• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Ankan80

Håller tummarna för dig ingenjörsbruden!!!!

• blivandefrularsed

lali2008 och ingenjör (helt rätt, har försökt ändra mitt nick men det går inte...); det känns väldigt skönt att veta att allt ser fint ut och att jag inte har PCO.

junikul, vi körde med kondom en gång och tyckte det var botten så vi bestämde oss för att "skjuta utanför" (som vi vet inte är något skydd, men hade det blivit något hade det inte varit hela världen). I midsomrars (slutade med piller i febr) började vi köra på (lite tjuvstart, vi hade tänkt vänta tills efter bröllopet i aug) och efter det fick jag långa cykler. Tror inte det spelar någon roll. Min syster blev gravid innan hon fick första mensen efter pillren medans jag har å andra sidan inte blivit gravid alls än.
    Instämmer med ore, vi vill det båda till 100% och sen får man växa med uppgiften!

lanovia, I know!! Och är det inte magar så är det barnvagnar med små sötisar i.....

ingenjör, tänk om det är pos! håller tummarna!!!! isf slipper du ju tänka mer på monitor

Jobbigt ankan, hade nog bokat en tid på gyn.

• Ankan80

Pratade med sjukvårdsrådgivningen igår och hon trodde inte det vara någon fara.
    Pratade lite om graviditet och så också. Hon tipsade om att ta tempen. Den höjs ju 0,5 grader vid ägglossning. Det är ju helt klart det billigaste alternativet.
    Hon tyckte också att man skulle ta det lugnt och inte tänka för mycket utan bara "va".

• lanovia 08

Var på Ullared igår, och även där kryllade det av magar och en himlans massa nyfödda. Iof hade jag inte tid att tänka på dem så mycket där. Då Ullared ibland känns som en kamp för sin överlevnad; Stå rätt annars mejjar någon ner dig.
    Men som sagt känns som att alla magar förföljer mig just nu.

Ankan80 vad skönt att hon inte trodde det var något. Men skall du tid på någon kontroll? Är skönt att prata med en barnmorska mellan varven, de är så lugna.

Junikul, tja hur vet man. Jag/vi bara vet för hela kroppen bara värker efter en bebis nu. (låter flummigt jag vet). Det är liksom nästa steg för oss. Huset har vi, gifta är vi, hund har vi. Nu vill vi bara ha en underbar tvåbent som håller sysselsatta.

En sak som fick mig att inse att jag var verkligen är redo för barn var när jag gick från att se barnskrik som väcker en på natt som något hemskt fasansfullt till att se det som något jag faktiskt vill uppleva. För att inte prata på hur jag har lyckats romantisera själva födseln. (som jag eg är livrädd för)

(förlåt att jag alltid lyckas göra sådana uppsatser)

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2008-12-02 08:13:36 följande:

Var på Ullared igår, och även där kryllade det av magar och en himlans massa nyfödda. Iof hade jag inte tid att tänka på dem så mycket där. Då Ullared ibland känns som en kamp för sin överlevnad; Stå rätt annars mejjar någon ner dig. Men som sagt känns som att alla magar förföljer mig just nu.Ankan80 vad skönt att hon inte trodde det var något. Men skall du tid på någon kontroll? Är skönt att prata med en barnmorska mellan varven, de är så lugna.Junikul, tja hur vet man. Jag/vi bara vet för hela kroppen bara värker efter en bebis nu. (låter flummigt jag vet). Det är liksom nästa steg för oss. Huset har vi, gifta är vi, hund har vi. Nu vill vi bara ha en underbar tvåbent som håller sysselsatta.En sak som fick mig att inse att jag var verkligen är redo för barn var när jag gick från att se barnskrik som väcker en på natt som något hemskt fasansfullt till att se det som något jag faktiskt vill uppleva. För att inte prata på hur jag har lyckats romantisera själva födseln. (som jag eg är livrädd för) (förlåt att jag alltid lyckas göra sådana uppsatser)
    Uppsatser uppskattar vi...jag iallafall! Beror väl på att jag är skriver såna själv osså!

