• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • blivandefrularsed

Jonna83 - jo, jag vet att det är sååå olika från person till person. Önskar att vi kunde haft det som ni!

• Äjdjäj

Jonna83- jag önskar också att det varit lika lätt för oss som för er..... *avis och svartis*

lovelight- det beror ju förstås på vad resultatet blir....

• Ore

ivf = in vitro fertilisation, typ... Provrörsbefruktning alltså, på svenska.

• Maciebrud

Jag vet att det inte är en myt, däremot är det ju väldigt olika från person till person.Vissa blir ju tom gravida ätandes piller:)
    Jag hade tex ingen ÄL på över ett halvår och jag vet dom som det tagit ett par år för...
    Konstigt nog verkar vissa barnmorskor låtsas som om det inte finns såna biverkningar av p-piller medans andra är ärliga.

Jonna83 skrev 2008-11-22 20:49:17 följande:
    blivandefrularsedVi slutade oxå med p piller för att "få igång kroppen" o körde med avbrutet. För oss blev det iaf på en gång, när det var 9 veckor sen jag slutade med p piller var jag i v 9 såå.. ;)MaciebrudNär jag ringde till min barnmorska o sa att jag var gravid, att det hade gått så fort o att jag blivit så förvånad för jag trodde att ju längre man ätit p piller dessto längre kunde det ta att bli med barn sa hon att det där är myt (hade ätit i 10 år).. Oftast går det snabbare om man ätit p piller innan sa hon.
  • Jonna83

Ja, jag vet att vi haft tur ;) Det är en liten pojke därinne förresten. Sågs tydligt på ultraljudet o även den lilla uppnäsan (ett arv från min mans familj) fanns där ;)

• lanovia 08

Jonna vad spännande! Kul att man kan se uppnäsan t.o.m

Men det där med ÄL... Jag har ju trott att allt fungerar som den skall då jag har mens varje månad, brösten värker o illamående vid ev ÄL. Men det skulle alltså lika gärna kunna vara så att ÄL inte har kommit igång? Och ändå sättet att veta det är att köpa ÄLtest?

• Ore

Som jag har fattat det så är det inte säkert att ÄL har kommit igång för att man har mens. Men är den regelbunden, och du få rvärk i brösten och illamående så måste det ju hända något då, så då är den säkert igång. Det är också genom regelbunden ÄL som man får regelbunden mens, annars kan den svänga ganska bra...

• Ankan80

Men om man inte skulle ha ont i brösten. Har man ingen ÄL då?
    För hos mig går det i vågor. Är i en period nu när jag har det....

• Ninnispinnis

Hur har dett gått för er andra? Hvidis, Godisråttan...?

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4