ha stor familj.
    Plötsligt kom hon hem med en ultrljudsbild med en liiiten liiiten prick på. 9 månader senare kom Ebba. Medan hon forfarande ammade Ebba blev Sander till och nu när Sander är 2 så ska han bli storebror :)

Jag bara hoppas att jag har samma tur oc får slå oddsen lite! För mirakel kan tydligen ske ;)

• Coffeegirl

Nu har jag också blivit gravid :)! Jag testade mig i fredags efter att ha gått över tiden med ca 10 dagar. Men sen har varit lite oregelbunden sedan jag slutade med p-piller så jag var inte helt säker.

Jag har räknat ut att jag är i ca 6:e veckan nu och det känns fantastiskt roligt fast jag inte riktigt vågar ta ut något än. Vi har försökt i åtta månader och får nu skjuta på bröllopet om det ska bli en bebis för den kommer i så fall födas samma vecka ;), det känns inte helt optimalt. Vi visste att det fanns en risk för detta när vi började försöka, vi trodde att vi skulle hinna få barn innan om vi hade tur, men nu blir det en krock ändå. För oss känns dock barn som prio ett. Men lite nervös är jag nu för att allt ska gå bra.

• ingenjörsbruden

Grattis Coffegirl!

FruAlsered: Ja såna frågor är inte roliga att få....vet dock att jag har ställt dem i all välmening själv till nygifta par.....har inte reflekterat över "klampet" innan...men nu när man själv försöker så känns det rätt pinsamt...*drar skägget högt upp över hela huvudet.... *

Mamma hade osså väldigt okomplicerade förlossningar....o snabba...man kan ju alltid önska sig samma tur!

NU har vi köpt gardinlängd som kan täcka fönstret i sovrummet...så nu behöver vi inte sexa med släck ljus längre! Dvs alla inspirerande kläder kan plockas fram igen!

• Ankan80

Hehe...ja, det vill till att man är uppfinningsrik så det inte blir tråkigt

Denna veckan kommer blir hektisk

• lanovia 08

Grattis Salkert och Coffeegirl.

Min mamma var yr under hela sina graviditer. Vet åtmindstonde att hon var det med mig. Hoppas jag slipper det.
    Hos mig har kroppen just nu fått frispel. Jag mådde inte illa under ÄL som jag brukar. Men nu efter ÄL och en vecka kvar till mensen mår jag illa o har ont i brösten. Känns som helt fel vecka.

• blivandefrularsed

Grattis Coffegirl!!! Hur mår du??

Ingenjör, som tur är har jag bara en kompis som gift sig och när jag frågade henne ett år efter bröllopet om dom ville har barn snart så svarade hon ärligt att dom försökt i ett år....sen dess är jag försiktig med sånna frågor. Klart att folk får fråga om vi vill ha barn osv men det finns en del som förväntar sig (känns det som) att man blir på smällen när man gift sig (och att det ska ta sig med en gång). Men jag vet att det inte är någon som vill nåt illa, bara det att det kan kännas lite trist när man försöker. Och framför allt får jag ju ljuga hela tiden eftersom vi inte vill att alla ska veta än att vi försöker....

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4