Ullared.....helt galet.....ryser när jag tänker på Ge-Kås!! *brr* Många år sen jag var där.....men den hemska känslan finns fortfarande kvar....djungelns-lag...starkast vinner.. *ryyyys*

Ankan80: Va skönt att hon trodde att det inte var någon fara. Det där med att bara va.....så svårt!

Såg att min länk inte funkade för fem öre...får beskriva den istället :
    Det är ett par som sitter i sängen. Mannen säger till kvinnan:
    "Let´s try getting up every night at 2:00 AM to feed the cat. If we enjoy doing that, then we can talk about having a baby".
    O det enjoy:ar jag def! M2b är inte lika sugen just nu på att gå upp mitt i natten....men han är sjukt slutkörd på jobbet....hoppas att han inte rasar....är lite orolig för honom...vad göra?!

Inga indianer idag heller....är lite öm i brösten men inga tecken på varken det ena eller det andra....misstänker att mensen har börjat skjuta på sig.....den kommer högst troligt till helgen......Men jag tänker positivt men räknar med indianer.
  • Hvidbrud

Så har vi haft myshelg gubben och jag. Jätte härligt! Men jag hade indianerna på besök, så ingen bäbis denna gången... Och ingen träning inför ÄL heller... Men det är bara så härligt att vara tillsammans så mycket och länge utan avbrott. Tänk att man liksom kan hitta mannen i sitt liv. Det är helt absurt tycker jag!
    Drömde att jag fick en son. HAn var så fin och det var så ren och vackert att hålla honom i min famn... Längtar!!!

Nästa vecka är det ÄL, men jag tror vi kör på så fort indianerna är borta!

Håller tummana Ingenjören!

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2008-12-02 14:36:08 följande:
    Så har vi haft myshelg gubben och jag. Jätte härligt! Men jag hade indianerna på besök, så ingen bäbis denna gången... Och ingen träning inför ÄL heller... Men det är bara så härligt att vara tillsammans så mycket och länge utan avbrott. Tänk att man liksom kan hitta mannen i sitt liv. Det är helt absurt tycker jag!Drömde att jag fick en son. HAn var så fin och det var så ren och vackert att hålla honom i min famn... Längtar!!!Nästa vecka är det ÄL, men jag tror vi kör på så fort indianerna är borta! Håller tummana Ingenjören!
    Ååååh så mysigt ni verkar ha haft det!!!
    Ja visst är det otroligt att man verkligen har hittat mannen i sitt liv!!
    Kör på så fort indianerna har vandrat vidare! Man måste ju träna osså!!

Tack! Ska kanske köpa ett CB när jag går förbi på väg till frissan...... *hmm* Men indianerna brukar känna när jag köper ett sånt test...så då brukar de anfalla..... Kanske ska vänta till helgen.....*hmmmm*
    Nä ska inte testa ngt förrän till helgen....
  • junikul08

Tack för alla svar om hur man vet när man är "redo"!
    Vi vill gärna få barn snart även om vi bor i andra hand och bara har 1,5 heltidslön och skyhöga skulder... det måste ju vara kärleken som räknas och inte levnadsstandarden.. och allt sånt där löser ju sig... tar mitt sista p-piller ikväll!

• blivandefrularsed

Ankan80, skönt att du fick prata med någon. Ibland blir man så inkörd i sina tankar, orosmoln och allt vad det är att det är skönt att höra en lugnande röst. Även om det är svårt att "bara vara"....

Hvidbrud, skönt att du har så tätt mellan indianer och ÄL, då slipper du vänta så länge!

Nu ska jag kura ner mig i soffan igen med grey's, kör säsong fyra på dvd:n nu! Me love!!

• makupala

kikar in i tråden o kollar läget..

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4