• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Ankan80

Nä, jag hade rätt.
    Tur man inte köpte en massa test för det hade varit bortkastade pengar...

Då blir det nya försök igen.....Huga!

• Ankan80

Jaha...denna månaden skall jag ta reda på exakt när min ÄL är.
    Det kan ju variera väldigt mycket tydligen.
    och eftersom vi slutar nästan tvärt så är det ju stor risk att man missar om nu ÄL är senare än man tror. Man är ju helt slutkörd efter en vecka

Hur tycker ni det funkar med stickor?

• Maciebrud

Tyckte det var skitjobbigt med stickorna:( På bröllopsresan fanns det inga stickor och jag hade precis haft mens men ändå ett plus nån vecka senare. Tror att om det är meningen så blir det eller nåt?

• Ore
    Maciebrud skrev 2008-11-27 13:29:18 följande:
    Tyckte det var skitjobbigt med stickorna:( På bröllopsresan fanns det inga stickor och jag hade precis haft mens men ändå ett plus nån vecka senare. Tror att om det är meningen så blir det eller nåt?
    Och även om jag kan förstå hur du tänker, så tycker jag det är fel att tänka så. Om man inte blir gravid, trots att man försöker allt... Är det inte meningen då? Är det ingen idé att kämpa om man inte blir gravid naturligt?

Jag är helt övertygad om att du inte menar det så, men jag vet att en sådan kommentar som "om det är meningen så blir det" kan såra otroligt mycket om det är någon som har väldigt svårt att bli gravid.
  • Ankan80

Jag skall iaf ta redan på när ÄL är. Kan ju vara en klar fördel.
    Vi kanske satsar för fullt på helt fel ställe.
    Det bästa är ju att köra varannan dag hela perioden, men vem orkar det

• Ore
    Ankan80 skrev 2008-11-27 13:16:50 följande:
    Jaha...denna månaden skall jag ta reda på exakt när min ÄL är.Det kan ju variera väldigt mycket tydligen.och eftersom vi slutar nästan tvärt så är det ju stor risk att man missar om nu ÄL är senare än man tror. Man är ju helt slutkörd efter en vecka Hur tycker ni det funkar med stickor?
    Jag har inte använt stickor, men jag har fått lära mig att lutealfasen (från ÄL till mens) i princip alltid är konstant. Så om cykeln varierar så är det tiden fram till ÄL som skiljer sig åt... Vet inte om det hjälper dig något?

Stickor kan nog vara bra för att hitta lutealfasen. Men som jag har förstått det så kan det vara i senaste laget att vänta med sex fram till stickan ger utslag. Dels finns det risk att om man bara mäter med stickan en gång om dagen kan man helt missa ÄL. Dessutom så ska det vara bättre att ha sex någon-några dagar innan ÄL, än precis vid ÄL. Och stickan ger ett ganska sent besked.

Men som sagt, för att lära känna sin cykel bättre kan det nog vara bra med stickor...
  • Ore
    Ankan80 skrev 2008-11-27 13:42:18 följande:
    Jag skall iaf ta redan på när ÄL är. Kan ju vara en klar fördel.Vi kanske satsar för fullt på helt fel ställe.Det bästa är ju att köra varannan dag hela perioden, men vem orkar det
    Vi orkar, inte så jobbigt tycker jag inte Mest skoj!
  • Ankan80

Ja, vi kommer inte vänta tills det blir utslag direkt. Det blir mer som ett kvitto på att man är i rätt härad.

• Brud juni 09

Här skulle jag gärna vilja vara med! Vi börjar nu bli riktigt bebissugna och funderar på om vi orkar vänta fram till bröllopet med att försöka som vi alltid har sagt... Vi får se...

Ett tips till er som håller på med ägglossningstest kanske kan vara en "fruktbarhetsdator" istället. Det har jag använt som prevention i flera år, men den kan ju också användas när man önskar att bli gravid. Precis som Ore skriver så kan det vara försent om stickan visar att man har ÄL, det ska vara allra bäst ett par dagar innan. Det vet man nog bättre med en liten "dator", som estimerar vilken dag ÄL kommer...

• Ankan80

Välkommen hit!

Ja, jag har kastat lite lystna blickar på en sådan. Får väl se om det blir en sådan. Kanske får köra varannandagsmetoden i stället

Brud juni 09 skrev 2008-11-27 14:47:21 följande:

Här skulle jag gärna vilja vara med! Vi börjar nu bli riktigt bebissugna och funderar på om vi orkar vänta fram till bröllopet med att försöka som vi alltid har sagt... Vi får se...Ett tips till er som håller på med ägglossningstest kanske kan vara en "fruktbarhetsdator" istället. Det har jag använt som prevention i flera år, men den kan ju också användas när man önskar att bli gravid. Precis som Ore skriver så kan det vara försent om stickan visar att man har ÄL, det ska vara allra bäst ett par dagar innan. Det vet man nog bättre med en liten "dator", som estimerar vilken dag ÄL kommer...
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4