Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Min monitor visade på hög fertilitet to-lö men kom aldrig upp i maximal fertilitet (vilket den gör vid ÄL), så jag hoppas den visar det nästa månad. Första gången min kompis använde monitorn visade den inte maximal för henne heller och vad jag förstår så måste den lära känna kroppen för bäst resultat. Kan ju hoppas på att jag haft ÄL senaste veckan ändå!
Var på gyn i måndags för att kolla upp min långa cykler. Jag har inte PCO iaf och fick recept på Provera för att försöka minska min cykel. Började med dom direkt och ska äta dom i tre månader. Vore ju skönt om cykeln kunde landa på mellan 30 och 40 dagar iaf.
Samtidigt sa läkaren att det såg ut som att jag hade ÄL på gång (för sekretet vid livmodertappen var blankt) så kanske kanske hade jag ÄL i veckan!
Men jag hoppas inget utan tänker ge det ett tag och koncentrera mig på tabletterna och köra med monitorn.
Ingenjör....när beräknar du att indianerna borde komma? Dags att testa dig snart???
Ninnispinnis, ni får ha maraton to-fre om inte annat
Tack alla!
Jag hade verkligen inga symptom innan jag testade. Nu känner jag ett svagt illamående konstant och en mycket märklig känsla i magen. Lite som träningsverk.
Krya på dig Ninnispinnis. Och kör på för fullt i veckan då!
Blivandefrularsed, skönt att det inte var PCO! Förstår att det är frustrerade med så lång cykel, men det kanske blir bättre nu med Provera. *håller tummen*
Ni som slutat med p-piller och sedan använt kondom ett tag för att mensen skulle komma igång ordentligt innan ni började försöka bli gravida, hur länge (hur många menstruationer) väntade ni?
Hörde att det är bra att i alla fall ha mens EN gång innan man börjar försöka så det blir lättare att beräkna när bebisen ska komma. Men läste också att det kan vara bra att vänta lite längre än så eftersom livmoderslemhinnan ska hinna bli tillräckligt "tjock" igen.
Junikul08, i väntade ca 2 månader. Hade tänkt att hålla ut till efter bröllopet men vår bebislängtan blev för stor. Och det gjorde ju ingen skillnad eftersom det ändå inte blev något innan bröllop.
Haha, mitt lugn som jag så fint spelade upp här i fredags. Det rök i ilfart och med hästlängder igår. Var på IKEA igår och enligt mig (frågar ni min man så håller han inte med) var varenda jäkla tjej/kvinna i 20-40 årsåldern gravid. De gick där men jättefina o söta magar och tittade på möbler. Och känslan som obönhörligen kröp på mig var: JAG VILL OCKSÅ!!! NU!!
Hoppas därför att det smittar via toabesök, den toan jag gick på var det en gravid före mig och när jag gick ut kom det en gravid och gick in. Så tjejer visst borde graviditet smitta genom att man går på samma toa???
Ninnis: Hoppas att du är på bättringsvägen nu! Så att det blir fullt ös när mannen kommer hem!
FruAlsered(nu har jag döpt om dig...för du är ju gift ): Skönt att det inte var PCO o att du fick hjälp direkt. Håller tummen för att det stabiliserar sig med cykelerna!
Är väldigt nyfiken på en sådan däringa monitor....ska nog kolla upp det mer!
Lali: Grattis! Va härligt! Hoppas att du inte behöver må illa så länge! Är det bara litelite illamående så kanske det funkar....träffade en tjej i helgen som hade mått jättedåligt i alla 9 månaderna.....hon gick ner 15 kilo under grav. Tur att hon hade lite att ta av annars hade det varit kris....
Junikul: Vi körde med kondom i 1 månad bara.
Lanovia: ALLA kvinnor i 20-40 ÄR gravida!! Helt galet vad man ser magar överallt!
O jag har osså hört att det smittar kraftigt!! Hade en "epidimi" på ett av företagets kontor förra året.....så magar som svampade upp överallt!
Här har indianerna hållit sig borta.....so far so good.....Har räknat min BIM till ngn gång mellan fredags-imorgon.....men den kan vara sen bara.....är ju bara 4 månader sen jag slutade med p-piller....så vi får se!
Känner mig lite öm/svullen i tuttarna....har bara känt det vid ÄL innan.....nåja...håll tummen för oss!
Håller tummarna för er alla.
Orkar inte skriva kommentarer till. Tycker ni är för härliga allihopa
Själv är jag lite vissen. Dels är jag förkyld samt att indianderna snart dragit sig iväg igen.
Sen är jag öm i nedre delen av magen. Typ lite ovanför ljumskarna. Har varit så nu i 2 veckor minst. Samt ev. lite känningar förra månaden dess förinnan.
Har aldrig kännt så innan. Nu har jag väl tryckt så mycket så jag är öm av det, hehe, men det är något "fel". Det är jag säker på.
Trodde ju att det kanske var ett grav.symtom innan, men jag är ju inte det bevisligen. (Indianer och neg. test)
Kan ju vara överansträngning i ljumsken. Äggstockarna sitter väl inte där nere? Man kan säga att det är i ovandelen av "triangeln"
Får väl ta o ringa doktorn o fråga. Inget roligt att oroa sig.
Hur vet man att man är 100% redo för barn?
Eller kan man aldrig vara 100% redo för något som man aldrig upplevt tidigare?
Hur visste ni?
Vad är era tankar kring det här?
(Flummigt, sorry!)
Ankan: Hmm....mina äggstockar ligger ung på en linje mellan naveln o höftbenet....ganska nära ljumsken...så visst kan det vara lite hormoner som spökar med äggstockarna osv...men om du inte har ont när du inte rör där så ska det visst inte vara någon fara.....ringde själv till sjukvårdsupplysningen en gång för herransmassaårsen o frågade när jag hade ont i magen....
Läste ditt inlägg en gång till....är det nära venusberget som du har ont? "triangeln"??? *förvirrad*
Japp...berget